A Kerecsendi - Akácfa kereszteződéséről van szó. Az Akácfa utca kapcsán olvastam, hogy valaki panaszkodott, hogy a kereszteződésben előzték egy Suzukival nagyon gyorsan - írja olvasónk. 

A sebesség számonkérése valóban jogos volt. Ráadásul van kinn egy tábla, ami sajnos engedi az előzést a kereszteződésben, eléggé nagy veszélyhelyzetet teremtve... Főleg, hogy a Kerecsendi felől nem Stop! tábla, hanem csak Elsőbbségadás kötelező van. Így kevésbé áll meg az onnan közlekedő, illetve nem számít jobbról jövő autóra a menetirány szerinti jobb sávban, amibe kifordul...
Levenném azt a táblát, ami az Akácfán van... Nem engedném az előzést ott.
Nem szabad kereszteződésben előzni soha, csak 3 esetben. Ha főútvonalon haladok, ha a rendőr utasít vagy, ha ilyen tábla van. Alapvetően mindenhol tilos.
(8) Tilos előzni:

a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelõhely előtt;

b) villamost közvetlenül olyan megállóhely elõtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestrõl, illetõleg az úttestre történik;

c) be nem látható útkanyarulatban, illetõleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az elõzés annak érintése nélkül végrehajtható;

d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró elõtt;

e) útkeresztezõdésben és közvetlenül útkeresztezõdés elõtt, kivéve

- ha a forgalmat rendõr vagy fényjelzõ készülék irányítja és az elõzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármû fõútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsõbbségét jelzõtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi. <==== (A TÁBLA AMIT BEKARIKÁZTAM EBBŐL A PARAGRAFUSBÓL VALÓ)
- körforgalmú úton,
- ha a jármûvel csak jobbról szabad elõzni [(4) bek.].

Nem terhelni akarlak, de ez a tábla csak veszélyhelyzetet teremt és felesleges.

Láttam már itt néhány kényes szituációt. Ami pedig az Akácfát illeti sebességkorlátozásra és annak ellenőrzésére volna szükség.

A Táncsicstól a Kerecsendiig viszonylag rövid szakaszon kettő darab négyes kereszteződés (Aradi Vértanúk utca, Kerecsendi utca) és három utcatorkolat adott (Rákóczi, Nefelejcs és Diófa utcák).   

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Butaság, hogy szűnjön meg az előzés lehetősége... Azért mert néhányan nem ismerik a KRESZ-t (kikanyarodnak jobbra védett útra úgy, hogy nem néznek jobbra, pedig az elsőbbséget mindkét iránynak meg kell adni ugye, akármit csinál), nem a szabálykövető autósokat kellene sújtani.
Butaság az egyik úton haladókat szabálykövetőnek, a másik úton érkezőket nem szabálykövetőnek nevezni. Minden úton vannak mindkettőből. Egy kereszteződésben általában tilos előzni. Ha itt ennyire rosszak a viszonyok esetenként mindkét irányból érkezők részéről, akkor miért kell itt kivételt teremteni és engedni az előzést? Egy ütközés - különböző módon - de mindkét felet sújtja. Főleg ha mindkét irányból érkező közlekedési szabályt sért és ketten hozzák össze.
A sarki ház -olykor- elburjánzó növényzete sem segit a helyzeten, másfelől, mint nehezen belátható kereszteződésbe, itt is elkelne legalább egy tükör, kiváltképp, ha megfelelően be van állitva.
@Mental Militia: de ha már a sarki házat éri szó, rögzítsük, hogy a kép alapján teljesen rendben van. ha nagyobb lenne a vegetáció, nyilván zavaró lehetne, de az elsőbbség meg nem adással és száguldással egy lapra tenni mint okot, vélhetően túlzás. mellékkörülmény, amire minden bizonnyal figyel a gazda, ahogy a kép is tanúsítja. A tükör nem lenne rossz.
A magyar rendőrségi, és bírósági gyakorlat szerint, ha van elsőbbségadás kötelező táblád, akkor neked elsőbbséget kell adnod mindenkinek aki a védett úton jön, függetlenül attól, hogy ott neki szabad-e előzni. Amúgy ez teljesen logikus, mivel te nem tudhatod, hogy neki milyen táblája van. Tehát igenis tessék benézni jobbra is, és nem lesz ilyen gond!
@metal: igen, ez nyilvánvaló, csak kevesen nem néznek "körül", vagyis minden irányba. nem biztos, hogy rendőrségi, bírósági gyakorlatig kell jutnunk, ha a defenzív vezetés mellett a közlekedési viszonyokat táblákkal megteremtő agy is defenzív a balesetmegelőzés érdekében. "A balesetek megelőzéséhez több kell, mint a szabályok betartása, mert a közlekedés biztonsága a vezetők előrelátásán és magatartásán is múlik. A defenzív vezetés szakirodalma balesetmentes vezetés titkairól szól." A defenzív vezetés körülményeinek megteremtéséhez pont nem elég arra számítani, hogy mindenki betart mindent, hanem a táblék kihelyezőinek is defenzívnek kell lennie. Előrelátónak.
@Bicskei-Szó: "csak kevesen nem néznek "körül", vagyis minden irányba."
Pont ezért nem értem, hogy miért a táblát akarjátok eltüntetni. Ha innen eltünteted a táblát, akkor a hülyék egy része még felhatalmazást is fog rá érezni, hogy ne nézzen körül, miközben egy balesetben ugyan úgy ő lesz a hunyó!
@metal: segítek megérteni, már amennyire tőlem telik. a valódi "hülyéket" egyáltalán nem érdekli ez az előzést engedő tábla, nem is tudnak róla, azt sem tudják mit jelent. az ott élők jelentős többségének azonban megfelelő helyismerete van. Hiába érzi magát felhatalmazva bárki bármire, az Elsőbbségadás kötelező! ott marad, ahol van, de ha jól értem a levélírót, Stop! táblát tetetne oda legszívesebben. Az Akácfában ebben a kereszteződésben megengedni az előzést, ez ám az igazi butaság, mert teljesen felesleges, szükségtelen és veszélyes. A levelet író olvasóval folytatott beszélgetésben, aki naponta többször arra közlekedik, még az is elhangzott, hogy jelentős sebességkorlátozás és ellenőrzés lenne szükséges az akácfás száguldozás miatt, ahogy történetesen a Vörösmartyban is. Ez a tábla pont a száguldozókat erősíti: semmi nem számít, úgy jövök, ahogy akarok. Figyelmeztetni kellene inkább arra e tábla eltüntetése után egyéb jelzésekkel, hogy kritikus ponthoz érkezik. Ennyi az egész.
A forgalomszabályozásban sok szabványt és a KRESZ-en túli jogszabályt is be kell tartani közben.

Amikor táblák kihelyezéséről beszélgetünk, akkor többek között ezt is:
njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=6785.333813
Itt a 4. § (5) bekezdés érdekes.
Nem véletlen a szabályozás, minél több jelzést kell értelmezni, annál nagyobb a hibázás lehetősége a közlekedés közben.
A baleseti statisztika minden bizonnyal nem igazolja a kereszteződés veszélyességét, az ellenőrzés természetesen sokat segíthet a szubjektív biztonságérzeten is.
De az ellenőrzés hatékonyságát jól mutatja, a Spar dohánybolt előtti, vagy a Spar oldalánál való parkolás helyzete.
Egyébként, amikor a sebesség csökkentéséről/sebességkorlátozásról beszél valaki, tessék kipróbálni a nyílt, egyenes, jól belátható úton 20-al, 30-al menni. Aki most ezt kéri, ő sem fog annyival menni, mert semmi sem indokolja. Ilyen alacsony sebességnél gyakorlatilag még mérni sem mérnek.
süti beállítások módosítása