A minap az egyik bicskei élelmiszerboltban három afrikai menekülttel rövid beszélgetést folytattam. Segítségre volt szükségük és mivel a biztonsági őr nem tudott angolul, úgy gondoltam, hogy ennyit megtehetek. Nagyon udvariasak voltak, többször megköszönték a tolmácsolást. A sorban álló magyarok összedobták nekik a pontokat, hogy megvehessék az általuk oly nagyon vágyott akciós táskát. Mindenki boldog volt, látszólag…..

Gyalogosan hazafelé indulva azonban furcsa érzések kezdtek bennem kavarogni. A tehetetlen düh egyre inkább feszített belülről. Nem ezekkel a szerencsétlen emberekkel van bajom. Joguk van egy jobb élet reményében elindulniuk, nekünk pedig emberi és jogi kötelezettségünk befogadni őket. DE VALAMI MÉGIS ZAVAR! Rossz ember vagyok vagy esetleg rasszista? Én nem tartom magam egyiknek sem. Akkor mégis mi az oka ennek a vulkánként kitörni készülő haragnak? Aztán lassanként ráeszméltem.

1. A város vezetése előre nem tájékoztatta a lakosságot arról, hogy ilyen mértékű menekülthullám érkezik Bicskére. Nem nyugtatott meg, hogy ennek nincs közegészségügyi és bűnügyi kockázata. Nem mondta el, hogy mindez meddig fog tartani. Sajtóhírek szerint év végéig. De kérdezem csendesen, hogy ugyan azt ki tudja garantálni, hogy ezt követően nem érkezik még ennél is több menekült az országba? Őket is el kell majd valahova helyezni. Továbbá mi bicskei állampolgárok nem tudjuk, hogy kik ezek az emberek. Háború, szegénység vagy mi elől menekülők? Hány nő, férfi, gyerek? Engem érdekelne, hogy kikkel kell együtt élnem.

2. A város vezetése nem tájékoztatta a lakosságot arról, hogy a város központjába internet szobát alakít ki a menekültek részére. Ez egy magánvállalkozó üzleti ügye, az Önkormányzatnak akkor is tudni kellett róla, hiszen minden üzleti tevékenység folytatásához működési engedély szükséges. Miért engedélyezték épp a város központjába ennek kialakítását? Ebben a kis helyiségben hogyan tudják ennyi ember számára az olyan alapvető dolgot biztosítani, mint például WC? Ha az én magánvállalkozásom előtt ülne/feküdne ennyi ügyfél azt is vajon így tolerálná a tisztelt Hatóság? Nem hiszem. Tudomásom szerint az új vállalkozásoknak még a parkoló létesítéséért is fizetni kell, annak ellenére, hogy a közterületeket a mi általunk befizetett adónkból tartják fent. Mint adófizető, magyar állampolgár, legalább az idegenekkel egyenlő elbánást kérek!

3. A város főterén és főutcáin gyakorlatilag több a menekült, mint a helyi ember. Ülnek a mi adónkból létesített padokon, szemetelnek, amit szintén a mi adóforintjainkból fizetett közterület fenntartók/közmunkások kénytelenek eltakarítani. Erre lenne kialakítva a menekülttábor (amihez szintén adjuk a nehezen megkeresett bérünkből a levont adót). Könyörgöm, oldják már meg valahogy, hogy 2013-ban ott is legyen megfelelő Internet, elegendő mennyiségű számítógép. Vagy mi a probléma?

Miért nem kérik a lakosság segítségét, ha önmaguk nem tudják megoldani a helyzetet? Lehet, hogy össze tudnánk adni annyi leselejtezett, de még működőképes számítógépet, amennyivel orvosolható lenne a hiányosság, ha ez a baj. Ha… De persze ezt sem tudjuk, csak találgatok.

4. A tisztázatlan egészségügyi állapotú menekültek, akik beazonosíthatósága minimum kétséges (van-e egyáltalán valamilyen személyi okmányuk, mely alapján egyértelmű a kilétük), pont azon a területen sétálnak, várakoznak, ahol két általános iskola és egy óvoda is található. Ezekből az intézményekből a gyerekeket rendszeresen viszik ki játszani a jelenleg a menekültek által wc-nek használt (saját szememmel láttam)közterületekre. Mi lesz itt szeptembertől, ha megoldás/változás legjobb esetben is csak év végére várható? Nyugodt szívvel engedik el majd a szülők csemetéiket? Lesznek-e fertőtlenítve ezek a területek? Ne felejtsük el, hogy aki turistaként Afrikába utazik, annak hány védőoltáson kell átesnie. Honnan tudjuk, hogy a menekültek valóban nem hoztak be semmilyen betegséget? Családom orvos tagjai szerint is valós veszélyt jelentenek ezek a dolgok, egyáltalán nem igaz, hogy a szűrés teljeskörű (a magyar egészségügyi intézmények állapotát ismerve ugye ezt nem is feltétezte senki?).

5. Az ingatlanjaink elértéktelenedtek, eladhatatlanok. Ha nem lett volna elég a válság, most még ez az ügy is. Kérdezem- természetesen választ nem várva-, hogy az így minden bicskei ingatlan tulajdonos zsebéből kihúzott jó néhány millió forintot vajon ki fogja megtéríteni? A környékbeli települések lakóitól több alkalommal hallottam? „Őkugyan Bicskére nem jönnek, az egy gettó”.

6. Jó néhány ismerősöm már nem vásárol Bicskén. Ők elsősorban az idősebb generáció képviselői, akik nem szokták meg a multi kultúrát. Nem megy a Spar-ba, nem megy a Tescoba, elkerüli a város központi részén lévő kis üzleteket. Az így kieső bevételeket megtéríti az Önkormányzat a vállalkozásoknak? Esetleg idén nem kérnek majd iparűzési adót? Mert, ha türelmet szeretnénk tőlünk, azért cserébe mi is némi kedvezményt és együttműködést várnánk.

7. A legvégső érvem, ennyi idősen már ki merem mondani. Önző vagyok és irigy. Amiért én dolgoztam meg, én fizettem, azt ÉN AKAROM HASZNÁLNI. Ezért úgy döntöttem, hogy mától kezdve egy héten át minden nap 16-17 óra között elfoglalok egy bicskei padot. Ezzel tiltakozok a kialakult helyzet ellen. Ha van még Bicskén rajtam kívül, akit zavarnak a fent leírt dolgok, akkor örömmel venném, ha csatlakozna.

Csendesen, békésen, legfőképpen politikamentesen és némiképp elferdítve az idézetet, de „Adjátok vissza a tereimet!”

Dr. Soltészné Süli Klára

Bicskei adófizető és helyi lakos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igaz-nagyon igaz! nekem is kell egy pad a Kossuth téren!
Azért majd valaki mondja el a "vendégeinknek", hogy nem velük van bajunk, hanem a város vezetésével illetve a nem megfelelő tájékoztatással...
Sajnálatos dolog,hogy embereknek el kell menekülniük az otthonukból,mivel az élhetetlenné vált.Számunkra meg az a sajnálatos,hogy ez a menekültinvázió nekünk teszi élhetetlenné a városunkat.Sokan hibáztathatóak a kialakult helyzetért,de én azt az egyet nem értem,hogy miért kell ezeknek a menekülteknek ekkora szabadságot adni?Miért nem csinálnak nekik a tábor területnén boltot,internetet?
süti beállítások módosítása