Immár az Előhegy utcában viszik a kerékpárutat, majdnem úgy, ahogyan azt kértem a Tessely-féle megduplázott építményadót fizető Bicske, Előhegy utca lakóinak képviseletében.     

Történt ugyanis, hogy egy terület - lábon álló lucernás, valójában házhely, mint a szomszédjában álló ház -, tulajdonosával nem tudtak megegyezni az adásvételben továbbá az az akció sem sikerült, amire számítottak: elpereli a földet valaki, hogy aztán ő eladja a beruházásnak.  

Ennek következtében a gyaloghídon, a szilvás gyümölcsös mellett vezető önkormányzati gyalogúton és később rövid szakaszon, de nagyon erősen emelkedő utcán viszik bele az Előhegy utcába.

Korábban azért könyörögtem, hogy az Előhegy alatt ne patak partján vigyék árterületen a töltést, hanem odafenn az Előhegy utcában, ahol se rendes út, se közvilágítás. A mostani helyen az ártérben lesz lámpa a békáknak, a szúnyogokat legalább odavonzza majd.

Teljesen komoly emberek azzal érveltek, hogy az út töltése az árvízvédelmi rendszer része a maga kis méretével és szerkezetével (beül talaj, kívül apró kő). A tetejébe hogyan lehetne árvízvédelmi szerepe, amikor ahhoz minimum két gát kell? Tudod. Egyik partra, másik partra.      

Egy lakossági fórumon az országgyűlési képviselő azzal "érvelt" az 1/1 önkormányzati tulajdonú (!) Előhegy utca elkerülése mellett - itt nem kellett volna se per, se kisajátítás, se semmi -, hogy a háborúból visszamaradt veszélyes lőszerektől nincs még mentesítve.  Kérdezem: miért nincs?! Miért nem történt meg mindez az ogy. képviselő falujában? Kérdezem: a Csillagvizsgálónál mikor lesz elvégezve a teljes mentesítés, hiszen szerencsére oda is vezet kerékpárút.

Az Bicske, Előhegy utca Bicske felé tartó folytatásának szervizúti (párhuzamos a pályával Csabdi felől) csatlakozása közel van a Csabdi úti alagúthoz, az új látványalagúthoz és a Hegyikastélyhoz is. Csodamód végig lehetett volna vinni az új utacskát a közvilággal, hogy az egész Csabdi, Petőfi utcában folytatódjék. Ezt korábban azzal utasították vissza, hogy a szerintem egyébként nagyon fontos Európai Uniós hátterű faluközpont megépülésével nem lehet összehangolni csakis akkor, ha a patakparton viszik. Aki nem tudná: a két magántulajdonú, borzalmas állapotban lévő, focipályával szemközti hajdani TSZ területeket szerezte meg a térség. Nagyon helyesen ide, a patak és az iskola közé épül meg végre egy európaibb faluközpont, ami vonzóbbá teszi Csabdit természeti adottságaival együtt. Ebből az egyik romegyüttes patakparti. 

A jelenlegi ábra szerint nem tudják a patak folyásirány szerinti jobb partján bevinni oda sem az utat, hanem a Petőfiben kénytelenek vinni, ahogyan kértük Bicske, Előhegy utca miatt. Mégis megépülhet a központ. Tehát ez is csak idézőjeles "érv" volt. Érvnek látszó érv.                  

Az úgy kezdődött, hogy éjjel (már az ágyban) megtudtam a kicsit korábban érkezőtől, hogy a lakásban landolt féltepsi almás pite anyukámtól. A pitét pedig addig eszem, amíg van és enni akkor kezdem, amikor tudomást szerzek létezéséről. 

Úgy folytatódott, hogy megkaptam a Csabdi úti alagutakban fotókkal és centivel helyszínelő olvasónk levelét. Már közöltem.   

Ezért ültem nyeregbe, hogy legyen némi tréning, ezután írtam! Megnéztem az épülő kerékpárutat. Mány felé mentem és a volt aszfaltüzem egykori területén, ahol 1000 fős sportcsarnok fog épülni, bementem a tó és patakparton az autópályáig. Gőzerővel dolgoznak. Augusztus 20-án nem fogják tudni átadni, ez fix, de szeptember vége majdnem biztos. Átértem az új alagúton életemben először és nem utoljára, éppen és pont a világítótornyot láttam meg legelőször még a "csőből" - Tengerre, magyar! -, majd a szép Csabdi völgyet.         

Innen tekertem be Csabdiba az elkészült és félig kész úton végig. A gyaloghídnál éppen földmérők dolgoztak. Láttam levert és lefestett jeleiket, hogy mi merre. A hídon átjött gyalog egy 15 év körüli lány és egész egyszerűen azt mondta: "Jó napot kívánok!" A szilvafák mellett felmentem kicsit és belenéztem az emelkedőbe az Előhegy u. felé.

Visszafelé találkoztam más bringásokkal is, akkor körülnéztek. A bringások is köszönnek egymásnak: "Helló".

Végül úgy döntöttem, hogy a készülő-szépülő Galagonyás I. dűlőn megyek el a Prockl présházig, ahonnan legangolog a tó mellé majd át a patakon és az fűútvonal alagútján benézek egy hűs italra McEdéhez.  

Így ihattam pitére kólát.   

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása