Meghalt Ujszászi Ignác. Isten nyugosztalja. 

A BTC kapusa volt. Kedves, barátságos emberre emlékezünk. Néhány éve a Könyvtárban szerveztek barátai és költészetének kedvelői segítségével egy könyvbemutatót, ami sokkal több volt mint egyszerű író-olvasó találkozó. Ez úgy történt, hogy a kiadás támogatása érdekében bárki fizethette előre a maga példányát vagy példányait a könyv megszületése érdekében.    Néhány éve találkozhatttam vele Gánton. Két bicskei barátjával mentem, két Istvánnal, (Monos és Papinóth), akik nem feledték. Később kaptam tőle egy verset kéziratban, ami a fociról, a bicskei csapatról is szólt.  Valamint gyászról. Volt egy sora, miszerint "Halva csatár, holt a hátvéd..." Sajnos a kapus is piros lapot kapott a játékvezetőtől, kedves Náci. Döntése fájdalmasan végleges.    

Hallottam Ujszászi Ignác kedvenc és visszatérő  fogadásáról. Beállt a nagypályán a gólvonalra a nagy kesztyűben és azt mondta a szurkolóknak, a BTC közönségének, ha gólt  rúgtok/rúgsz nekem 100-ból 100-szor az ötös vonalának bármely pontjáról  (az ötös öt és fél méterre van a gólvonaltól tehát a 11-es fele), ide ebbe a nagykapuba, akkor én fizetem a söröd/fröccsöd/jaffád/kávéd vagy amit akarsz, de ha egyet is elrontasz a százból, akkor te fizetsz nekem. Áll az alku? És persze ez a játék eltartott egy jó darabig, volt is sok röhögés, fejfogás és általában Náci nyert, vagy ahogy közeli barátai nevezték: Lujó lett a nyertes. Akkor is ha nem, hiszen gyakorolt a BTC párduca. A védhetetlent próbálta kivédeni. A menet a lövőhibáig tartott. Ez lehetett a 7. lövés vagy a 89. A rosszul sikerült  "pontrúgás" következtében  lehetett egy jó védés kapusbravúrral, kapufa, mellé, esetleg fölé.      

Még általános iskolás voltam, amikor Akácfa utcai lakos lett az Erőmű ltp-n. Én akkor a Marx utcába jártam haza és ha tehettem, kérdezősködtem, ahogy ballagott haza a FÜTI-ből. Felnéztem rá mint költőre, akinek az újságban és könyvekben a verseit adják ki. És persze a helyi és nagyvilági meccsek is szóba kerültek.           A határban és a környéken is kirándultunk-tekeregtünk eleget társaimmal, hogy a jó helyeket - pl. Ginza -, meg tudjuk beszélni. Jut eszembe pecázgatni is láthattuk eleget a patakon. Egyik kezében a bot, másikban a snecis szák, szájában a cigi. Köhécselt, mosolygott, üdvözölt,  igazgatta a bajszát, majd pár szóval elmondta, hogy mi a helyzet a halakkal és úgy általában.   

A képen Fenyvesi Endre, Szolnoki Tamás, Monos István, Klopfer Endre, Akli Imre, Szabó Lajos 

Nádori László, Ágoston László, Ujszászi Ignác, Visnyei János, Papinóth István látható. 

 

Fotó: Csörgöl Lajos (Bicske, II-es iskola, 1984 vagy 85)  

 

Ujszászi Ignác: Volt egy csapat

N. Zoltán és K. Endre emlékére

 

Előbb Zoli, aztán Endre -

fogyatkozunk sorra, rendre!

Halva csatár, holt a hátvéd -

csapatunkra mi jön  s vár még??

Melyikünk megy?! Melegítsen -

Tudója csak a Jóisten!

Egykor Király volt e gárda:

A gólokat szórta, vágta!

Mi még itt lent: Karszalaggal -

ők odafent, ahol angyal!

Monos, Tamás, mint két oszlop,

Középpályán labdát osztott.

Futott érte Lajos, Isti:

Gólvonalon által vinni.

Nádorival az Ágoston:

Villantottak minden poszton.

Igar és Lantos Jóska

a légteret védte, óvta!

S kapufák közt állt egy vézna,

Ki "potyákat" kapott néha...

Ki társakat temet, sirat:

Tőle volna eme irat.

 

Gánt-bányatelep, 2018.09.21.

"Egykor király volt e gárda". A Real Madrid, mint Királyi Gárda: erre utalva (szerényen)

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én dr. Tömpe Péter vagyok. Lelkes figyelője a bicskei és környékbeli közéletnek. Nagyanyámat Újszászi Erzsébetnek hívták, az ő édesapját Újszászi Ignácnak. Az esetleges rokonság felderítéséhez szeretnék kapcsolatot találni a szomorú történetű, cikk béli sportoló családjával.
e-mail címem: tompepet@t-online.hu
@santner: Dr. Tömpe Péter bicskei kötődésű akadémikus korábban ezzel a poszttal gazdagította a Bicskei Szó tartalmát. bicske.blog.hu/2020/02/24/tompe_peter_a_bicskei_pajer_villa_tortenete Ha kérdésére bármiféle válasszal szolgálhatunk, segítsük. Jómagam arra emlékszem, hogy a Táncsics utca elején, az Akácfa saroktól vissza a harmadik, nagyon tiszta, nagyon rendben tartott és virágos házban élt egy idős asszony, akit mi gyerekek tortasütő Margit néniként emlegettünk. Ujszászi Ignác rokonsága volt. De hogy hogyan, azt nem tudom.
süti beállítások módosítása