2021. szeptember 7-én elhunyt Dr. Káli Ferenc. A Farkasréti temetőben helyezik örök nyugalomra hamvait. Az időpont még nem áll rendelkezésre. A szertartás nem lesz zártkörű.

tablokep.jpg

Káli Ferenc. Tablókép 1980-ból

Káli tanár úr fiával egy osztályban érettségiztünk 1989-ben abban a gimiben, ahol Káli tanár úr is tanított, és aminek igazgató helyettese volt. Káli tanár urat az emberi korrektség mértékegységeként tartja számon számos régi diákja..  Arra kértem Gábor barátomat, hogy foglalja össze édesapja pályáját. Válaszul elküldött nekem egy 1980-ban, írógéppel papírra vetett részletes önéletrajzot. Ezt a kitűnő forrást Gábor  hozzájárulásával átadom a Nagy Károly Városi Könyvtár Helyismereti gyűjteményének. 

242052420_10215604516025141_6043251480520289301_n.jpg

"Jászapátin születtem 1932-ben. Édesapám betanított munkás volt, jelenleg nyugdíjas. Édesanyám a háztartást vezette és alkalmi munkát vállalhatott, mivel hárman voltunk testvérek. Az elemi iskolát és az akkor még nyolcosztályos gimnáziumot Jászapátin végeztem. 1952-ben érettségiztem, majd az Eötvös Loránd Tudományegyetem matematika-fizika szakán tanári oklevelet szereztem 1956-ban. Az egyetem elvégzése után Bicskére kerültem dolgozni és munkahelyem azóta is a Vajda János Gimnázium és Postforgalmi Szakközépiskola.

tablanal.jpg

1962-ben igazgató helyettesi kinevezést kaptam, és jelenleg is ebben a beosztásban dolgozom. 1962-ben meghívást kaptam a Miskolci Nehézipari Egyetem matematika tanszékére tanársegédnek, és lakásprobléma miatt nem fogadtam el. 1960-ban megnősültem. (...) Egy fiam van, aki 1971-ben született. OTP kölcsönnel épített családi házunk van Bicskén.
1958 és 1960 között ábrázoló geometria kiegészítő szakot végeztem levelező úton az Eötvös Loránd Tudoméányegyetemen, majd ugyanitt 1971-72-ben számítástechnikai továbbképző tanfolyamot. Ennek folytatásaként 1978-ban kezdtem el a továbbképzés második fokozatát, és ennek befejezéseként szeretnék doktorálni.

doktorra_avatas.jpg

Káli tanár úr doktorrá avatása

Már gimnazista koromban megoldója voltam a Középiskolai Matematikai Lapok feladatainak. 1952-ben a középiskolai matematika verseny országos döntőjébe kerültem. Mint gyakorló pedagógus A Matematika Tanítása című folyóirat kitűzött feladataira küldtem be gyakran megoldásokat, és több alkalommal jelent meg cikkem e lapban főleg a térgeometria tanításának témaköréből.
(...)
1967-ben országgyűlési képviselőnek választottak, majd 1971-ben és 1975-ben újból megválasztottak e tisztségbe. Tagja vagyok az országgyűlés kulturális állandó bizottságának és az Interparlamentáris Unió Magyar Csoportja áltak működtetett magyar finn tagozatnak.
(...)
Bár a társadalmi funkció elég sok elfoglaltsággal jár, mindig szakítottam időt szakmai műveltségem gyarapítására is. A matematikán belül elsősorban a geometria áll hozzám legközelebb. Sokat foglalkozom módszertannal és igyekszem oktató nevelő munkámat hatékonnyá tenni. Az eredményesebb geometriatanítást kívánom elősegíteni a mostani továbbképzésben végzett munkámmal és a doktori disszertációval.
Bicske, 1980. február 11.
                                                                                                                         /Káli Ferenc/"

Kitűnő Tanuló érdemérem (1952) 

 Az oktatásügy kiváló dolgozója (1973) 

Kiváló Pedagógus (1987)  

Pedagógus Szolgálati Emlékérem (1993) 

Németh László díj (2006)  

Aranydiploma (2006)  

Gyémántdiploma (2016) 

Káli tanár urat 1981. január 31-én avatták doktorrá.
A KÖZMŰVELŐDÉS Fejér megyében /1986. évi 1. sz./ Bicske művelődésének története címmel jelent meg tanulmánya. Családjáról tudom, hogy hárman voltak testvérek. Egyikük munkás, László pedig katolikus pap volt a mai Tatabánya területén egy plébánián. Fiatalon, 40 éves korában halt meg, utolsó időszakában Jászapátiban szolgált. 
A Vajdában ezen 1980-ban született életrajz szerint Dr. Káli Ferenc 1956 és 1980 között összesen 127 osztály, 3045 bicskei gimnazista és szakközépiskolás érettségiztetéséért dolgozott.
"Csak" 1956-1980 között 17 alkalommal volt érettségi elnök vidéken vagyis nem Bicskén. Osztályvizsga elnök 7 alkalommal volt vidéken, helyben háromszor.

Tiszteletre méltó emlékét szívünkben őrizzük. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása