8 óra 30 perckor indultam itthonról gyalog, két nagy szatyorral a piactérre. Meg is szólított egy idősebb hölgy:

a festéket adjam már neki. Már dehogy adom. Viszem már a helyére. 
9 órakor kezdődött.  Úgy döntöttem, nem állok be az utolsó autó mögé, ami már konvojban akkor is a Kisfaludyban állt. A becsukott kapuhoz értem, ott várakoztunk és beszélgettünk. Nyitottak, regisztráltam, hamar leadtam. Ment minden olajozottan. Mire visszaértem a Kisfaludyhoz, azt hallottam, hogy egy autós kiabál. A probléma az volt, hogy akkor már elért az egyik kocsisor vége a rendőrségig, másik sor a Kossuth utcáig, de az is lehet, hogy a Kossuth utcában is álltak már.  Ide rendőr vagy polgárőr  kell, gondoltam, egy autót jobbról, egyet balról beengedni, különben itt fesztivál lesz. 15 percen belül meg is láttam a Fáy-Kisfaludy sarkán a gyalogosan haladó rendőrt, aki rádión jelentve vázolta a helyzetet, miután bejárta a terepet. 10 óra 10 perckor kimentem a Kossuth utcába. A cukrászda előtti parkolóból azt láttam, hogy a kocsioszlop vége elért minimum a Bem utcáig. 
Sokakkal beszélgettem. A legtöbben simán megőrizték nyugalmukat. Egyikük azt mondta: ezt aztán megint jól megszervezték. Másikuk szerint ezért nem szabad éveket kihagyni. Ezért kellene évente minimum kétszer megszervezni a veszélyes hulladék gyűjtését. Ezért kellene a hulladéktelepen folyamatos átvételt hirdetni, hogy ne a spalétban és a határban kössön ki a veszélyes hulladék. Ezt magam is lerítam már mintegy 200 alkalommal és teljesen egyetértek. 
Bicske legsűrűbben lakott területén vagyunk, ahol az alapforgalom is nagyobb. Ha valóban zöld a Zöld Bicske, szíves figyelmükbe ajánljuk ezt is: órákig kocsisorok füstöltek járó motorral Bicske központjában és közlekedési problémát okoztak. Vagy nem számítottak emberekre? 

Azelőtt a település több pontján, több időpontban szervezték ezt a gyűjtést. A jelenlegi megoldás azért kontraproduktív, mert sokan be sem állnak a sorba, amikor meglátják. Pedig tervezték. Akkora a botrány, hogy van aki letette  gumijait a Kisfaludyban a járda mellé és elment. De azért köszönjük a kétkezi munkát. A szervezést kellene jobban átgondolni a cégnél és az önkormányzatnál. Ami jó: sokunk számára fontos a környezetvédelem a megjelentek számából ítélve.

12 órakor még a Kossuth utcában áll a sor egyik vége, a másik a kutyaiskoláig érhetett. Később láttam a Bicskei csevegőn egy 12:20-kor készült képet, a sor vége a Batthyány utcától néhány méterre állott...  
Két kérdés is érkezik:

"Mi ez az agyrém?" "Miért nem rakják ki az emberek a veszélyest ház elé és szedi össze a cég?"  Az a válaszom, hogy a ház elé tenni azért sem jó, mert akkor illetéktelenek gyűjtenék be vagy kotorásznának benne. És amit nem tudnak értékesíteni vagy használni, az kiköthetne  a határban.

A veszélyest Bicskén a Saubermacher több időpontban és több helyszínen gyüjtötte. Kertváros, Telep, központ - ha jól emlékszem. Ez máris elosztaná a tömeget, csökkentené a várakozási időt.  

14:35-kor érkezői olvasó jelzés szerint most kezdik elküldeni az újonnan érkezőket. Az emberek többsége padlásról, pincéből, fészerből gyűjtötte össze a fuvart. Most vihetik otthonaikba azokkal együtt, akik a sorok láttán be sem álltak a sorba. Fontos eredmény, hogy az évtizedekkel ezelőtt elindult szelektív gyűjtést ekkora bicskei tömeg veszi komolyan. Ez nem így indult. Ezt lépésről lépésre építették fel és alakult ki. Meg kell becsülni. Nem szabad ekkora gubancokkal elvenni a "zemberek" kedvét.    Az önkormányzat kedves vezetése lesz szíves nem mosni a kezeit azzal, hogy a cég és a város két különböző dolog. Az önkormányzat vezetésének igenis felelőssége van abban, hogy mi és hogyan történik-történhet a városban. A  környezetünkről van szó. Jót s jól! Ebben áll a nagy titok.

Ha 1200 fős település lennénk, talán elég lenne egy helyszín, egy időpont egy évben. De ennél egy nagyon kicsit többen élünk itt.  

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása