Szerencse, hogy szélcsend volt. Bicske, Kossuth u. 15. ház tetejének egy része hatalmas lángokkal égett. Kereken ma éjjel 1 óra volt, amikor hívtam a 112-t. Megköszönték a jelzést, ami nyilvánvalóan a helyszínről is befutott már percekkel előbb. Azt is mondták megnyugtató hangon, hogy már dolgoznak a kollégák. 

Mentem ki. Az EFI nevű intézmény, a volt "Nevtan" épülete mögött négy lakás van a hosszú házban. Ebből három lakott. A második teteje kapott lángra és teljesen kiégett az egész lakás. Gazdája az utca másik oldalán, a szembeszomszédtól kihozott széken ült. A szembeszomszédok forró teát hoztak ki. Volt aki a Kertvárosból hozott kabátokat, pulóvereket. Ez a telek közvetlen szomszédja a Nagy Károly Városi Könyvtárnak is. A tűz okáról hivatalos adat nyilvánvalóan majd a körültekintő hatósági vizsgálat után jelenik meg. Az illetékesek válaszával hamarosan jelentkezik a Bicskei Szó.  

Az oltás, a lokalizálás, a vízhasználat  következtében a harmadik lakás állapota is annyira leromlott, hogy abban sem maradhat senki. Egyedül az első lakás maradt használható. Négy óra tájban Börcs Antal képviselővel mentünk be a káresemény helyszínére, amikor az első lakás gazdái is visszatérhettek otthonukba.   Az első lakás ép. Lakói megviseltek, nagyon nehéz perceket élnek át.  A harmadik lakás pedig a víztől ment tönkre. A 2. kiégett. A 2. lakás kétségbeesett lakója rokonaihoz ment. Bárányos József képviselő irányításával elhelyezték volna a halmozottan hátrányos helyzetű családot, a 3.lakás lakóit  az iskolában. De Őket befogadta egy bicskei család, akik előtt le a kalappal, akiknek minden tiszteletünk. Új lakásra lesz szükség záros határidőn belül. Ha jól tudom, hárman vannak a családban. Egy születésétől mentálisan beteg, egy súlyos mozgáskorlátozott és egy nyugdíjas, aki a családfő. 

Egyikük tejesen ágyhoz kötött, de immár rendes ágya sincs, amiben ápolhatnák. Gyermekük - szintén súlyos beteg.  Összefogásunkra nagyon nagy szükség van, hogy megkönnyítsük az életüket és természetesen a többi károsult életét is könnyebbé tehetnénk.  Nemrégiben azt kérdezte tőlem Monos István barátom (megtisztelő, hogy pár éve mindig megteszi) - mit gondolok, kinek lehetne ajándékozni a Vállalkozók Bálja tombolabevételét.

Ma hajnalban sajnos ezt hozta az élet, hogy szerintem Őnekik. Ennek a háznak.  Ezt ma a polgármesternek is elmondtam, aki szerint ez jó lenne és azt is elmondta Bálint Istvánné 3 óra tájban: bárki bármivel segíteni kívánja a tűzkárosultakat, keressék meg a polgármestert a Városházán.   (A Családsegítőt Szolgálatot keressék a későbbi döntés szerint  - a szerk.)        

A helyszínen rendőri kérésre (az első hívás 1 óra 50 perckor volt) többeket felhívtam, akik közvetetten segíthetik a tűzoltókat egy kulccsal, ajtófeszítő kártétel nélkül bejutni az intézménybe. Azért akartak bemenni, hogy védelmi lépéseket foganatosítsanak, pl. közművek elzárása. Ossamah doktor barátomat hívtam elsőként. Információval segített.  Voltak, akik nem tudták felvenni. Bálint Istvánné polgármestert hívtam, aki akkor már tudott a bajról, köszönte, de akkor még nem sikerült senkit elérnie, és azt mondta, folyamatosan keresi a megoldást és visszahív, ha bármit megtud. Többszáz kilométerre volt Bicskétől, hamarosan visszaindul. A kulcskérdést tudtommal megoldották.    

A Kisfaludy felől láttam meg először a lángokat. Akkorák voltak, hogy azt hittem, az egész tetőt leviszi hosszában. Szerencsére tévedtem. Nyilván a tűzoltói fellépésnek, az ő munkájuknak köszönhető, hogy megállították.  

(1 óra előtt arra eszméltem, hogy valami bűzlik. Valami kellemetlen műszag. Amit én itt még nem éreztem, de máshol sem túl gyakran. Otthagytunk valamit a tűzhelyen? Dehogy. Aztán hallom, hogy kattog a kazán. Kimentem. Semmi baja. De hallom az iszonyat hangos pattogást, hogy mi lehet ez? A bejárat fölötti műanyag előtetőmet veri a jégeső? Kitártam az ajtóm, hát semmi nem esik. (Bár jégverés lett volna.) Petárdáznak megint, hát kik ezek az őstehetségek? - gondolom, kinézek. Megláttam a nem normális, házmagas lángcsóvát. Amekkorát én ilyen közelről még sosem... A gyönyörű fenyő mögött. Uram, Jézus. Megijedtem, hogy itt valaki meghalt, megsérült, találgattam melyik ház lehet. Kettő járt a fejemben.  Rohanva öltöztem, családtagomnak is kiabáltam, hogy ég a szomszéd ház és közben hívtam a 112-t. Így volt. Azért is borzalom az egész, mert nem veti fel a pénz az ott élőket sem. Erre ez történik velük vasárnapra virradó éjjel. Éjjel, hidegben, az utcán toporognak. Azért a bútorbolti oldalon, mert a villanyvezetékek leszakadásának veszélyétől tartva átparancsoltak mindenkit erre az oldalra. A pala és tetőszerkezet öreg fáinak pattogását én sem felejtem. Hát még akik saját otthonaikban  vagy azok közelében hallották ezt. Borzalom.)    

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása