A néni - és már régen meghalt férje -, egész életében dolgozott. Szinte gyerekként kezdték. Nem ez illetné őt abban az országban, ahol például a magyar társadalomért felelősséget vállaló ilyen-olyan, de valójában egyszínű politikusok milliókat keresnek havonta, naponta ötvenezreket, kettő nap alatt a minimálbért - jobbára valódi hozzáértés és teljesítmény nélkül. S nehogy ne fussa nekik valamire, nehogy megszoruljanak, még költségtérítést is kapnak a szegény országból szerzett millióik mellé.

Hát ezért szeretem én a légi felvételeket a mi szép utcánkról, mert azokon ezek a dolgok legalább nem ennyire szembetűnők, csak a szép látszik, el sem keserít mindez, ennek a világnak a képmutató hazugsághalmaza.

Nem keserít, mert azon nem látszik az a város, ami pénzszűkére hivatkozva nem szállíttat többé hétvégére ételt az idős, önmagukat ellátni képtelen emberekhez. Tán még azt is mondták, spórolja meg hétközben a hétvégi ennivalóját. Szép.

Pedig valami olyasmit olvastam: egy társadalom, egy közösség fejlettségének az a fokmérője, hogyan bánik időseivel, rászorulóival, mennyire humánus velük.

Egy ilyen országban maximum minimálbért érdemerlnének a jól fizetett hazafiak.

Különben nem venném ám ezt annyira a szívemre, hozzászoktam ezekhez a dolgokhoz. Láttam már "különbet". De itt élek. A mi utcánkban. És olyan régen, mintha másik bolygón történt volna - gyerekkorban -, porcukrozott tetejű lekváros buktára hívtak ők át engem havonta legalább egy vasárnapon.

Náluk ittam először borvizet. Erdélyből hozták. Mondtam, innék én, de ha berúgok, apu-anyu mit szól.

- Nincs ebben bor.

- Hát nem bor és víz?

- Nem.

Megkérdeztem azt is, miért nem több vasárnapon hívnak át. Mondjuk mindegyiken borvíz a buktára. Segítek a kertben néha, ha már ilyen finom, mert az otthoni sütin kívül a gírzes tészta után is meg tudom az ittenit is enni.

Simán.

Sőt.

Nevetve mondották:

- Minden vasárnap nem lehet bukta, kisfiam.

- Jó lesz a fánk is - mutattam meg rugalmasságom.

- Nem lehet minden nap vasárnap, fiam - ingatták fejüket.

Nem lehet minden nap vasárnap.

(ia)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása