Ami minket illett, a Közgáz aulájában, 1988. májusában léptünk be a Fideszbe. Ervinnek éppen érettségi szünete volt, én harmadikos voltam, de a 18. életévem  abban az évben már betöltöttem. Ezt az iratot én már nagyon régen nem láttam, pedig a mi szerzeményünk.  Dr. Káli Ferenc tanár úr ajándéka, aki a Vajda János Gimnázium igazgatóhelyettese volt. Gazdag levéltárában őrizte ezt is, részemről a megtiszteltetés.  Nagy meglepetés volt számomra, amikor a kezembe került. Leültem... Azért írtuk, mert a KISZ-t "transzportálták" a DEMISZ-be, de úgy, hogy a tagság gyakorlatilag nem tudott róla. Tették mindezt a statisztika kedvéért. Szerintünk ez nem volt tisztességes húzás.  

fidesz_optimized_vajda2.jpg

Ez egy jótekonysagi koncert volt a Közgázon, segélykoncert az erdélyi magyarokért. Fesztiválszerű hangulat volt, nagyon sok egyetemista és középiskolás a mai Corvinus Egyetem épületében. Ezt a bulit emlékeim szerint nem vagy nem egyedül a Fidesz szervezte, hanem több más szervezet. Az erdélyi magyarokért fogtak össze. Cserhalmi György is szavalt. Ervin azt mondja, szerinte az Egy mondat a zsarnokságról hangzott el általa. Azért is mentem, mert Csoóri Sándor verseit megszerettem pl. a Hitel c. folyóiratból és ő is az est vendége volt. Beszédet tartott. Felovasott stb. Mi akkor már erősen szimpatizáltunk az eredeti Fidesszel. Évek óta olvasgattuk már környezetükben élő antikommunista felnőttek hatására a Demokratikus Ellenzék szamzidat folyóiratait is. Másik kedvenc költőnk csak azért is Petri György volt és maradt. Azt találtuk jónak ezen az estén, hogy egy nemzeti ügyért a liberális és a konzervatív erők is megtalálják a hangot. Konzervatívnak viccből sem neveztem volna magam. Liberálisból pedig a nemzeti gondolkodású liberális elfogadható számomra. Szerintem ők is éppen ilyenek voltak akkor, mármint a rokonszenvesebbje. Ervin szerint egyszerre voltunk konzervativak és liberálisok, de végül is leginkább radikális demokraták voltunk. (És alternetívak.)  Igen, így pontos. Azt is tudtuk, hogy keresztények vagyunk, de ezt mi magánügynek tekintetttük és minden más vallásúval szemben elfogadóak voltunk. Az ateistákkal szemben viszonylag elfogadóak.  A Nevtanban, a Nevelési Tanácsadóban  kapott helyet Ökumenikus Bibiakörünk '88-tól, ahova főleg fiatalok jártak. Ezek előtt és után is tartottunk megbeszélésket.  De simán belefért minden nekünk bűnösöknek, pl. egy  Fekete Lyuk koncert. A Közgázon    Rockenbauer Zoltán  asztalánál írtuk alá a belépést. Ervin azt mondja, hogy ő azt hitte egy ideig, hogy csak egy petíciót írt alá, később tudta meg, hogy ő is Fidesz-tag lett. De nem volt ellenére.  Próbáltuk létrehozni a bicskei csoportot, jöttek is néhányan, de nem elegen. 89-ben a választások előtt voltunk és azért hívtunk össze érdeklődőket, mert mi nem akartunk indulni képviselőnek és a szervezet irányítását is átadtuk volna. Erre a találkozóra páran eljöttek a gimiből. Lett is egy vagy két jelölt, de már nem vagyok benne teljesen biztos, hogy ez itt és ekkor dőlt volna el. Ervin sem így emlékszik, szerinte egyszerűen szervezkedtünk. Azt mondja, hogy Vajdában a szüret előtt osztogattunk röplapokat. Valószínűleg a buszoknál, amik vitték a diákságot dolgozni. Borbély Viktor és Zala Zoltán voltak azok a vajdás fiúk, akik csatlakoztak a bicskei csporthoz a gimiből. Viktor a fővárosban szintén belépett már 88-ban.   Zolival osztálytársak voltunk. 86-ban nem csatlakoztunk a KISZ-hez az iskolából ketten. Én azzal indokoltam osztályfőnökömnek  mosolyogva, hogy katolikus vagyok és a Katolikus Ifjúsági Szövetséghez tartozom nem pedig a kommunistához. Ő ezt teljesen jóvá is hagyta,  egyszer volt egy kis vitám belőle egy másik tanárunkkal, de ma már az is csak szépült emlék.   Visszatekintve azt el kell ismerni, hogy a KISZ-hez, akárcsak az Úttörőkhöz, sok építő dolog is tartozott. Útobbiakhoz pl. Zánka vagy a Bicskei Járás iskoláinak vándortábora.     A lányok közül Andi és Hajni tartottak velünk, akiknek még nem tudom, hogy leírhatom-e családnevét. Annyi bizonyos, hogy Hajni nem volt tag, de kedvessége, lelki tisztasága, karizmatikussága úgy támogatott minket, mintha három tag lett volna egy személyben. Andi bátorsága, tenni akarása  sem volt semmi. Zala Zoli úgy emlékszik, hogy a választások előtt, amikor sok plakátot kaptunk Pestről, 14-15 éves bicskeiek is segítettek. Én akkor formálisan már nem tartoztam a Fidesz bicskei csoportjához, mert nem láttam elég erősnek. Ha nem is körzetek szerint, de szereztek egy helyet a testületben listás alapon. Ebben azonban a 18 év felettiek közül nem akart részt venni senki. Ezt a helyet egy nálunk idősebb és pénzügyi végzettségű jelöltnek adták át.  Országosan 2010-ig a Fideszre szavaztam mint szerintem legkisebb rosszra. Csak ezt bánom minden itt leírtból, 2010-ben már tényleg nem kellett volna. Azzal magyaráztam magamnak akkor is, hogy nem nagyon volt más választásom. Amikor aznap éjjel vagy hajnalban hazaértünk, találtunk egy kölyökkutyát. De erről majd később közlöm Ervin írását.  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása