Sebességrekordok az Akácfa utcában - Ír az olvasó
Címkék: vélemény közlekedés kresz akácfa írazolvasó
2018.10.05. 08:59
A Kerecsendi - Akácfa kereszteződéséről van szó. Az Akácfa utca kapcsán olvastam, hogy valaki panaszkodott, hogy a kereszteződésben előzték egy Suzukival nagyon gyorsan - írja olvasónk.
A sebesség számonkérése valóban jogos volt. Ráadásul van kinn egy tábla, ami sajnos engedi az előzést a kereszteződésben, eléggé nagy veszélyhelyzetet teremtve... Főleg, hogy a Kerecsendi felől nem Stop! tábla, hanem csak Elsőbbségadás kötelező van. Így kevésbé áll meg az onnan közlekedő, illetve nem számít jobbról jövő autóra a menetirány szerinti jobb sávban, amibe kifordul...
Levenném azt a táblát, ami az Akácfán van... Nem engedném az előzést ott.
Nem szabad kereszteződésben előzni soha, csak 3 esetben. Ha főútvonalon haladok, ha a rendőr utasít vagy, ha ilyen tábla van. Alapvetően mindenhol tilos.
(8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelõhely előtt;
b) villamost közvetlenül olyan megállóhely elõtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestrõl, illetõleg az úttestre történik;
c) be nem látható útkanyarulatban, illetõleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az elõzés annak érintése nélkül végrehajtható;
d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró elõtt;
e) útkeresztezõdésben és közvetlenül útkeresztezõdés elõtt, kivéve
- ha a forgalmat rendõr vagy fényjelzõ készülék irányítja és az elõzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármû fõútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsõbbségét jelzõtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi. <==== (A TÁBLA AMIT BEKARIKÁZTAM EBBŐL A PARAGRAFUSBÓL VALÓ)
- körforgalmú úton,
- ha a jármûvel csak jobbról szabad elõzni [(4) bek.].
Nem terhelni akarlak, de ez a tábla csak veszélyhelyzetet teremt és felesleges.
Láttam már itt néhány kényes szituációt. Ami pedig az Akácfát illeti sebességkorlátozásra és annak ellenőrzésére volna szükség.
A Táncsicstól a Kerecsendiig viszonylag rövid szakaszon kettő darab négyes kereszteződés (Aradi Vértanúk utca, Kerecsendi utca) és három utcatorkolat adott (Rákóczi, Nefelejcs és Diófa utcák).
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
yoshida 2018.10.05. 10:12:40
Bicskei-Szó 2018.10.05. 10:26:34
Mental Militia 2018.10.05. 13:59:55
Bicskei-Szó 2018.10.05. 21:47:00
metal · http://electric.blog.hu 2018.10.08. 12:52:41
Bicskei-Szó 2018.10.08. 13:10:01
metal · http://electric.blog.hu 2018.10.08. 14:34:33
Pont ezért nem értem, hogy miért a táblát akarjátok eltüntetni. Ha innen eltünteted a táblát, akkor a hülyék egy része még felhatalmazást is fog rá érezni, hogy ne nézzen körül, miközben egy balesetben ugyan úgy ő lesz a hunyó!
Bicskei-Szó 2018.10.08. 14:48:47
Bicskei-Szó 2018.10.09. 07:17:44
Amikor táblák kihelyezéséről beszélgetünk, akkor többek között ezt is:
njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=6785.333813
Itt a 4. § (5) bekezdés érdekes.
Nem véletlen a szabályozás, minél több jelzést kell értelmezni, annál nagyobb a hibázás lehetősége a közlekedés közben.
A baleseti statisztika minden bizonnyal nem igazolja a kereszteződés veszélyességét, az ellenőrzés természetesen sokat segíthet a szubjektív biztonságérzeten is.
De az ellenőrzés hatékonyságát jól mutatja, a Spar dohánybolt előtti, vagy a Spar oldalánál való parkolás helyzete.
Egyébként, amikor a sebesség csökkentéséről/sebességkorlátozásról beszél valaki, tessék kipróbálni a nyílt, egyenes, jól belátható úton 20-al, 30-al menni. Aki most ezt kéri, ő sem fog annyival menni, mert semmi sem indokolja. Ilyen alacsony sebességnél gyakorlatilag még mérni sem mérnek.