Hivatalos úton két napja kérdeztem meg a MÁV-tól, hogy bontják-e a bakterházat Bicske alsón. Két esetben telefonáltam is, mert azt hittem, hogy azért nem válaszolnak, mert nem kapták meg az e-mail-t és ezt ellenőrizni akartam. Két teljes nap után a MÁV Kommunikációs Igazgatóság válasza az, hogy jövő hét első felében fognak válaszolni. Ezt csak abban az esetben fogadom el, ha jövő héten megírják, hogy új bakterház épül. De még akkor sem leszek teljesen megértő, mert erről már régen tájékoztatást kellett volna adni.

405369019_10218990567114302_7109550497722859297_n.jpg

Talán a bontás időzítése sem véletlen. Nem használják utasok a területet, nem feltűnő és nem balesetveszélyes. 

Mennyien fájlalják mindmáig a régi Nagyállomás lebontását. Ebből kellett volna kiindulni.  

A bicskei építeszeti örökség része volt akkor is, ha hagyták lepusztulni. 

Amikor először láttam a hídról a tetőbontást, azután kérdeztem rá e-mail-ben. Nem túlságosan bíztam, de a kötelező adag remény bennem volt, hogy csak a tetőt dobják le és jön egy lemeztető.  

Csak arra tudok gondolni, hogy csöndet akartak az épület lebontásáig. Nehogy hozzáláncolja magát valaki. Más  nem akadályozhatott egy bővített mondatos, idejében megadott választ.  

A polgármester néhány éve még hevesen, lelkesen és teljes meggyőződéssel védte az épületet más hasonszőrű helyi párt- és egyéb funkcikkal kiegészülve. Most hallgat mélyen mindenkivel együtt. A vezető (a nemzeti konzultáció keretében?) egy árva szóval nem érinti a problémát, nem fotózkodik a helyszínen, nem tájékoztat, nem kér és nem ad magyarázatot.  

Az ún. Bicskei Újság most kiadott száma nagy terjedelemben foglalkozik a vasúttal (Nagyállomás), de egy árva szót sem vesztegetnek a Kisállomás bakterházára.  

2006-ban, amikor a tűzoltók önkéntes munkával felújították, magam is culágerkedtem az épületnél. Voltak hozzáértők, akik szerint már akkor is felesleges volt rákölteni. De van olyan barátom, aki ismeri a helyet, abszolút műszaki ember és ezt mondta: 

 "Egyszerűen nem lenne szabad 100 éves házakat igy letolni, egy pici ékszerdobozka lehetett volna minimális ráfordítással. Szerintem kb. egy két jegyautomata árából meglehetne csinálni hogy úgy nézzen ki mint régen csak más funkcióval ha csak szimpla váróterem...." 

Rendben, értem, hogy az ajtót-ablakot rendszeresen szétverők vagy ellopók, a váróterem sarkába szarók, a falakat firkálók miatt a vasútnak kolonc volt a nyakán ez az épület. De ha újat épít, az is az lesz. Parkoló a helyén? És a szűk helyen, ami gyalogosoké, hogyan fog ki-bejárni a tömegnyi autó? 

A Kisállomásnak volt egy régi arca, amit ez a monarchikus stílust idéző vasúti épület határozott meg. A szavai szerint nagyon nagy hagyománytisztelő, a nyilatkozataik alapján a helyi értékeket igen nagyrabecsülő és a magyar múltat kommunikációjuk alapján mélyen tisztelő, állítólag nagyon konzervatív vezetés egy szó nélkül engedi el, meg sem mer szólalni.   

13335957_1035660819822288_5667897014769495558_n_1464859237.jpg

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása