A polgármester, az alpolgármester és blogunk címére érkezett meg ez a segítséget kérő levél nem sokkal az utak szélén hagyott avaros zsákokról szóló posztunk után - aminek elszállíttatása önkormányzati felelősség is.  Az alábbi, névvel vállalt panaszos levél egy olyan bicskei területről érkezett, ami a Szent László patak völgyében fekvő nagyobb zug és az ott élők elmondása szerint ott aztán meg tud ülni a füst. Egyik oldalról a vasúti töltés, másikról a patak és a kissé magasabban fekvő szántók határolják ezeket az utcákat, ami közül az egyik utcanév a levélíró neve alatt látható.  

 

Tisztelt Címzettek!

Bicske város összes jóérzésű lakosa nevében tisztelettel megkérem Önöket arra, hogy szíveskedjenek érvényt szerezni a korábban megalkotott és tudomásom szerint jelenleg is érvényes helyi tűzgyújtási rendeletnek. Tarthatatlan és elviselhetetlen állapotok uralkodnak kis falunkban nem csak kedden és pénteken, hanem minden nap. Sok megátalkodott gyújtogató miatt meg kell fulladni az utcán. Amíg az állomásról vagy a buszmegállóból hazaér valaki (ha nem téved el a füstben) olyan oltári büdös lesz mint annak idején a füstös kocsmában három korsó sör után. De még ki sem tudja szellőztetni a ruháját mert az erkélyen vagy a teraszon ugyanolyan fojtogató füst van mint mindenhol. Bárhonnan érkezik valakinek vendége, megrökönyödve konstatálja a helyzetet. A 100-as úton hazafelé már messziről látszik az egész települést elfedő füstfelhő. Az nem igaz hogy egy lapát nyers és nyirkos falevelet be kell izzítani (mert meggyulladni nem fog csak füstölni).
Ne tudom hogy mi a célravezető megoldás, de a kialakult állapotokra tekintettel radikális beavatkozást látok szükségesnek! Ha már közel 50 évet leéltem Bicskén nem szeretnék itt megfulladni!!!

Tisztelettel:

Végh Attila
Barsi u.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tisztelt, kedves Végh Attila szeretném megkérdezni öntől,hogy a kertes családi házban élők,hogyan tüntessék el az ősz egyik "pontját",a faleveleket?Én személy szerint,hiába veszek jó nagy szemetes zsákot,hiába rakom bele a faleveleket,a szemetesek a zöld hulladék szállítási napján, nem viszik el,mert nem az ő általuk kijelölt zsákban van a zöld hulladék!Viszont ami zsákot ők adnak,természetesen pénzért és jó drágán, abból legalább 30 db kéne,ami nem kis összeg!Más nem marad,csak az égetés!Ha van jobb ötlete,szívesen meghallgatom, és,ha tényleg jó az ötlet,szívesen alkalmazom is!

Tisztelettel.Szokoli Julianna
Kedves Julianna, sokakkal együtt én is zsákokba gyűjtöm a falevelet. Ha nem viszik el akkor elviszem én a hulladéklerakóba, de semmiképpen sem füstölöm el. Egyébként a levélben nem az összegyűjtött falevelek elszállítási hiányosságát feszegettem, ez egy külön megoldásra váró probléma lehet.
Kifejezetten a tűzgyújtási rendelet betartatását kértem. Legjobb tudomásom szerint ugyanis ez nem csak azt határozza meg hogy mikor lehet égetni, hanem azt is hogy csak olyan hulladékot lehet meggyújtani ami "gyorségéssel ég, láng kialakulásával és fényjelenséggel jár". A füstölés semmiképpen nem nevezhető ilyen folyamatnak.
Anélkül hogy megbántanám (előre is elnézését kérem) de hozzászólásából legalább kiderült hogy Ön az egyik aki miatt folyamatosan rockkoncerten érezhetjük magunkat (már ami a látványt illeti ...).
@vatuveat: Idáig elvitték a zöld hulladékot a szemétszállítók,de bevallom illedelmesen,hogy mikor közölték velem,hogy meg kell venni a zsákokat /elég kicsik és drágák/,úgy döntöttem,hogy én is elégetem a faleveleket!Az elmúlt hétvégén igen,én is égettem azokat a fránya faleveleket.Jelenleg még 4 zsák /160 l.szemetes zsák / várja a sorsát a kertben.A polgármesternek és a városvezetőinek kellene valamilyen megoldást találnia erre problémára is! / a sok közül /. De ahogy én észrevettem,és tapasztaltam a polgármestert nem érdekli a lakosság problémája,gondjai,mert ő a saját kis karrierjével foglalkozik!Addig míg olyan emberek vannak a város élén,akik nem érzik magukénak a város és a lakosságának gondjait,problémáit,addig itt semmire nem lesz megoldás! Míg a városunk első emberének az a legnagyobb gondja ,hogy hogyan áll a bajusza,és hogyan tudna feljebb kerülni a ranglistán /bármi áron/ ,addig kedves uram,itt semmire nem lesz megoldás!Elnézést kérek,ha kellemetlenséget okoztam bárkinek is a hétvégén,ígérem,hogy miattam ,többé nem fogják ilyen kellemetlen, rockkoncerten érezni magukat!Ha akad olyan ember a városban aki a polgármesterrel,vagy a város vezetői közül bárkivel megoldást talál a jelenleg kérdésre, én szívesen támogatom!De az ember, aki ezt a problémát megpróbálja megoldani a polgármesterrel,az készüljön fel idegileg,mert a polgármester nem ereszkedik le a por nép közé,sőt semmibe veszi a por nép minden egyes kezdeményezését!Nekem aztán elhihetik,ha valaki tudja az én vagyok,egy két emberrel karöltve!

Maradok tisztelettel.Szokoli Julianna
Kekec leszek, bár hozzáteszem, én se szeretem, amikor ömlik a füst mindenhonnan - de tudom, hogy az október erről szól, és minden kártékony hatásával együtt is elviselhető lenne, ha ebben a helyes kisvárosban MINDENKI betartaná a tüzelési napokat, és nem akkor dobná a gyufát a levélhalomra a kertje végében, amikor eszébe jut.
De ha már füst, nem állom meg, hogy ne említsem: az avar égetése kismiska a télen-nyáron-tavasszal-ősszel szagolható fém-műanyag-textil koktélhoz képest. És még mielőtt bárki cigányozni vagy kisebbségezni kezdene, "örömmel" jelentem, hogy ez a gyakorlat nagyon sok nem-roma családban is dívik. Ahol ugyanis van vegyes tüzelésű kazán, ott aztán a műanyag üvegtől kezdve minden szart rádobnak a kazánra - amint azt a pár perccel később a kéményen keresztül távozó fekete, gomolygó és fullasztó füst, valamint a hosszú távon maradó irdatlan bűz jelez.
Sokszor gondoltam már arra, hogy ilyenkor kihívom a tűzoltókat, de hát nem ők az érintett és illetékes hatóság. Ezért is várom az ötleteket, mi a teendő ilyenkor? A "szólj a szomszédnak, hogy ne csinálja" nem jött be - úgyhogy ennél hatékonyabb elképzelésekre várok. Esetleg, ha van valakinek használaton kívüli légszennyezés-mérő készüléke, azt örömmel veszem! (-:
A mi udvarunkban a lombhullató fák max egy zsákot tesznek ki- a szomszédban álló 3 30 méteres nyárfa viszont hozzánk ontja a levélzetét... ezzel mit tegyek? vegyek zsákot? még a mellé, hogy én dolgozok azért, hogy az ő levele ne nálunk rohassza ki a füvet. mellesleg a fák bármelyik pillanatban a házunkra is dőlhetnek és nem tehetek semmit. Az önkormányzat a panaszukat azzal orvosolta, hogy a szomszéd telek építési engedélyét visszavonta... a telken nem épül semmi, helyette fél hektárnyi nyakig érő gaz, bozótos, nyestek, siklók...
@Krisztina Konrád: A szél és a "szélfútta" falevelekkel semmit nem lehet kezdeni!A szél az már csak ilyen.
minden fát vágjunk ki mindenhol de azonnal...követeljük FAKISZ nevében...fakivágó szövetség nevében...nehogy már falun növény legyön oszt jo napot
@rókafarka: a minden fát vágjunk ki marhaság. de azért ennek nem az az ellentettje, hogy egyes szomszédok magasról tesznek arra, hogy a telkükön lévő gondozatlan, metszetlen, ágasbogas, járdára és szomszéd házra növő fák-bokrok maradjanak úgy. a kertváros nem dzsungel. a mi udvarunkat is rendre beteríti a szomszéd fája, pedig csak vissza kéne némileg vágni az ágakat - persze őket nem zavarja (amíg össze nem szedem magam, és a nagy rakás szemetet, amit ide termelnek nekem, át nem hordom a kapujuk elé).
hordd át neki...pont olyan szépen metssze meg mint a prohászkán..csodás lett a gesztenye sor...tüzelj vele ingyé van..
süti beállítások módosítása