Ballag a katona

Címkék: diggerdriver

2020.01.04. 13:41

A bicskei-londoni Horváth Jánossal beszélgettünk tegnap az Örkény István Színház Secondhand című előadása előtt. Ő az a Jani, akinek blogjából, az ő munkás életéről, benne bicskei helyszínekkel   nagysikerű kamaradarabot írtak és vittek színre Pesten Epres Attila főszereplésével.

oten.jpg

Február 18-án mutatják be a Diggerdriver című mű 100. előadását.  Többször láttam.  Először három és féléve. Mindig telt házzal.   

Katonaidejéről is beszélt tegnap. Megkérdezte, nem ismerem-e véletlenül Vakán Gyulát, aki (akkor még frissen végzett hadnagyként), Felcsúton az ő kiképzője volt. Elmondtam uszodai ismeretségünket, adriai 5 kilométeres távunkat, amit ők már többször megtettek, neki köszönhetek, azt is részleteztem Janinak, hogy kikből állt a 4 fős "alakulat" a tengeri "bevetésen". 

Jani ugyanis szereti Bicskét. Nem érdekből, pozícióért vagy egy kis mellékesért, hanem tisztán. Ez abból derül ki, ahogy beszélgetéseink harmada abból áll, hogy ismerem-e őt és őt, aki itt és itt lakott. Bicskei maradt, hiába ment messzire.   

A lényeg azonban az, hogy Jani a világ legrendesebb embereként emlegette egykori hadnagyát, mitagadás, a "f@sza gyerek" is többször elhangzott. Megtudhattam, hogy Horváth János honvéd az őrvezetőséget átlépve lett tizedes Vakán Gyula keze alatt.

A Diggerdriver 100. előadására 1 napra hazajön Londonból. Otthonról haza. Az az operatív feladatom, hogy összehozzam őket egy két órás beszélgetésre. Mert Jani a blogjára újabb visszaemlékezést kíván írni, de szerinte ez a találkozás/beszélgetés nélkül nem érne semmit.  Semmi jónak nem vagyok elrontója.  A Horváth János név gyakori. Egy katonatiszt sok embert, sok Horváth Jánost ismerhet. Képet kértem volna Janitól, mire kaptam egy posztot.         

Itt képek is láthatók a katonatársakról.    

Horváth János a szemüveget viselő katona, balról a második.  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halló van egy pék rajongod
süti beállítások módosítása