"A Bicskei Szóban is megjelent, a 30-as sebességkorlátozó táblákkal kapcsolatban írnék.
Sokan örültek a kiegészítő tábláknak, de lenne egy pár kérdésem. 
Mi lesz a tanítási szünetek alatt? Őszi, téli, tavaszi, és a majd 2 és fél hónapos nyári szünet alatt. Nem lett volna jobb a "tanítási napokon" feliratú táblát kihelyezni? Tatabányán is így van. A mostani a hét napjait kezdőbetűkkel megjelölt tábla mennyire szabályos, szabvány? Szerintem alig látszik? Ráadásul az 1-es sulinál nem is 30-as tábla, hanem a "vigyázz gyermekek" tábla van kitéve 200 méter kiegészítő táblával. Ha jól tudom (cáfoljon meg valaki) évekkel ezelőtt jogszabály módosítással 30 km-es sebességkorlátozást rendeltek el ehhez a táblához. Ott sincs időbeni korlát. Ez a tábla vegyesen a 30-assal keverve van a Szent Istvánon is. Ahol nincs kiegészítő tábla (A Tatairól a centrum fele) ott mindig csak 30-al lehetne menni.
Vélemények? Vagy csak én kötözködök minden apróságon?
Név, cím"
Köszönjük levelét. Semmiképpen nem kötözködés. Feltételezésünk szerint azért választották a tanítási, munkanap jelölést a főutcai táblánál, hogy azokon a napokon be kell tartani a 30 km/h-s sebességkorlátozást,  mert a munkanapok sora közismert és megfogható. Ha például tanítási napok szerepelnének rajta és én 55 km/h órával gangolnék a főúton, majd bemérnek és megállítanak, még én lennék felháborodva és elkezdeném magyarázni, hogy honnan kellene nekem arról tudnom, hogy mikor van tanítási nap? Hát rendőralezredes úr, hát honnan tudjam én, hogy ebben a kánikulában még nincsen nyári szünet és ilyenkor is tanítják szegény gyerekeket? 1984-ben elballagtam az általánosból, tessék már nekem békét hagyni a tanítási napokkal. Miért kellene az én fejemben a minisztériumi rendeletnek benne lennie, ami előre meghatározza, hogy 2015/16 tanévben mi a tanítási nap és mi nem?
Ebből szerintem sok vita lenne. A hét napjait pedig egy héttel azután, hogy 1972-ben beszélni kezdtem, már fel tudtam sorolni. Na jó, sorrendi problémáink lehettek :) 
Szerintem bizonyára figyeltek a szabványra. A 30 km/h jól látszik. Abba hiba nincs. Aki pedig gyakran jár arra, majd megnézi vagy meghallja. Aki elsőre nem látja, legfeljebb betartja Úr napján is a 30 km/h-nál kisebb sebességet. Abból baj nem lehet. Mert a nagy tábla látszik. Az a lényeg. 
A Prohászka utcában lévő Vigyázz, gyermekek! tábla - ha kiegészítő tábla nélkül lenne - a balesetveszélyre, annak megelőzésére hívná fel a figyelmet és nem hordozna sebességkorlátozást.  Attól a másodperctől, hogy kiegészítődik idő vagy térbeli megszorítással kieg.táblán, onnantól jelenti a 30 km/h-s sebességkorlátozást. Önmagában, kiegészítő nélkül ez a tábla nem jelent mást, mint figyelmeztetést. A Hősök terén és Prohászkán - templom, plébánia, bíróság három iskola, a közelben óvoda, városháza és hamarosan járási hivatal. Kötelező kitenni és úgy gondolom, ez a szakasz nem is olyan főverőér, mint a főutca. Maradhat a 30-as max. folyamatában, hiszen keskenyebb utca mint a bicskei broadway, hétvégén is tud forgalmas lenni sok gyerekkel, szerintem ez a korlátozás senkitől nem vesz el a világon semmit.  Ha nagyon sietek, idejében elindulok. Ennyi. A táblákról úgy tudom, a következő kereszteződésig érvényesek, ezért ott újra ismétlik őket. Erre elméletileg azért van szükség, mert ha valaki egy első tábla utáni utcából kanyarodik az útra, nem értesülhetne arról, amit az előbbi tábla előírt. 
Annyit tudok, hogy a Bicskei Szó által is többször forszírozott gyalogátkelőt kialakítják a Kisfaludy utcán a Bicske Szíve Park+játszó és a Bicskei Tanuszoda biztonságos megközelítése érdekében. Talán még át is adják, mint a buszöblöt a Kossuth téren...  A Kisfaludyban látható Vigyázz, gyerekek! tábla alatt úgy emlékszem 200 méteres kiegészítő jelzés szerepel, vagyis a Kisfaludyn is muszáj betartani, ott is él folyamatában a 30 km/h-s korlátozás. Ott egy félig kész, bekerítetlen játszótér, egy iskola, egy sporttanintézmény valamint egy sűrűn lakott, gyalogosfogalommal bőven megáldott terület. Lakott területen belül is igaz, hogy kisebb sebességgel jobban elkerülhető a közlekedési baleset.
Egyébként találkoztam egy kedves olvasónk megjegyzésével, aki szerint úgy kellene lennie - azt hiszem valamelyik nyugat-európai ország példáját hozta -, hogy lakott területen belül mindenhol 40 km/h a maximum és sehol nincs semmi korlátozás nincs. Elgondolkodtató. 
A KRESZ különben  ismeri is ezt a lehetőséget, ha a helységnévtáblával együtt teszik ki a sebességkorlátozó táblát (kör alakú, klasszikus tiltó tábla), akkor az egész településre (lakott terület) automatikusan érvényes. És létezik ennek olyan formája is, amikor csak adott övezet lesz sebesség-korlátozva. Utóbbi esetben az övezet minden ki- és bejáratánál táblát kell elhelyezni.
 
  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása