Pár napja a katolikus templom mögötti kereszteződésről beszélgettünk az utcán összefutva.  Most látom a képeket, hogy megint baleset történt. Minap  mindketten kerékpárok nyergében ültünk, ahogy találkoztunk. Egyfele mentünk.  Akivel beszélgettem, a közúti közlekedés több területén dolgozott és dolgozik.

Azt kérdezte tőlem, hogy kerülök én kerékpárral a járdára a Plébánia, Bíróság, Iskola stb. soron, amikor itt van az út. Mondom úgy, hogy akkora sor volt a kereszteződésben, ahogy a Kossuth térről jövet jobbnak láttam az ovi-kapualjnál lepattani a járdára és áttolni a zebrán.De átérve azonnal felültem, mert gyalogos forgalom ott még nem volt. 

Elmondta, hogy ő abba a kereszteződésbe soha nem megy kerékpárral. Ő maga is lehet figyelmetlen, ahogy  nekem is vannak tévesztéseim. Az autót vezető hallgathatja pl. a töc-töc-t maxon, kekszet csomagol ki-be, eszik, iszik, fészbukozik, telefonál, sminkel - szóval az ő számára az a hely a kerékpárját tekerve nem létezik. 

Az egykori Önki-saroktól az "Állj! Elsőbbségadás kötelező" táblától balra nagy ívben ki. Ezután az 56-os emlékmű és a virágtartó között be lehet menni a parkolónak használt viacolorra a templom és templomkert elé, onnan pedig körültekintően kicsorogni a Hősök terére. Ha a Szent István úton jön kerékpáron, akkor még könnyebb ezt megtenni. Igen, így szoktam ezt én is, ez nem új.  De visszafelé nem szoktam bejönni a "Via Appia"-ra (tudjátok, Temetkezés tábla  balra nyíllal). Mert nem tudatosult bennem, hogy ezt kerékpárosnak kerülnie kell. Szerinte be kell jönni. Ha erős a forgalom, átkelőnél be és áttolni.  Mert a kerékpáros védtelen. Kerülje ezeket a pontokat. Itt a kasztnik a másik kasztniban tesznek kárt vagy sajátjukban, de a kerékpáron nincs kocsiszekrény. 

Jogos. Próbálom ezután így. Hacsak nem az Öregtószegen akarok legurulni vagy éppen a Kossuth tér kistószegi felére nem készülök.   Végül beugrott egy másik beszélgetés másvalakivel, aki szerint a világon, de különösen Magyarországon - a focihoz és a közlekedéshez mindenki ért... A fenti tanácsadóm azonban valódi szakértelemmel és gyakorlattal rendelkezik.              

         

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása