A Bocskai utcai dupla garázssoron, ami a játszótérrel szembeni tömb mögött fekszik két kijárattal, immáron nem 2 hanem 7 db oszlopról működik a napelemes közvilágítás Európai Unió-s háttér-támogatású pályázattal. A területen eddig kettő üzemelt, de az új talapzatok már korábban elkészültek. Az itt élők egyébként évi közterület bérleti díjat és építményadót fizetnek a városnak mindezekért, miközben van olyan lakó, aki részt vett annak idején a társadalmi munkában és szervezésben, amivel felépítették. Az öreg, a városképet nem emelő épületekkel kapcsolatban az adókivetésen, rezsinövelésen túl - teljes központi részen átfogó megoldást kellene kidolgozni, de ha nem tévedek, a központi rész átalakítására, rendezésére már régen ott van az építési szabályzat.

Korábbi cikkünkben a napelemes, nem vezetékfüggő közvilágítás elhelyezésének gyenge pontjaira mutattunk rá.  Ezt folytatjuk: valamivel bizonyítani kell, hogy igazuk volt a döntésnél, ezért növelik meg ott ennyire. A kérdés az aránytalanságra vonatkozik: miért települ most oda a sok-sok lámpa, miközben máshol meg semmi? A válasz a népsűrűségben rejlik. Ezen a központi részen nagyobb az egy népsűrűség vagyis nagyobb eséllyel kapnak hálaszavazatot mint mondjuk egy olyan terecskéről, ahol sosem volt rendes lámpa és lakik ott egy azaz 1 család. Lényeg azonban, hogy ez kész. Csak folytassák, amíg ehhez a csúnya EU-hoz tartozunk....   Meg aztán ez mégsem 11 EU-pénzből felállított kilátó a Nyírségben, Tyukodon, aminek semmi értelme - hanem ez hét darab napelemes lámpaoszlop.   

Holnaptól nyílik a Kemenczky Húsbolt a Szent István út 100 szám alatt, a régi új helyén.

A bezárt bicskei CBA-ban működő üzlete után Kemenczky Csaba - édesapja egykori boltját viszi tovább. 

 

A kerékpárút esetében a város valójában csak úgy érintett, hogy a közigazgatási területén húzódik. 

Azoknak a bicskeieknek, akik elégedetlenek a belső utak minőségével - érdekérvényesítő ráhatást kellene tenniük és ennek megfelelően legalább öt évente jelét is adni ennek.

Ilyen esetben rögtön tudnák a vezetők, hogy merre van az előre. Gondolok itt például arra, hogy csak azért, mert például a központ közelében fekvő Bogya közben kevés a ház, el is fordultak tőle, de úgy, hogy ott az aszfaltozásról még Grimm mese sincs, miközben zártkerti területeken ez tiszta erőből zajlik kilométeres szakaszon.. 

A város lakóink érdekérvényesítő képessége mellett a város vezetőinek érdekérvényesítése szintén megér egy misét.

A bicskeiek blogjának információja szerint a halastó mindkét oldalán lesz közvilágítás. De a Galagonyás I-ben húzódó kerékpárút mentén nem. Miközben ott a villany, van vezeték, van oszlop, csak lámpatest kellene, pedig ott laknak is ám emberek. Hja, és a város néhány pontja sötét.

A körmök kipucolása és levágása mindig előbbre való, mint a festése. Mert aki látott már széles e világban kifestett körömházat, egyben piszkos körömalját, biztosan eltakarta a szemét, és tudja miről szól ez a hasonlat.

(Több ízben, kisebb-nagyobb dolgokban tapasztaltam már, hogy az itt leírtak alapján megoldottak problémákat az illetékesek. Ezt az írást azért tartottam fontosnak közreadni, hogyha a kerékpárúton a nádasok felett is közvilágítás, akkor az első dűlőben is legyen. A cikk megjelenése idején ez egyáltalán nem volt egyértelmű. Majd meglátjuk - a szerk.)      

A Bicskei Szó aktív Facebook klubjában már közzétettük a Száron élő Kőszegi Patrícia önkéntes segítő Fb-közleményét:

Száron kigyulladt ma egy ház, a tűz következtében a családnak mindene odaveszett, ha bárki bármilyen formában tudna segíteni szívesen vennénk! 
5 és 8 éves kisfiúnak ruha/cipő/játék. Felnőtt ruha/cipő!
Köszönöm, ha megosztod!! 

 

Később több olvasónk is arról érdeklődött, hogy pontosabban mi kell, hogyan lehet átadni. Megkérdeztük és a Kőszegi Patrícia önkéntes segítőt, aki a következőket válaszolta:

Minden adományt Száron gyűjtünk a családnak Rákóczi Ferenc u. 53.(régi óvoda épülete) az alábbi telefonszámon jelezze kérem ha bármiféle ruhát vagy cipőt tudnak felajánlani. Női ruha kb. 38-40-es méret, a két kisfiú 5 és 8 éves pontos ruhaméreteket nem tudok írni. Köszönettel Kőszegi Patrícia

 

Telefonszámát is megadta, de azt nem tesszük nyilvánossá, hanem átadjuk a bicskei érdeklődöknek, hogy segítsünk segíteni  segítőknek.   

Silye Imre, a két fiú édesapja így ír ismerőseinek: 


A segítségeteket szeretném kérni sajnálatos módon ma száron leéget a ház amiben gyermekeim is éltek a tűzben a ház teljesen kiégett és mindenük oda veszett a ruhák ,játékok,iskolai felszerelés,szeretett plüss mackójuk!!szeretnélek benneteket arra kérni hogy mindenki aki tud és van rá módja ruhát,cipőt ,takarót ,játékot ajáljon fel ennek a két kisfiúnak !!5 és 8 évesek 110,116,122-es ruhákra lenne szükség cipőböl pedig 31 és 33!!segítségeteket előre is köszönöm és a gyerekek is!!privátban kereshettek: köszönöm

Így ír Hamvasné Hetti, a bicskei Ökörfarkkóró Egyesület vezetője, aki szintén megosztatta ezt: 

Segítsünk!
... de kérek minden ismerőst, hogy előbb próbáljon meg egyeztetni az érintett családdal vagy kontakt személyekkel...
Kellemetlen a családnak is, ha például több mázsa ruha, cipő után már nem tudja hálásan fogadni a következő hasonló csomagot.
Az önkormányzattal közösen a családsegítő szolgálat is támogatni fogja a családot, amint sikerül rendszerezni, hogy pontosan miben szenvednek hiányt. Amennyiben a család hozzájárul, ezek az információk akár általam, akár az önkormányzaton keresztül is elérhetőek lesznek, vagy nyilvánossá tehetőek.
Segítés közben is tartsuk szem előtt a családtagok személyiségi jogait!
Köszönöm!

 

Az adományozók a Bicskei Katolikus Karitász vezetőjét, Sági Ferencnét is felkereshetik, mert a bicskei szolgálat már egyeztetett a szári önkéntessel. 

 

izing

"Szia! Esetleg ezt meg lehetne költőileg kérdezni, hogy a milliárdos beruházásba még 10 méter aszfaltocska nem fért bele!?"

(Az egyetlen közepes erősségű, de kategorikus válaszuk az lehet: most kerékpárutat építenek, az útfelújítás egy másik munka.)       

Bicskén, a Floriana téren közlekedett 2017. június 29-én délután egy idős nő egy Honda típusú segédmotor-kerékpárral, amikor kanyarodása közben elcsúszott a motorral és elesett. A baleset során a 78 éves helyi lakos súlyos sérülést szenvedett, őt a mentőszolgálat munkatársai kórházba szállították. (FM RFK) 

 Olvasói feljegyzésünk szerint "Egyre nagyobbnak tűnik a probléma a városi hulladékszállításban.

Az utóbbi időben előfordult, hogy a kommunális hulladék szállítása is megcsúszik, most a szelektívvel maradt tele a város.
Sajnos tegnap a szél több helyen gurigázott is a zsákokkal az úton, sofőr kiszáll és helyre teszi. Mára néhány már ki is nyílt, szétszórva a tartalmát.
Törvény szerint külön kell gyűjtenem, és mikor tehetem ki a közterületre, a felmondott közszolgáltatási szerződés pedig a hulladéknaptár alapján előírja, hogy mikor kell elvinni. (vagy az utcán tárolni?)"

Igényesebbeknél valóban elszakadhat a cérna a teljesítés nélküli kritika miatt.
Persze, mondhatnánk azt is, ha biztosan tudnánk, hogy ezt akarta-e a levélíró: ha ennél többet szeretett volna, miért nem értelmesebb, tehetségesebb, rátermettebb emberekre szavazott, vagy szervezte volna meg a szavazókat ennek érdekében.   

1e3134d0f9b92f1322b819e15c669f96.jpg

A kedves kis gödrünk helyreállítása folyamatban van, legalábbis a járdát kénytelenek helyreállíttatni, ez fix, hiszen a Szűcs-sarok és szomszédsága egy igen forgalmas pont - Prohászka-Vörösmarty utcáink találkozása.  Két iskola, egy bíróság, egy templom, egy városháza, két temető  és egy vasúti megállóhely közelében.  

A lényeget - laikusként mondom - csakis a vízelvezetés tisztességes megoldását követően lehet értelmesen megcsinálni, hiszen itt és most a kezeletlen csapadékvíz rombolt abban a városban, ahol láttam már térdig befalazott előszoba ajtót (Kölcsey utca) árvízvédelmi okokból.  

Arra csak azért nem fogadunk, hogy a bürokrácia&káosz miatt áll az egész a bazi nagy gödörrel a Városházától öt perc sétára - mert úriember biztosra nem fogad.

Szívesen közzétenném azt a hírt ezen oldalamon: Bicske város a csúnya EU-tól - állítsuk meg a belga csokit - övárok és belső árok kiépítésére nyert el x száz milliót, esetleg milliárdot. A látványpékségi politikájukat jól jellemzi, hogy miközben mindössze 73 milliót nyert Bicske a bölcsődére, addig a piacra 230 milliót. Pedig a gyerek a lényeg. Oda kellene nagyobb hangsúly. Az lenne az első.       

Itt pedig az olvasói levél:     

"Érdeklődnék, tudsz-e (tud-e valaki) valami újat a Prohászka-Vörösmarty utcák sarkán lévő szakadékról? Az megvan, hogy szinte napra pontosan kettő hónapja észlelték a problémát, hogy egy "anno-kút" van ott a mélyben, továbbá, hogy a Prohászka utca azon szakaszán a járda újragondolása során az ingatlanok csapadékelvezetése a járda alá (!) lett megoldva.
Mondhatni, érint a dolog, ennek ellenére semmiféle tájékoztatást nem kaptunk. Kérdéseimre egy-két szavas válasz érkezett a munkásoktól (többnyire a "Nem tudom"..).
A helyet 2 nap alatt feltárták, majd 1 (2?) munkanap alatt betemették, de teljesen nem "sikerült" helyreállítani az eredeti állapotot, térkövek nincsenek visszarakva és még némi anyag hiányzik.
Tehát a nagyjából 60 napból érdemi munkával 4, talán 5 napot töltöttek el, igazi klasszikus.
A tegnapi nap folyamán házunk előtt vonult el (gyalogosan) Tessely Zoltán egy kisebb sleppel, no, mondom magamban, lyukra jöttek. Hát nem. Átlagos érdeklődést sem mutatva elsétáltak mellette és továbbhaladtak a Vörösmartyban. (Valószínűleg a Sefcsik-bőrgyár volt a séta célja, mert meg akarja venni a város a BTC-nek TAO és önkormányzati pénzből, utána aztán lehet egyet építkezni közbeszerzésileg ugyebár az öreg épület körül - a szerk.) 
Szóval szólva tré a helyzet. Nyilván ez nem a központ, bár nincs messze onnan, néhány száz méter, a "város" napi forgalmának jelentős része itt folyik át, vajon miért nem foglalkoznak az üggyel?
Ez is olyan projekt lesz, mint pl. a Tesco melletti autómosó-fantom?
Tudjuk, lesz büszke bicikliút-átadás (heh..), majdan pedig új járási hivatal (nagyon lényeges beruházás, bizonyára, amíg a fő utca kb. ocsmány, a központi Bocskai szintén, a Bajcsy, Kőrösi.. földutas, a Rózsa több helyen beszakadni(?) készül, Bicske-Alsó ca. egy csövestanya, a járdák többfelé offosak (Kölcsey, Apponyi..), és így tovább.

Falunak város, városnak falu..evvan."

(Az utakhoz: már csak kis utcák vannak burkolat nélkül, minden évben egy-kettő megépítésével egy ciklus alatt le lehetne tudni az egészet, ezt már leírta ez a blog. Ez azért nem cél, azért nem végzik, mert a ciklus végén lehet csak választást nyerni ilyennel. És ennek 27 év után is boldogan felül majdnem mindenki - a szerk.)  

Szerencsés Gabriella lesz a Barátok közt megbízott kreatív producer, akinek a rokonsága Bicskén él. 

 

Rozgonyi Ádám távozik a Barátok közt sorozat kreatív produceri posztjából. Munkáját megbízott kreatív producerként Szerencsés Gabriella veszi át, aki 15 éve a sorozat egyik rendezője.

 

Rozgonyi Ádám kreatív producer két és fél év után átadja a stafétát, mivel a jövőben elsősorban az egyetemi munkáira, valamint saját filmterveire szeretne koncentrálni. A szakember, aki pályája során számos sikeres tévésorozat írói, rendezői munkáit végezte, 2015-ben, Kalamár Tamás producer távozása után vette át a Barátok közt kreatív feladatait.
- A sorozat kreatív produceri posztját úgy vállaltam el, hogy nem adtam fel az addigi tevékenységeimet, ami természetesen komoly egyeztetést jelentett. Mostanra, a feladatok mennyiségének tükrében és a végeredmény tökéletessége érdekében meg kellett hozni a döntést egyik, vagy másik mellett– kezdte Rozgonyi Ádám. A tanítást továbbra sem szeretném feladni, és az egyetemen immár több szak vezetőjének kinevezve, a jövőben nem tudnám lelkiismeretesen elvégezni a sorozatbeli feladataimat, az pedig nem lenne helyes, ezért hosszas megfontolás után megszületett ez a döntés. Mivel a stáb most nyári szünetre megy, így az időpont is megfelelő a váltáshoz. A pihenés után, július végén, már Szerencsés Gabriella viszi tovább a feladatokat. Nagyon örülök a stábbal eltöltött tartalmas és eredményes időszaknak, sok sikert kívánok nekik a továbbiakban is! - mondta a távozó kreatív producer.
Rozgonyi Ádám posztját megbízott kreatív producerként Szerencsés Gabriella veszi át, aki a Barátok közt kezdete óta a sorozat munkatársa. Kezdetben vágóként, majd az elmúlt 15 évben rendezőként erősítette a stábot. Többek között ezért is esett rá a választás, hiszen komoly „helyismerettel” rendelkezik, valamint az évek során bizonyította kreativitását és tehetségét. Véglegesítéséről később döntenek.
- Egyrészt megtisztelő az, hogy felajánlották ezt a pozíciót, másrészt hatalmas kihívást is jelent olyan elődök után, mint Kalamár Tamás és Rozgonyi Ádám. Úgy gondolom, hogy jó viszonyban vagyok a stábtagokkal és a színészekkel is, hiszen évek óta együtt dolgozunk, ismerjük egymást, ami komoly előnyt jelent. Az évek alatt azt is megtanultam, hogy mik az elvárások a sorozattal szemben. A munkám során arra szeretnék törekedni, hogy a Barátok közt értékeit megőrizve tovább növeljük a sorozat nézettségét és szélesebb nézői rétegekben tegyük még népszerűbbé - mondta Szerencsés Gabriella a Barátok közt megbízott kreatív producere.

Kedves Antal! Katalin ajánlotta nekem, hogy Önt keressem meg, mert Ön mindenkit ismer Bicskén. A hetvenes években a budapesti Szél utcai kollégiumban laktam Tátrai Erikával egy szobában, aki Bicskei volt. Kollégiumi találkozót szervezünk. Esetleg ismeri-e őt. Kb 58-60 éves lehet. Köszönöm.


Kedves Anna, nem ismerem Tátrai Erikát, (ahogy bizony nem is mindenkit), de a www.bicske.blog.hu -n meg tudom kérni a kedves olvasókat, a két és félezres Facebook-klubunk révén is, hogy segítsenek.

Lucza Anna 

Köszönöm. Remélem sikerrel jár. � Tátrai Erika vegyipari szakközépiskolába járt, ha ez az információ esetleg segítségükre lenne.

Akkor ez is benne lesz és én is bízom a megtalálásban. 

 

NAPI JÓ CSELEKEDET KIPIPÁLVA! :) MERT MÁR FELVETTÉK A KAPCSOLATOT EGYMÁSSAL AZ EGYKORI KOLLÉGISTÁK  OLVASÓINKNAK KÖSZÖNHETŐEN.  

 

Szia!
A minap sétáltunk a családdal és azt láttuk, hogy a telepi halastó felett áthaladó nagyfeszültségű vezetéken vélhetően az áramszolgáltató karbantartást végzett. Ez eddig rendben is van. Ami kiverte a biztosítékot nálam az az volt, hogy a vezeték alatt levágott/ledarált bozótot egyszerűen beletolták a patakba. Normális dolog ez?

Kicsit tovább haladva egy hatalmas szemétkupac volt a szántóföld szélén, tele műanyaggal, amelyet amúgy ingyen elszállítanak. Ezt a mennyiséget nem lehet személyautóban odaszállítani, csak utánfutón vagy teherautón, amelyen kívülről látható. Amit látnia kellene a közterületi kameráknak, amelyek felszerelése nagyon jó ötlet volt. Csakhogy ezek a kamerák mélabúsan néznek fákat, az alattuk növő füvet stb. Hosszú hónapok óta meg sem mozdulnak és értelmetlen irányba vannak fordítva. Szép lenne a világ, ha használnánk amink van, legyen az Isten által adott ész vagy akár a kamerák.

Köszönöm, hogy meghallgattál!

central.jpg

szemetdomb.jpg

vagott.jpg

 

agas.jpg

Ezeket a képeket ajándékba kaptam Peterdi Ede bácsi fiától, Peterdi Gyuszi barátomtól. Többek között, mert az exponálás idején, 1953-ban 30 éves Peterdi Ede bácsi minden adatot rögzített, előhíváskor pedig saját kezűleg és akkurátusan felírt a képei hátuljára mindent. Ezek ma a metaadatok.... Az első árvízi képen - mint látjátok - Izing Kristófot jelöli a két csónakban álló közül. A megkülönböztetés érdekében az alapos fotós  azt is jegyzi a kép hátulján, hogy ő az,  aki a csónakban lehajol. 

3_arviz_1953_vi_9_kanizsai_utca.jpg

Izing Kristófról (1926 - 1973) - unokatestvéreink, Kristóf, Lackó és Bogi nagyapjáról készült a kép. Kristóf bácsiról sokat hallottam. Találkoztam is vele, de három éves voltam, amikor tragikus körülmények között meghalt - nem  is emlékszem rá, csak nagyon halványan, aminél nem tudom eldönteni, hogy valóban eredeti saját emlékem-e vagy pedig az elmondások, emlékezések alapján ivódott belém.   Édesapám atyai jó barátként emlékezett rá beszélgetéseinkben. Ha jól tudom, Kristóf bácsi tűzoltóságvezető volt. A vérében maradt a katasztrófaelhárítás, a segítségnyújtás parancsa, hiszen 27 évesen ő az egyik árvízi csónakos az akkor 30 éves Ede bácsi fényképén. De van ennél egyszerűbb magyarázat is: a patakparti Pálinkás-házat, ahol Kristóf bácsi feleségének szülei éltek - elöntötte a patak 1953-ban. Ott volt azokkal, akik segítségre szorultak. Édesapánk biztos nem véletlenül beszélt róla tisztelettel.    

1_arviz_1953_vi_9_csabdi_ut.jpg

 

         
A képeket 17.06.20-án ajándékba kaptam névnapomra - Peterdi Gyulától, aki Peterdi Ede Gyermekotthon-igazgató és helytörténész fia. A képek Peterdi Ede hagyatékából valók. Az ajándékozás egyik oka az Antal nap volt. A másik, hogy tudja: értékelem a helytörténeti értékeket.  Nagyon megőrültem a képeknek - (a tokaji bornak nemkülönben!) Lelki szemeimmel láttam ezt a posztot!  De úgy éreztem, hogy ekkora helytörténeti kincs tárolására szerény hajlékom méltatlan, mert a fotódokumentáció egy fiókom mélyén rejtőzne/hemperegne, néha megmutatnám szeretteimnek és ezzel vége. Ezért gondoltam arra "kapásból", hogy a képeket blogomon örömmel közlöm, így lesz az én ajándékom, de a 9 db eredeti példányt a Nagy Károly Könyvtár kiváló Helytörténeti Gyűjteményébe továbbítom, hogy a Bicske és családjaink hajdan múlt életét kutatók bármikor hozzáférhessenek.

Ezt Peterdi Gyula ajándékozóval azonnal meg is beszéltük. Egyetértettünk. Azzal erősítettük, hogy ezzel a lépésünkkel Ede bácsi is egyetértene, hiszen Ő az utókornak készítette, amihez a hivatalos út a Könyvtárunk gyűjteményén át vezethet. A száraz-fehér tokaji viszont nem jár  könyvtárba,  látszott rajta, hogy  ő maradni akar nálam. A spájzban várja jobb sorsát.   

2_arviz_1953_vi_9_szam_gabor-fele_osszedolt_haz_kanizsai_ut.jpg

 

Ennyire profin a Könyvtárban szkennelték a képeket, hogy meglegyen egymás-mellett elől-hátul nekünk-nekik-nekünk digitálisan is.  

4_arviz_1953_vi_9_uradalmi_kisvasut.jpg

Mind a 9 képet Ede bácsi készítette. Ebből 6 kép valóban az ő képe, az árvízi pillanatoknál minden helyszínen ott volt, ezek a Szent László patak 1953-as medréből való kilépésének fényképei, amikor a Hatház utca is víz alatt volt.  

A többi három - más témájú mű mindegyike fényképről készült fénykép, aminek eredeti készítőjéről nincs információm csak annyi, hogy a szüreti fotót Székely Márton készítette. 

5_arviz_1953_vi_9_szent_laszlo-patak_vizimalom.jpg

Malom és vágóhíd a pataknál.  Ez a halászházi kép döbbenetes. Ez mutatja meg igazán, mi lett itt akkor a kedves kis patakból.  Ede bácsi háta mögött kb. a mai Magyarmet területe található.   

6_arviz_1953_vi_9_szent_laszlo-patak_vagohid.jpg  

 

 

 

A szüreti képről  tudom, hogy a www.fortepan.hu oldalon is megtalálható Bicske kulcsszavas kereséssel, ott láttam először, onnan vettem át erre a blogra is.  Ám a miénken, Ede bácsién - még az évszám és egyebek is láthatók. A szüretelők neveit nem tudom.

A városkép jól látható kis kereszteződés a Gárdonyi utca és Szent István út találkozása, a Springinzeisz-család háza áll középpontban a sarkon. A mai malom területéről - az sem kizárható, hogy a malom épületéből -, a magasból fordulhatott a fényképész kamerájával a Sárköz és két templomtornyunk felé, hogy exponáljon egy szépet. Mintha polaroidok jöttek volna elém Bicske 140 évéből.... Vajon ki mehet az úton a mai Bartók Üzlet előtti átjáró magasságában?  

Végezetül egy 1877-es fénykép másolata arról a bicskei református iskoláról, aminek létrehozását - ha nem is ezen a helyszínen - ma is álmodják bicskeiek, de eddig még nem talált elgondolásuk igazi támogatásra.     

 

79941709a3ad2e29163fdabffd702230.jpg

 Egyébként az alábbi kép eredetijének elkészülése előtt "mindössze" 100-101 évvel (1796-97) ballagott be ezen a kapualjon bicskei vendéglátóihoz Csokonai Vitéz Mihály.  Mához mérve 220-221 éve történt a poéta híres időzése minálunk, tehát ezen a csak 101 évvel a látogatása után készült képen - kis költői túlzással - még a bicskei kilincs sem hűlt ki a költő markától.  "Ámbár, ki tudja. A piactéren, ahová kitekintek, Csokonai sétált valaha Kovács Sámuel rektorral. Kovács rektor Csokonai diáktársa volt és ide került Bicskére tanítónak. Afféle versfaragónak ismerték, kötete is jelent meg. Csokonait szerette, noha a jó cimborát, nem a költőt becsülte benne. Korholta állandóan, miért ír parasztos, rímes modorban ahelyett, hogy a komoly római formákat, például Virág Benedeket követné, vagy legalább Dayka Gábort. Csokonai többször megfordult Bicskén, hónapokig vendégeskedett Kovács Sámuel házában.
Csakhogy Bicskén mit sem tudnak erről. A Mány felé vezető úton torony maradványa magaslik. Arról sem tudják már, mi célra szolgált hajdan" - írta valamikor régen szomorúan Lakatos István, az 1927-ben Bicskén megszületett költő, író, műfordító - akinek emlékezete a Bicskei Szó ezt komolyan hiányoló cikkeinek hatására idén a Kossuth-díja és az 1956 utáni bírósági jegyzőkönyve és szabadságvesztéses ítélete után emléktáblát is kapott - a polcain az ő életművét is hűen őrző bicskei intézmény falára  - a településtől, ahol megszületett.  

 

Izing    

8_volt_reformatus_iskola.jpg

7_szuret_a_galagonyason_1902-ben.jpg   

A Gigi Torna futócsapata, ma 9 fővel vett részt a Törökbálinton lebonyolított "0625 Futókapcsolatok" című rendezvényen, ahol 6 és 11 km-es távon bizonyítottak.

tbalintbea.jpg

Külön érdekessége volt a napnak, hogy a 625-ös sorszámmal futó Petrik Zsuzsanna korcsoportjában, aranyérmet nyert.

Kellemes idő, színvonalas szervezés, remek társaság - ez volt jellemző a mai felejthetetlen napra!


És végezetül egy idézet Martin Luther Kingtől." Ha nem tudsz repülni, fuss! Ha nem tudsz futni, sétálj! Ha nem tudsz sétálni akkor mássz! De akármit is csinálsz, muszáj haladni előre."

A Gigi Torna csapata fut egy nagyot Törökbálinton, vasárnap. Venczel Viktória 6 km, Hangya Georgina 6 km, Petrik Zsuzsanna 6 km, Pats Judit 6 km, Erdeiné Perjés Noémi 6 km, Semperger Varga Anikó 6 km, Juhász Zsuzsanna 6 km, Czigány Beáta 11 km, Molnár Gigi 11 km távra nevezett. 

 

Az indulók közé olyan sporttársak is tartoznak, akiknek ez az első hivatalos versenye. Amikor Molnár Angéla Gigi a nevezésről beszámolt a bicskeiek blogjának, azért tette, hogy biztassa társait és még több erőt adjon nekik.  


A törökbálinti program célja a településen és környező településeken élő családok szabadidejének tartalmas programmal való megtöltése, valamint a mozgás szeretetének kialakítása..


A biztatás azért is fontos, mert a hőség avagy a vihar miatt aggódnak. - A kondi miatt nincs aggodalom mert nagyon kemények - mondta Gigi.  

- Egyetlen idézet az üzenetem ami engem sok-sok éve irányít , motivál napról napra:
A fájdalom csak ideiglenes. Eltarthat egy percig, egy óráig, egy napig vagy egy évig, de végül elmúlik, és valami más lép a helyébe. De ha az ember feladja, akkor örökké fog tartani. 

A vezetőjük így folytatja: ...és nagyon büszke lehet rájuk a családjuk a barátaik , és én is az vagyok, mert tudom min mennek végig és mire vállalkoztak és mekkora örömet jelent majd célba érni.  


Tisztelt Szerkesztőség!

latk.jpg

Pár éve rendszeresen olvasom a Bicskei Szót. Saját és "sors"társaim problémája kapcsán lenne egy téma javaslatom.

