Információink szerint már régen aláírásgyűjtés zajlik a malom mögötti Családi park átrendezésével kapcsolatban. A Sikér Zrt. jelentkezett vételi szándékkal. Tessely Zoltán polgármester javaslatának címe "területfejlesztés". Valójában egy parkhoz tartozó telekrész válik ipari területté. A probléma viszont valóban nagy. Bicskei emberek mindennapi életéről és egy jól működő malom együttéléséről van szó.   

A Sikér Zrt. vezetősége ajánlatot tett a Családi Park egy részének önkormányzattól való megvásárlására.  Cserébe jó árat és a Thököly utcai, malom mögötti maradék parkocska fejlesztését vállalná. A Szent István úti bejárat ugyanis ott élő olvasóink jelzése és saját szemünkkel látottak alapján is gyakran rendkívül túlterhelt. Kamionok járó motorral várakoznak szép sorban reggeltől estig. A Móricz Zsigmond utca és a vasútállomás környékén az ott élők gyakran az ott parkoló kamionok miatt nem tudták megközelíteni saját otthonukat. A területen élők ingatlantulajdon élvezéséhez, normális használatához való joguk és a nyugalmuk tehát sérül. Számukra, a malom főbejárata környékén élők részére részben megoldást jelenthet a második bejárat létrejötte. Ám a malom mögött élőknek ez azért nem tetszik, mert akkor bizony az ő fertályukon  nő meg a teherforgalom. Ezért gyűjtenek aláírást a Tatai úton, a Kisfaludy, a Kölcsey és a Thököly utcákban, mert számukra "ez a fejlesztés nem fejlesztés".    

Tessely Zoltán "területfejlesztésről" beszélt, amikor javaslatát benyújtotta... 

"A Sikér ZRt. megkereste önkormányzatunkat azzal, hogy az önkormányzat tulajdonában lévő, a malom mögötti Családok Parkja ingatlanból egy bizonyos területrészt megvásárolhasson és parkolót, fordulót tudjon kialakítani. Ez által a továbbiakban nem fogja akadályozni a lakókat és a közlekedési forgalmat az utak közterületein. Az előterjesztést ennek megfelelően előkészítettük. Több tárgyalás folyt annak érdekében, hogy minél jobb ajánlatot tegyen le a Zrt. Ennek következtében nemcsak vételi szándékról tett tanúbizonyságot, hanem az ott
kialakult játszótér és park további fejlesztéseken mehetne még keresztül" - mondta el a jegyző. Sajnos közleményében nem szerepelt, hogy a Családi Parkból mekkorát venne meg a Sikér Zrt.

Lakossági bevonás is fontos - hangzott el az ülésen többektől, de az ügy kommunikációja egyenlőre nulla.

Sem a város honlapján, sem a bicskei tévében nem látható térkép a pontos tervekről.       

Közben aláírást gyűjtenek a Családi Park átalakítása ellen a Tatai úton, Thököly, Kisfaludy, Kölcsey utcában élők. Válaszként persze az sem kizárt, hogy a Szent István úti ás vasútállomás környékén élők is aláírást gyűjtenek majd a maguk érdekei mellett - mondta el egy ott élő.  

A lakossági fórumokat ugyan főleg a kötelező formalitás kedvéért szokta megtartani a város, de ebben az esetben lakossági konfrontáció sem kizárt jelentős ellenérdekeltségek miatt.

Sulyokné Guba Judit képviselő, a Humánerőforrások Bizottság Elnöke, aki maga is a malom főbejáratának szomszédságában él, így fogalmazott: "Bonyolult helyzetről van szó, ezért javasolom körbejárni".
Tóth Melinda képviselő: "Bizottsági ülésen is kérdeztem, hogy az előterjesztés mellékleteként szereplő részletes térkép szerint a Tatai úttól húzódó piros vonal szerint a terület átvágásra kerül?"
Tessely Zoltán: "A terület ismeretében nem ezt jelenti. Egy park, egy gyalogos járda kialakításában az a praktikus, ha megnézzük, hogy az emberek merre mennek. A piros vonal jelzése szerint közlekednek az emberek. A Szent István utat a Tatai úttal összekötő gyalogos járda a Thököly u. felől ebben a vonalban tudna rácsatlakozni. Annyival növekedne a Sikér ZRt. telephelye, hogy a kerítés mellett kialakulhat egy gyalogos járda. A két vonal találkozik. Az egyik gyalogos járdába becsatlakozna egy másik megnövelt telephely kerítése mellett."
Több hozzászólás nem volt.

A Képviselő-testület 11 igen szavazattal határozatot hozott, melyben Bicske Város Önkormányzat Képviselő-testülete
"1. elviekben támogatja a Sikér Zrt. (2800 Tatabánya, Gerecse u. 2.) javaslatát a
bicskei 878 hrsz-ú Családok Parkja átalakítására.
2. a lakosság bevonásával tanulmányterv készítését rendeli el az átalakítással, telekmegosztással
kapcsolatosan. A tanulmányterv ismeretében kerüljön megvitatásra lakossági fórumon a területfejlesztés."

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ezeknek a kamionoknak egy jó része most is a Tatai útról özelíti meg a malmot, onnan fordulnak rá a Szent István útra. Ami tényleg katasztrófa, nemcsak az, hogy állandóan elfoglalnak egy egész sávot szinte, és nem lehet tőlük közlekedni, hanem a ki-be közlekedésük is kész életveszély. Csendben megjegyezném, a nyáron baleset is volt ebből, mert sokszor egészen a felüljáróig állnak a pótkocsis teherautók, még a kanyart is beszűkítve.
Ha nem szántják be az egész parkot, akkor mindenképp érdemes lenne ezt meglépni. A megnövekvő forgalom pedig eddig sem volt sehol máshol érv - a Zrínyi utca kész autópálya reggel és este, sokszor még az sem zavarja az ott közlekedőket, hogy egyirányú... amikor a lakosság a 30-as táblát/fekvőrendőrt kért az önkormányzattól, hogy hajnali 3/4 5-től ne a folyamatos száguldozást kelljen hallgatni, az volt a hivatalos válasz, hogy "az emberek sietnek a vonathoz"...
És ha már kamion és közlekedés, a vasútállomás melletti kő? homok? akármi? szállítással is érdemes lenne végre kezdeni valamit.
süti beállítások módosítása