A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. projektvezetője segítette a fenti képpel és az alábbi tájékoztatással a Bicskén feltétlen közérdeklődésre számot tartó és régen várt fejlesztés részleges bemutatását.   

Mint már ezt le is írtuk, kérdésre válaszolva hangzott el a közmeghallgatáson, hogy a (brüsszeli) pályázati forrás elnyerésétől számított 18 hónap alatt készülne el az új bicskei vasútállomás és környezete.  

 A bicskei vasútállomással kapcsolatos közmeghallgatásról korábban ezt közölte a bicskeiek blogja.   

Levélben kértük a teljes egészében  állami tulajdonú  társaság székesfehérvári képviseletétől e képet és a  tájékoztatást. Az alábbi válasz érkezett:

 

 

"Tisztelt Izing Antal!

 

Az 1-es számú Budapest-Hegyeshalom vasútvonal az ország egyik legforgalmasabb fővonala. Ennek egyik, a Biatorbágy-Tata szakaszának felújítását a Kormány kiemelt a vasútfejlesztési projektnek minősítette, beleértve a bicskei vasútállomás fejlesztését is. Forrás rendelkezésre állása esetén a teljes vasútállomás átépítésének keretében a jelenleg üzemelő rakodóterületet is áthelyezzük. Az átépülő – EU-s szabályoknak is megfelelő – peronok akadálymentesen, liftek építésével lesznek megközelíthetőek. A jelenlegi peronaluljárót felújítjuk és meghosszabbítjuk az ott épülő parkoló és a déli városrész megközelíthetősége érdekében. Az északi oldalon autóbusz pályaudvar és buszforduló is épül, a mai kornak megfelelő átszállási pont kialakításával.  Ugyanitt parkolók is létesülnek az előírások szerint biztosítandó, mozgáskorlátozottak parkolását is lehetővé tevő beállóhelyekkel együtt. A rossz állapotú gyalogfelüljárót elbontjuk, helyette csökkentett űrszelvényű közúti, gyalogos és kerékpáros aluljáró épül a Szent István utca és a Csákvári út összekötése érdekében. Teljesen új, a régi hangulatát és stílusjegyeit idéző állomásépület fog megvalósulni. A kiadott környezetvédelmi engedélyben foglalt előírásokat maradéktalanul betartása érdekében zajvédő falak épülnek Bicske alsó megállóhelytől Bicske állomásig a vasút mindkét oldalán."

  

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hú, de szép is lesz, ha a Losonczi utcai lakók ablakon kinézve most már csak falat fognak látni, ez nagyban növeli majd komfortérzetüket, ami eddig is az egekben volt. Óriási ötlet, tényleg. :(
@szmoli2: lehet az festeni, díszíteni, akár tujasort elé ültetni. és mivel a zajvédő fal többet adna, mint amennyit elvenne - valóban jó lenne megépítése
Hát... tudod, én azért minden festett falnál és tujasornál jobban szeretnék "életet" látni ott szemközt, házakat, embereket, meg az elhúzó vonatokat. Abban pedig nem hiszek, hogy a zajvédő fal olyan sokkal csökkentené a ház remegését, amikor például egy Siemens mozdony vontatta szerelvény, vagy egy sokkocsis nehéz tehervonat halad el. Sok-sok évig laktam ott, úgyhogy el tudom képzelni, milyen lesz majd fallal a kilátás. Sajnálom az ottlakókat, ha tényleg megépül. :(
@szmoli2: teljesen érthető, amit a tehervonatokról írsz. Én sem laktam olyan nagyon messze. Életet, házakat, embereket azon a szakaszon, amit a Losoncziból jobban ismerek (az Aradi saroktól a megszüntetett óvodáig) - ott szemben, a sínpárok völgyén túl ritkábban látni. Azt pedig senki sehol nem mondta, nem írta, hogy az 1-es fővonalon Budapesttől Ácsig elterjedt hangfogók a házak remegését csökkenthetik. Jön kisvasút, van kisvasúti nagy-biztosunk, szalagkorlát a sínek között Bicske alsón. A Jókaiban, ami mögött vonatok húznak - parkoló épül. Ott például két forgalmi zajforrás közé szorítva éppen jól fog jönni a vasútparti hangfogó az ott élőknek. Amúgy még Törökbálinton is penge kis fafal épült, pedig távolabbiak a házak. Szóval ezzel a világon semmit sem veszítenének a vasút mentén élők. Üdv, ia
süti beállítások módosítása