Nagybátyám, Izing József, ismertebb nevén Titi, a kamionos, nyugdíjba vonult. Amikor jellegzetes hangos mosolyával mondta: "Toncsikám, megcsináltam azt, ami Hitlernek nem sikerült: szárazföldön eljutottam Moszkváig" - ezen a szövegen felnevetve döntöttem el, hogy megengedek itt egy személyes bejegyzést édesapánk öccsének ünnepével kapcsolatban.

Jó kis családi, baráti összejövetel volt a Báder Fogadóban, nagyon értékeltem, mert nem jó mindig csak temetéseken ennyire együtt látni nagy családom egy nagy részét. 

Titi sok millió kilométert lenyomott baleset nélkül. Ha jól emlékszem két évig kenyérgyári sofőr volt Bicskén, aztán irány a Hungarocamion.

A Bicskén hosszú éveket élő Darvas Jenő volt a mestere, idősebb segítője, aki már régebben a Hungarocamion alkalmazásában állott.

Családjaink összetartása a háború idején kezdődött, amikor akkor huszonnégy éves nagyapám, Izing Antal, a nehéz időkben, deportálásra ítélt Darvas családot a családi legenda szerint alapvető dolgokkal - étellel, ivóvízzel segítette keresztényi szeretetből, emberségből családunk nevében. Úgy tudom, a vasútállomáson hosszabb ideig őrzött bicskei elhurcoltakhoz a segítő csomaggal feljáró bicskei családok küldöttei között ott volt Nagypapa is.

De Darvas Jenő visszatért Auschwitz poklából.     

Titi szavaiból akkor került elő egy olyan igazán érdekes bicskei momentum, amit én még sehol nem láttam Bicskén leírva (bár nem olvashattam mindent vagy nem voltam elég figyelmes), Darvas Jenő bácsi fia, 1973-ban világbajnok lett kenusként.

Darvas Miklós olimpiai ötödik helyezést ért el Münchenben (1972) kenu kettes (1000 m).

Darvas Miklós, az 1973-as világbajnokságon kenu egyes 500 m-en lett világbajnok. Darvas Miklós a Szegedi Kender sportolója volt. A Kender négy ízben nyerte meg az országos vidékbajnokságot Győr és Miskolc előtt. A 70-es években a szegedi versenyzők: Csapó Géza, Darvas Miklós, Svidró József, Haraszti Gábor, valamint Horváth Erzsébet világversenyeken elért eredményei Szeged legsikeresebb sportágává varázsolták a kajak-kenut.

Kösz, Titi. Jó volt ezt hallani. 

Izing Antal 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Húgom akadt rá erre a bejegyzésre és nagy öröm volt olvasni benne Apukánkról és Nagypapánkról! Kicsi a világ! :) Üdv,
Darvas Alexandra
nagyon jó érzés, hogy örömet tudtunk szerezni ezzel a pár mondattal. Titivel együtt kérdezzük: hogy van kedves családjuk? akár ide is lehet válaszolni: bicskeonline@gmail.com BÚÉK! Üdv, Izing A.
Alexa, az unoka leveléből kiderült, hogy Darvas Jenő bácsi, akiről mi semmit sem tudtunk, idén lesz 90 éves!!! olvasta cikkem és nagyon örült neki. Szellemileg, testileg is remekül érzi magát - írja unokája :)

"Azt érte, hogy keressem fel Önt és kérjem el a Nagybátyja telefonszámát, hogy kapcsolatba tudjon lépni vele. Vagy ha úgy egyszerűbb meg tudom adni az övét is: (...), ez pedig a vezetékes telefonja: (...)

Nagyon hálás lennék, és ő is örülne, ha tudnának beszélgetni!

Várom a válaszát/válaszod! :)"

örömmel olvastam mindezt és
(vigyorogva) küldtem Jenő bácsinak Titi számát és Titinek Jenő bácsiét. Szerintem ma megbeszélik, mikor találkoznak. Köszönjük Alexa!
süti beállítások módosítása