1979-ben jártam először Málé-hegyen és a táj annyira megfogott, hogy azóta is ott vagyok. Gyerekeim és most már az unokáim is így vannak evvel. Málé-hegy mai közösségének többsége zártkertben, vagy újabban művelés alól kivetten gondozza a területét. Tudomásom szerint jóval 60 fő fölött van a tulajdonosok száma. A tulajdonosok közül 34 fő a nevét adva szeretné, ha gépjárművével a csapadékos időben is biztonsággal elérhetné a területét. E kívánságnak az Árpád út végétől kezdődő szétjárt 0100-0101-es földúton belüli kb. 200 méteres útszakasz vet gátat. A 34 fő tulajdonos fele nem Bicskei illetőségű, viszont területük után Bicske városának adózik.

A 34 fő Málé-hegyi szeretné tudni, mi lesz a jövője e területnek. Reménykedhetünk-e egy út felújításban, vagy a kritikus szakasz rendbetételével?

 

Üdvözlettel:

Gaál Antal

Kedves Olvasónkat úgy elgondolkodtatta képsorunk, hogy alkotott egy éles kontrasztot.  Köszönjük az eklézsia nevében. 

Gondolom, hogy a felfestés nem próbaként került oda, valóban a végén szokták ezt megtenni.
Ez alapján következtetünk: ezt biza így gondolták véglegesnek.
Egyébként jó ez traktorral és  mtb kerékpárral is....
Amúgy ezt a szakaszt nem építik, csak kijelölték a nyomot. az ilyennek sikerült oszt jó napot. Itt legjobb tudomásunk szerint a 3,716 milliárdos főösszegű állami beruházásban nem terveztek útépítést, de az autópálya töltést fúrják-préselik, 55 méterre a Csabdi úti átjárótól.   
az épített szakaszok reméljük valóban kerékpárosbarátak lesznek.
És nem leszólása ez a beruházásnak, csak érdeklődés, hogy ez tényleg beruházás? 
Akiktől ezt a kontrasztot kaptuk, így beszélnek tapasztalataikról: "30 éve járjuk Európát biciklin Budapest-Gibraltár-Nordkapp-Amsterdam-Párizs-Athén ...és még sorolhatnám...tapasztalatunk van e téren bőven....".
A képen mindkét szélén bicós megy középen autó. Ha esetleg egymással szemben jön két autó, akkor lelassítanak és lehúzódnak a két bicós az út szélére. (Oké, ez Hollandia...) De ezek az utak csak is alsó rendű úton működnek ahol a forgalom elenyésző. Mindenhol máshol külön biciklis utak épülnek. Több, mint 100.000 km biciklis úthálózata van a Dunántúl nagyságú Hollandiának.
Például ilyen helyen működne, mint itt a Budai úton. 

Pontosabban: vasárnap a Bicskei Csillagszeműek néptánccsoport is fellépett az Erkel Színház színpadán a Martin György néptánckutató emlékére rendezett előadáson.   

Amikor a Hegyikastély területén a Bicskei Csillagvizsgáló tudomány- és helytörténeti jelentőségéhez  méltóvá tett átadásán lépnek fel a híres Bicskei Csillagszeműek.... Nagyot fog szólni.... Mélyen a szemükbe nézünk vagyis csillagokat vizsgálunk majd. Nem, még nem láttam sehol ezt a programot, mert nincs is még ilyen, ez csak egy gondolat a csillagszeműségről. 

2017.június 17-én megszületett Sárközi Mercédesz Anna bicskei lakos.  3710 gramm, 59 cm!  

Ő és az édesanyja is jól vannak. 

Kedves Bicskei Szó! Nagy örömmel szeretnék beszámolni a szombat kora esti időpontban, a bicskei Batthyány-kastélyban megtartott jótékonysági koncertről. A Kastélyi Estek 2017. évi nyitórendezvényén a mostoha időjárási viszonyok (el-el eredő eső, viharos szél) ellenére körülbelül 130-150 fő vett részt. A koncertet nem a kastély felújított parkjában található festői szigetecskén, hanem a kastély dísztermében tartottuk meg - biztos, ami biztos.

Ábrisról, akinek gyógyulása érdekében zenéltünk - köszönet a hallgatóságnak, az adakozóknak - jó hírekkel szolgált nagypapája. Ábris most Belgiumban van, és megkapta az első gyógykezelést is. A koncert Lehár Ferenc Szamosmenti Indulójával kezdődött, amit a zenekar a közönséggel karöltve végig is énekelt. (Nyisd ki babám az ajtód....)

A repertoárban szerepelt még jó néhány közismert dallam is, Morricone filmzenéitől kezdve, a latin slágereken keresztül, az ABBA nagy klasszikusainak feldolgozásán át Ted Huggens, Jacob de Haan közkedvelt szerzeményein keresztül folyt a műsor, majd egy szintén ,,nótás" műsorszám következett, Ábrahám Pál: Viktória című operettjéből játszottuk a Honvéd banda szól a Stefánián című dalt.

Nagyon régen volt szerencsém ilyen lelkes közönséggel, már az első számot velünk együtt énekelték, és a Zeke Zoli karnagyunk által összeállított, jól felépített műsorszámok után egyre nagyobb volt a taps. A koncert közbeni szünet után már állva, ollézva fejezték ki tetszésüket a jelenlevők, és ezt meghálálta a zenekar is. Nem is lehetett a koncert vége más, mint egy nagy, több, mint 2 órás örömzene, ahol is a zenekar nagy kedvencét, a Just a Gigolo című számot két trombita, két szaxofon, egy klarinét szólóval játszottuk le. A ráadásban felcsendült Julius Fucik Florentin indulója is, amely leintésekor szűnni nem akaró vastaps volt a jutalmunk. Itt már lúdbőrös volt a kezem, és az ugrott be, hogy utoljára közel 20 éve Erdélyben, Rétyen éreztem hasonlót, amikor is Csizmadia Laci bá (egymás közt csak ÖREG-nek hívtunk a Bicskei Fesztivál Fúvószenekarban, csupa nagybetűvel) zeneiskola igazgató, karnagy kitűnő zenekarában eljátszottuk Suppé: Könnyűlovasság nyitányát. Ha jól emlékszem, erre a túrára te is velünk jöttél, Toncsi. Igaz-e? � (Igeeen! -a szerk.) Külön öröm, hogy az akkori zenész, mazsorett barátaim, ismerőseim közül sokakkal a Huszárzenekar keretein belül a mai napig részt veszünk térségünk kulturális életében. Gondolok itt Zeke Zoli tubaművész, zenetanár barátomra, Kiss Csabira, aki mellesleg a Bicskei Tigers vezérszurkolója, Gyüre Tomira, alias Csücsire, helyi építési vállalkozóra, Bernwallner Vilire, alias Vili faterre, aki nagyon sokat tett azért, hogy az amatőr zenéléstől távol került barátokat visszaterelje a zenéhez, (pl engem is), szerény személyemre, aki a Vilivel, és a Csével, Csücsivel a Prelúdium zeneiskola növendékeiként 30 éve alapítói voltunk a bicskei Fesztivál Fúvószenekarnak, Szarka Bankó Renátára, Rencsóra, aki A bicskei Huszárzenekar, és Mányi Mazsorett csoport művészeti vezetőjeként lányaival sikert sikerre halmoz belföldön, és külhonban egyaránt. Hiába telt el 10, 20, 30 év, a zene szeretete örök. Ez olyan, mit egy osztály, aminek sosincs vége. Változhat az iskola, jöhetnek, mehetnek osztálytársak, de az osztály mindig megmarad. Nagyon hálás vagyok érte a sorsnak, hogy kitűnő emberekkel zenélhetek, lehet, hogy amatőr szinten, de szívből, örömből, intrikák, furkálódások, versengések nélkül. Csupán örömből, a zene szeretetéből. Utánpótlás? A Huszárzenekarban két apának is megadatott, hogy együtt zenélhet a fiával. Kell ennél több? Asszem nem... Benedek Péter trombita, ő az apa, és a fia is trombitás, Benedek Géza! Bernwallner Vilmos és László, tenorkürtösök! A mostani koncerten nem, de már zenélt együtt Zeke Zoli karmester, és Zeke Dávid dob. 

Köszönjük szépen a közönségnek a sok tapsot, Ábrisnak a sok adományt, és kívánunk neki minden jót, amit csak kívánhatunk, és a legdrágábbat, Egészséget. Köszönjük.

Barátsággal, Vitai 'Vitus' Zoltán 

                         Bicskei Huszárzenekar 

 

"Köszönet minden kedves résztvevőnek a különleges élményt nyújtó szombat estéért. Az összegyűlt adomány összege: 84.150 Ft, mely Ábris nagypapájának került átadásra" - írja a Bicskei Szó két és félezres Facebook-klubjában Kiss Béláné Marika. Nem tőle tudjuk, de ő volt az, aki a Huszárzenekarnak azt javasolta, álljanak zenéjükkel ők is a szárligeti kisfiú, Ábris családja mellé.   

 

 

Ez lenne a bicajosoké 102 ezer Ft/méter átlagáron épülő kerékpárúton. Ez az ún. budai út, az 1-es számú főútvonal elődje. Ez a nagyapáink által budai útként emlegetett útvonal. A fotók a Táborállás és a Csicsak nevű terület közötti szakaszon készültek a Sajgóig, de inkább így is jegyzem: az 1-es főútvonallal párhuzamos régi út  Bp. felé, a Sajgóig a bal oldalon, de ott áttér a jobbra. Az Etyek-Tarján kerékpárút (37,4 km -3,716 milliárd Ft) Etyek felől Háromrózsánál csatlakozik rá.   

Itt már kár kész az átlagban kb. 100 e Ft/m-be, tehát a kilométerenként 100 millió forintot megkövetelő bringaút. Jól értem? - kérdeztem magamtól. Most ezt tényleg eljátssza nekünk Tessely Zoltán kisvasúti főbiztos? Hogy ez kerékpárút?! Mert késznek kész kell legyen, hiszen be van gereblyézve a murva, fel van festve a kerékpár, hát kérem, ez lenne a munkák utolja. Azt mondja egy hölgy a kommentárjában, hogy itt is biciklizett ő is mikor kicsi volt, de akkor azt nem kerékpárútnak hívták, hanem útszélének. Ezt a szellemes megjegyzést ajánljuk az országgyűlési képviselő figyelmébe.   

 Igen, jól értem, ez nem vicc, ez kész. Fölfestették a kerékpárokat ikonokat, dúdolom is Ákostól: Ikon.  Kegyetlen szép vagy, Ikon.

"Ikon - felragyog újra a napom
Felragyog újra
Ikon - én hinnék benned vakon
Vakon vakon vakon"

A hit a nem látott dolgokról való meggyőződés. Ez pedig itt van előttem. Látom. Itt nincs hitkérdés. 


Mert azért legalább egy felületzárást, burkolatot ENNYI PÉZÉR' megérdemelt volna a jó öreg budai út két szélső 1-1 métere - ennyi pénzből.
Most 200 méterenként 1-1 piktogram, tessék-lássék kátyúzás és némi frissített padka került az útra, milliárdos összköltségen. Hát ha már .... akkor maradjon belőle nekünk is valami a föstéken kívül. 

Látványgány. 

A nagyon vékony kerekű, ezért aztán keményre pumpált bicóm a lelkemet kirázza ezen az úton de így, ebben  a formában a jövőben sem fogom túl gyakran használni és azt sem hiszem el, hogy ebben a formájában visszavonzaná a kerékpárosokat. 

Esetleg fáradjanak ki a képviselők, nézzék meg, osszanak-szorozzanak és kérjék ki maguknak a "képviseletünkben".    

Ez is a kerékpárosoké.... Rá van festve 102 ezer Ft/méter átlagáron épült úton  

ez_a_kerekparosoke.jpg

A kép magáért beszél. Pannónia Szíve, mi? 

ez_is_a_kerekparosoke.jpg

Ez még nem volt elég érett a javításra....

ez_meg_nem_javitasra_erett.jpg

Ami nem az építő hibája. Látványos szemétkupac a gasztro-sétány/borút közelében  

ez_nem_az_epito_hibaja_de_latvanyos_szemetkupac.jpg

 

 

Ami kimaradt. Megjelölték, de nem gondolták javítani 

ezt_megjeloltek_de_nem_gondoltak_javitani.jpg

 

Ezt nem javítják, ez így természetes 

ezt_nem_javitjak_igy_termeszetes.jpg

 Kimosódott kavics-kátyú sem akadály. 3, 716 MRD Ft. Jó a buli. Még fel is festik! Szeretik a bringások is. 

kavics_katyu_nem_akadaly.jpg

 

 Újabb folt, de legalább sima  

ujabb_folt_de_legalabb_sima.jpg

 

Ezt is ki lehet kerülni a szembejövők sávjában

ezt_ki_lehet_kerulni_a_szembe_jovo_savban_1.jpg 

 

Ha nincs aszfalt, akkor pótoljuk murvával 

ha_nincs_aszfalt_potoljuk_murvaval.jpg

A kivitelező Duna Aszfalt egy kilométeren burkolatmegerősítést is végez, továbbá autóbuszöblöket és buszvárókat épít - írja a Magyar Építők. Egyebek mellett olvasói leveleink és cikkeink is szükségesnek tartották a körforgalmat a közúti tragédiák után - nemcsak Felcsút közelében, hanem a Bicskéről Óbarokra átvezető úton is.  

Kedves jó kisvasút, aréna, fűtött gyep, kazánház, szálloda, már-már reptér.

Mindeközben egy körforgalom meghaladja érdekérvényesítő képességünket a térségfejlesztésben?! És nem csak ide kellene, hanem a 811-es és 1-es találkozásához is, de sürgősen - kérdeztük tavaly augusztusban. 

"A Magyar Közút Zrt. beruházásában körforgalmat építenek a Székesfehérvárt az 1-es úttal összekötő 811-es, valamint a Bicskétől Sörédig futó 8126-os út kereszteződésében. Korábbi sajtóhírek szerint a kereszteződésben tavaly súlyos baleset történt, a beruházás már jó ideje indokolt lenne.
A Közbeszerzési Hivatal hirdetményéből kiderül, a csomópont kiépítését a Duna Aszfalt Kft. nyerte el, a tiszakécskei mélyépítő cég mellett ajánlatot tett még a VértesAszfalt Kft, és a Széles Út Kft.
A nettó értékén 293 millió forintos beruházásban összesen 1100 méteren a régi burkolat megerősítése is megtörténik.
További elvégzendő munkák:
kétirányú kerékpárút építése 380 méteren,
elválasztott gyalogút építése,
járda építése,
parkoló sáv építése,
gyalogos átkelőhely kialakítása,
három-három darab autóbuszöböl és buszváró építése."

Azt gondoltam, amikor megláttam a rendelők (f)elől érkezve, hogy ez itt egy szörnyű baleset. Itt emberek sérülhettek és halhattak meg. Rögtön bekapcsolt a nagy reménykedés. Mer' ne má'. 

balesetovioldkocs.jpg

De jó, hogy tévedtem! Sérülés nélkül, a rendőrökkel együttműködve láttam  a piros Honda Civic fiatal vezetőjét, aki a József Attila utcán, az Öregtószegen hegymenetben  érkezett a védett útvonalon és minden bizonnyal neki nem adott elsőbbséget a Hősök tere felől, a templomhajó mellől  érkező szürke Toyota, amit egy szintén sérülést nem szenvedett fiatal hölgy vezetett.

(Jómagam 14 óra 38 perckor kaptam telefonhívást egy arra járó barátomtól. Úgy vélem 14 óra 30 perckor történhetett. Az első kép 14 óra 44 perckor készült. Az Fb-csoportban meg is osztottam mindet a megfelelő állásban. Itt ez nem egyszerű.) 

Kirántottam valamit a zsebemből és a Toyota vezetője volt az, aki utánam hozta, de akkor még nem tudtam, hogy ő pördült a járművel. Később váltottunk is néhány szót - hálát mondva azért, hogy nem lett nagyobb baj. Egy három házzal odébb lakó férfiú elmondta, hogy a robajra jött ki, mert tisztán hallotta a házán belül.

Amikor eljöttem, azt hallottam a BI feliratú sisakot viselő tűzoltó telefonba vagy rádióba jelenti az út közepén térülve-fordulva az ovi kapualjjal egy magasságban sok egyéb mellett: ....személyi sérülés nem történt.... 

A terület rendkívül forgalmas. Az új járási hivatallal még inkább forgalmassá teszi. Körforgalomnak itt szerintem nincs hely. Forgalomirányító lámpa szükségességét már sokaktól hallottam.... Én nem tudom, mi lenne a jó. Mindig hozzáteszik, nézzem meg iskolaidő lejártakor, négy óra tájban. Sokszor láttam már. Bár ennek a balesetnek sok köze nincs a nagy forgalomhoz, hiszen egy csöndes szombaton történt meg. De nagy forgalomban és kicsiben - ha itt lámpa lenne a forgalomnak megfelelő beállítással, akik megtehetik, "messze" el is kerülnék a helyet más útvonalon vagyis beállítása segítené a jobb forgalomeloszlást.     

 

balesetovikocsi.jpg

 

balescivic.jpg

 

balplejeg.jpg

templomopel.jpg

A piros Honda Civic motorház tetejének jobb széle sérült leginkább, a Toyota pedig a képen látható ponton landolt. 

A Bicskei Mentőállomás egységének szerencsére nem volt feladata. Tudták, hogy nincs sérülés, de jöttek mint a meszes. A Kertvárosi Polgárőrség elnöke is a helyszínre érkezett. 

A rendőrök előkészítették a helyszínelést, a forgalmat irányították, megszondázták a mindenben együttműködő, nyugalmukat megőrző balesetezőket - a tűzoltók első dolga pedig most is az volt, hogy nekifeküdtek a felborult kocsi alvázának és áramtalanították. Mindkét vezetőnek elmondtam, amit minden olvasónk elmondott volna a helyemben ott és akkor: jó, hogy nincs sérülés, jó, hogy éltek, jó hogy nincs nagy baj és a saját lábaitokon álltok.  

 

ia

 

 

templombal1.jpg 

Tisztelt Címzett! Szeretnék segítséget kérni hátha itt választ kaphatok az esetemre. A bicskei nagyállomáson parkoltam tegnap (is) az autómmal, mint minden reggel több bicskei lakossal együtt. Az állomásra vezető egyirányú úton közepén a fák között. Sajnos mivel nincs rendes pakolóhely az embernek meg kell oldania a parkolást. Évek óta (én 4 hónapja) ott parkolnak minden nap. Eddig nem volt belőle baj, pedig nem tegnap tévedt arra először rendőrautó. Nem lógtam rá az útra, nem akadályoztam a forgalmat. Tábla nem jelzi hogy parkolni, megállni tilos. És nem értem szintén hogy miért nem figyelmeztet elsőre, miért egyből feljelentést kapok. Kérném ebben segítségét. Kideríteni az esetet. Sok embert érint, mert nem tudunk hova parkolni. Köszönöm!  

Név és cím 

(Kedves Levélírónk! Régen jártam erre. De ma megnézem. Ugyanis a minap egy beszélgetésben azt kérdezte tőlem valaki, hogy mikor lesz végre valami a jól bezengett vasútállomás fejlesztésből. Elmondtam, hogy a helyi választások 2019-ben lesznek.... és emlékszem, amikor lakossági fórumon azt válaszolták, hogy az európai pályázat elnyerése után a munka megkezdésétől számított 18 hónap kell a megépüléshez. Aki engem kérdezett - szintén a parkolóhiány miatt háborgott. Azt is elmondta (és ezt kell megnéznem), hogy a Zrínyi utca magasságában (újabban?) Megállni tilos! tábla helyezkedik el. Egy barátnőm szerint, aki a Móriczban szokott parkolni, ahogy ő mondja, dekkolni  - igaz, gyalogolni  is többet kell - szóval szerinte a megállást és várakozást tiltó tábla már ott van vagy 5 éve. Ezt az osztott pályás utat elválasztó zöld sávban - a Zrinyi utca torkolatánál - évek óta, legalább 5 éve kint van a megállni, várakozni tilos tábla, a kiegészítő táblával, miszerint a zöld sávban is tilos mindez, a zöld keskeny, hosszú szigeten, az elválasztón és mellette is. 

Azt, hogy miért nézték el a rendőrök, hogy mi az ő gyakorlatuk  - persze, kérdés. Azt azonban vegyük figyelembe, hogy a rendőrnek a jogalkalmazás a feladata nem annyira a körülmények mérlegelése. Egyébként amíg elnézték, amíg hosszú ideig hagyták, szólhattak volna, hogy a türelem véges, hogy nem lesz ez mindig így, hogy oldják meg másképpen a bejáró dolgozók, mert drága lesz. És bizony az autósok kereshettek volna tökéletesen szabályos lehetőséget maguknak. 
Hallottam már olyat is, hogy pl. a buszok parkolására kijelölt helyre parkoló autókat nézik el a rendőrök, így a buszok itt és ott még nagyobb akadályt jelentenek.

Volt ennek a városnak egy olyan polgármestere, aki minden Bicskén megkezdett munkanapját a város bejárásával kezdte. Gyakorlatias ember volt és a problémákat saját maga szerette látni, mert úgy könnyebb volt kezelni-kezeltetni. Lehet, hogy itt is érdemes lenne körbetekintenie a vezetőknek, képviselőknek, gyakorlatias városi embereknek és a rendőr-kapitánynak. Kellene egy mindenki számára megnyugtató kompromisszumos megoldás a parkolók elkészültéig. Mindez azért, mert dolgozni-tanulni vasúton bejáró, a környezetüket tehát kevésbé szennyező, szorgalmas emberek mindennapjait szolgálná egy új megállapodás a helyszínen olyan emberekkel, akiknek látnak a pályán. Ha már a munka fontosságáról szól minden második vezérszónoklat, talán biztosítsunk hozzá alapfeltételeket.       

Egyébként a Móricz Zsiga bátyánkról (A boldog ember című műve hatalmas!) elnevezett bányautca hátsó részében nem tiltott a parkolás. (de  onnan többet kell gyalogolni. pedig ott a fűzfák még némi árnyékot is adnak.)

Az intemodális csomópont kialakítása részben újratervezés alatt van, legjobb tudomásom szerint a tervezést ráadásul visszapasszolták a városnak a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től (NIF), mert talán rájöttek, hogy azt ők ott nem tudják megcsináltatni. 
Megy a töketlenkedés vagy finomabban szólva: tökéletlenkedés.
De egyszer megépül!  És akkor lesz parkoló is. 

Tisztelt Hölgyem! Levelét, bizalmát köszönöm, nagyon sajnálom, hogy megbüntették. Azt még inkább, hogy válaszomban semmi vigasz nincs csak egy javaslat a probléma orvoslására. Szerencsére (az Európai Unió tagállamaként a felzárkóztatási pályázatok kihasználásával) előbb-utóbb lehetőségünk nyílik a bicskei vasútállomás és környezetének újjáépítésére. Üdvözlettel, Izing Antal)            

Egy másik olvasónk javaslata: "Addig is, amíg kitalálják, hogyan lehetne intermodálisan a legtöbb pénzt lenyúlni ebből az építkezésből is, meddig tartana ideiglenes parkolót kialakítani pl. az állomás előtti részen? Hiányozna valakinek a derékig érő gaztenger? Orbán papa biztos odabillentene pár kocsi sódert szívjóságból, ha Lőrinc papa elegyengetné társadalmi munkában." 

 

 

 

A programban való sikeres részvételt igazoló oklevelek és plakett átadása ma délelőtt történt meg a Petőfi Művelődési Központban. 

Az ünnepségen az elismeréseket Lővei Andrea, az Európai Parlament Tájékoztatási Irodájának vezetője adta át a bicskei Vajda János Gimnáziumnak, aminek pontos, hivatalos, teljes neve: a Székesfehérvári SZC Fejér Megyei Vajda János Gimnáziuma és Szakgimnáziuma, igazgatója Butola Zoltán. 

Galéria az eseményről.....

 

Súlyos gyermekbaleset, ami megelőzhető lett volna!

Bicske Batthyány utca felől nyíló Török Bálint utca jobb oldali gyalogjárda szakasza, közvetlen mellette párhuzamosan létesített mély, balesetveszélyes csapadékvíz elvezető árok függőleges beton falazattal ( beton teknő elemek) részben ugyan helyenként fedett, de sajnos víz elvezetésre is alkalmatlan mivel az úttest a csatornával szemben, ellenkező irányba lejt - a víz is az ellenkezőoldalon folyik el - így a csatorna a legkisebb mértékben sem látja el a hivatott feladatát tehát, a csapadékvíz is a Batthyány utca felé távozik és a páros számú járda útszakaszán, lábszár magasságában telik-halmozódik - a mindenkor üres csatorna viszont, várja az errefelé közlekedő vétlen áldozatokat,
Tekintettel a gyalogjárda töredezett állapotára, a csatorna egy lépésnyi zavaró közelsége miatt, a járókelők többsége, az úttest használja a gépkocsi közlekedés ellenére is, biztonságosabbnak ítélik. Arra már van korábbi gyakorlati példa is, ajánlott kerülni a csatorna közelségét téli időszakban egy járókelő csúszott a csatornába néhány keresetlen bosszús szavakkal, sérülésmentesen távozott.
Csúszós téli időszakban a gépkocsik sem feltétlenül mentesek a balesetveszélyétől, ennek nyomai látható a helyben öntött éles peremes csatorna szegélyek helyenkénti hiányát, amelyet teherautó ráhajtása okozott.
Megtörtént családunkkal az amiről azt gondolhatjuk, csak is másokkal történhet ( ne történjen ilyen tragikus élmény senkivel, ami a mi családunkat érte kedves kiskorú gyermekes szülőknek példa ez arra, hogy veszélyes környezetben, még a legfigyelmesebb szülői felügyelet mellett is megtörténhet gyermekbaleset .) Az édesanya vigyázó tekintete ellenére, kiskorú unokám belezuhant a fentiekben leírt betonélekkel kiemelten veszélyes beton csatornába, súlyos sérülést szenvedett, több helyen tört el a karja. Ha a betonárok arcot vagy fejet ér ekkora erővel, végzetes is lehetett volna. Ha fedett a a csatorna a baleset elkerülhető lett volna. (A nagyapa kifejezésre juttatta, hogy nemcsak az árkot okolja a történtekért, de ez az eset is azt bizonyítja, hogy az árkoknak nevezett, de csapadékvizet nem igazán vezető építmény fedetlenségét mint baleseti veszélyforrást meg kell szüntetni - a szerk.) 

Kapcsolódhat történetünkhöz, hogy felhívjam a figyelmet, egy esetleges bármikor bekövetkezhető súlyos, életveszélyes baleseti forrásra amely különösen veszélyes a gyermekekre, de felnőttek sérülése sem kivétel.
Az Uszoda Batthyány utca felöli gyalogos út szakaszon telepített közvilágítási oszlopok szerelő nyílásai, mell magasságában nyitott állapotban ( esetenként valószínű egy gyermekért aggódó szülő ragasztó szalaggal lezárja de ezt vagy letépik, vagy az időjárás lebontja ) vannak feszültség alatt lévő vezetékek egyéb csatlakozó szerelvények, kézzel elérhetők. Nem az a kardinális kérdés, hogy lesz e baleset, hanem az hogy, mikor. A veszélyes állapot nem újkeletű probléma ,nagyon régi szakállas történet korábban néhány alkalommal találkozhattunk a bicske. blog oldalain fotóval illusztrált nyitott állapot hiányzó záró fedelek, kilógó vezetékek. Legalább már öt éve levélben kértem illetékes helyi közéleti személyt, ( megnevezését kérem eltekinteni ) intézkedjen acél záró fedelek pótlásáról.
Válasz levélben ígértet kaptam intézkedik, az erre a feladatra illetékesek a hiányzó fedeleket pótolni fogják, határidőt nem jelölt meg a nyílások a napjainkban is nyitva állnak optimista bizakodásom nem adom föl, bizakodom „ami késik nem múlik”.

Név és cím 

süti beállítások módosítása