Megláttam egy régi ábrázolást az egykori bicskei zsinagógáról a "Kastély utcában".  De első pillantásra nem tudtam, hogy mit látok. A felirat sem látszott.  Ezért ezt gondoltam:a mesés képről, talán Krakkó óvárosának emlékei köszönnek vissza? Elkezdtem keresni ezt a ritkán látható képet és érdekes adatokat találtam. 

bicske_6_1524654570.jpg

Egy kutatás 1840-1941 között vizsgálja Bicske (Váli járás, Fejér vármegye) összlakosságát is.
Ezen belül a zsidó népesség (és más valláshoz tartozók) számát településenként 1840–1941 között.Az izraelita vallású bicskeiek adatait is bemutatja. Eddig nem találkoztam hasonló beszámolóval. (Ettől még megjelenhetett valahol-valamikor, de nem ismerem.)  

Bicske teljes lakossága 1880-ban 5134 fő. 1941-ben már 8139.

1880-ban 231 bicskei izraelita vallású élt itt. Harminc évvel később, 1910-ben 321 volt a bicskei zsidó hitközséghez tartozók száma. 1920-ra 299-re, 1930-ra 241-re csökkent számuk, 1941-ben 201 a lélekszámuk. 

    

Forrás: library.hungaricana.hu  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása