Arról a sajnálatos tényről, hogy a református főbejáratával szemben, a ravatalozó kápolnától balra elhelyezkedő ódon kriptakápolna ajtó nélkül nyitva áll, az alábbi olvasói levélből értesültem. Akkor még nem tudhattam, hogy a kovácsoltvas eredeti rácsokat leadás céljából valószínűleg ismeretlen tettes lelopta. A FM RFK illetékesét megkérdezzük az ügyről.  Az olvasói levél március 20-án érkezett, akkor a levélíró azt tapasztalta, hogy valaki - talán éjszakára? - meghúzódik a kriptakápolnában. Ma, március 31-én néztem meg magamnak, mert én sem jártam benn még sosem, de gyerekként olvastuk a márványtáblát a rácsra támasztott elemlámpával - a nevekre és az évszámokra voltunk kíváncsiak. Lényeg azonban, hogy az olvasó levelével ellentétben én már semmi szemetet nem láthattam a gondos és igényes református atyafiak temetőjének ezen a részén.  Aki pedig kriptaajtót lop le, annak a.... No, de, volt minekünk gyerekszobánk! Egy református család kriptájából készült márciusi kép a katolikus temetőről.  

kriptakapolna.jpg

 

 Az utolsó temetés ezen a helyen 1944 márciusában történt, 73 éve. Az életének 84. évében elhunyt özv. Farkas Károly nyugalmazott (bicskei) postamester búcsúztatója volt ez.  Az 1931-ben elhunyt felesége nélkül, akivel 40 évig éltek házasságban - 13 évet élt. A tudomásom szerint az erős erdélyi rokoni szálakkal bíró bicskei család tragédiája 1922-ben történt, amikor egyetlen reménységüket és boldogságukat, a 30 éves korában meghalt fiúkat, Dr. Farkas Tivadar ministeri fogalmazót és tartalékos tüzérhadnagyot 1922. február 22-én eltemették. Azt gondolom, valószínűsíthető: ezt a kriptát a gyász és mérhetetlen fájdalom építtette meg a szülőkkel ezelőtt majdnem 100 éve. Béke poraikra. 

 

farkasne.jpg

Biztos forrásból tudom, hogy a templomukat is felújító reformátusok elhatározása az épület felújítása. Az elhunytak távoli rokonairól keveset lehet tudni. Az FM RFK Kommunikációs Szolgálatának tájékoztatása szerint  2016. november 7-én indított büntetőeljárást a Bicskei Rendőrkapitányság lopás vétség gyanúja miatt
ismeretlen tettes ellen. A kollégák a nyomozást 2016. december 20-án felfüggesztették.

reftemp.jpg  

 

 

 

Tisztelt Bicske Szó!

Bár már nem lakom Bicskén, csak alig pár km-re Csabdiban, azért még érdeklődve követem az ott történt dolgokat.
Vasárnap József nap alkalmából virágot vittünk Édesapámnak a református temetőbe. Meglepődtem, ahogy a kapun beléptünk, hogy a kis különálló sírkápolna nyitva van. Közelebb mentem, hisz mindig olyan titokzatos volt ez számomra, mi lehet ott. Akkoriban persze nem sokat lehetett látni, mert sötét volt bent. Most viszont nincs rajta az ajtó, bent egy ponyvával valami le van takarva, bal oldalt a sarokban üres üdítősüvegek, és szemét. Mélyen megérintett a hely. Így persze már olvasható volt kinek/kiknek a nyughelye! csak egyet nem értek, ha esetleg felújítják, miért van tele szeméttel? A kegyelet és tisztelet akkor is jár, ha 70-80 éve helyezték őket örök nyugalomra! Én ezt nagyon fontosnak tartom! Az egyikük egy tartalékos tüzérparancsnok volt, ha jól emlékszem, és a neje, meg még valaki, de az ő személye kicsit homályos.
Arra szeretném kérni Önöket, ha lehetséges néhány szóban némi tájékoztatást kérnék a sírbolt körül zajló dolgokról.
Tisztelettel és köszönettel!

Tisztelt Asszonyom!

Köszönöm levelét. Megkérdezem, de én már évekkel ezelőtt is hallottam arról, hogy a Bicskei Református Egyházközség Bicske város segítségével rendbe tenni készül azt a kriptakápolnát kívül-belül. Első lépésként a tető készült el, mert a beázás volt az első, amit mielőbb meg kellett szüntetni az enyészet elkerülése érdekében. Holnap megnézem magam is. Ha tájékozódtam, megírom Önnek.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása