scadl_1392317044.jpg_1088x704

Izing Antal részére

 

Kedves Toncsi!

 

Azt hallottam, hogy Te vagy ennek a blognak a gazdája, ezért fordulnék Hozzád.

 

Kati lányom hívta fel erre a blogra figyelmem. Egy érdekes képet mutatott, amelyről ez olvasható: 

 

Ennek a képnek a hátulján egyetlen szó szerepel: "Kistószeg".  

 

Erről a képről szeretnék további információkat kérni, ezen a képen ugyanis dédapám, Schádli József és családja látható,  a saját házuk előtt, amelyet ő maga épített (kőművesmester volt), azonban nem a Kistószegen, hanem az akkori Szél (ma Kossuth) utcában állt. A képet elküldtem Németországban élő - 87. évében járó - nagybátyámnak, aki felismerte a házat és a családot is. A  ház valószínűleg akkor szokásos "típusház" lehetett. Lehet, hogy épített ilyet máshol is, akár a Kistószegen is, de a Kistószeg itt valami másra utalhat. A kép valamikor az 1910-es elején készülhetett, ugyanis nagyanyám, aki az édesapja mellett áll, 1899-ben született, a fiatalabb - babát tartó - húga pedig 1906-ban. Érdekelne, hogy mit lehet tudni a kép történetéről, mert az lehet, hogy korábbi kapcsolatokra (rokonság, keresztszülő, stb). utalhat. Ez azért is érdekelne, mert foglalkozom a Schádli család történetével is, mert korábban azt hittem, hogy csak ez jelenti a bicskei kötődést, azonban nemcsak ez, hanem a pestinek hitt nagyapám is több szállal kötődött Bicskéhez. 

 

Üdvözlettel:

Kohán Miklós

 

Kohán Miklós részére 

 

Kedves Miklós! 

 

Nagyon szépen köszönöm írásod, mert öröm számomra, hogy  egy nálam megjelent archív képen kedves olvasónk felismeri a dédapját...  Ha megengeded, az ismét megjelenő képpel együtt tenném közzé a blogon leveled. A "Kistószeg" szó a Vass Ágnes tulajdonában lévő kép képeslapszerű hátulján szerepel minden más szöveg nélkül, ceruzával írva. Vass Ágnes volt szíves nekem közlésre adni gyűjteményét. Amikor megpillantottam a Kistószeg szót e kép hátulján, örvendtem, mert apai ágon az én dédszüleim is kistószegiek voltak, sőt, magam is laktam ott  - a hajdani legjobb szánkós utcában - gyerekkoromban. 

De ha Szél utca, akkor Szél utca! Hálás vagyok pontosításodért. (Történetesen a Kossuth utcának ezt a régi nevét is  a Kistószegen tanultam meg.)

 

Köszönettel, Izing Antal  

 

         

Kedves Toncsi!

Természetesen hozzájárulok  a közzétételhez, de akkor egy rövid kiegészítést is tennék:

A képen látható fiatalember minden valószinűség szerint ifj. Schádli József, aki később Sarlósra magyarosított. Nagyanyám elbeszélése alapján ő, a dédapám építette többek között a "kinti" ún. Szkok-malmot (Kinizsi utca) és az evangélikus templomot, tatarozta a katolikus templomot is. Fia pedig a volt polgári, a mi időnben "nagyiskolának" nevezett iskola egyik építője és a tűzoltóegylet egyik vezetője is volt.

 (...) 

Üdvözlettel:

Kohán Miklós

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása