A Bicskei Szó kéri a kritikus, építő, végiggondolt, emberséges hozzászólásokat, bennük valódi tartalommal, kérdéssel, információval, érvvel stb. A csoportokat és személyeket bántó, megbélyegző tehát színvonaltalan hozzászólásokat saját belátásunk alapján töröljük. Olyanokat írjunk le, amiket saját nevünkkel is vállalnánk a nyilvánosság előtt. - A szerk.
Az Akácfa utcában, az Akácfa-Kerecsendi utcák sarkának közelében található üzlethelyiségek előtt, amik a BTC-pályákkal szemben találhatók. Köszönöm olvasónknak. Személyesen még nem láttam, de a képre nagyítva megtaláltam a www.hasznaltsutoolajbegyujtes.hu oldalt, ami gyakorlatilag használati utasítás is.
Később újabb jelzés érkezett egy másik olvasótól:
a sútőolaj gyűjtő poszthoz egy kiegészítés, mert láthatóan az önkormányzat nem erőlteti magát a promóval. három helyen, a Kakas Óvoda parkolójában, a piactér bejáratánál és az Akácfa utcai bolt előtt érhető el.
"Keresd meg a szövegben: - hol említik, hogy az EU finanszírozza? - hol említik, hogy 30 nappal az önkormányzati választások után meg kellett volna történnie az első kapavágásnak az ígéret szerint?" Olvasónk írta mindezt, amihez a Bicskei Újság 4. oldaláról készült fotót mellékelte. Természetesen nincs a sorok között, hogy a Bicske vasútálomás és az "intermodális" varázsszóval jelölt, régóta tervezett és várt fejlesztés jelentős részben az Európai Unió pályázati forrásából valósulhat meg. A közlekedéspolitikáért felelős államtitkár azt mondja a cikk szerint, hogy az első ütem nettó 10 milliárd forintból létesül. Hogy ez az összeg milyen forrás, az a cikk szerint nem hangzik el, hiszen a cikkben nem szerepel. Nem tudjuk, hogy a helyszínen kiejtette-e az EU nevét Bálint Istvánné polgármester vagy bárki más, azonban az biztos, hogy a kiadvány erről szóló tudósítása egyáltalán nem írja a polgármester szerint Bicske soha nem látott fejlődését elindító projekt EU-s hátterét.
Természetesen az sincs a szövegben, hogy az első ígéretek szerint a (legutóbbi) önkormányzati választások után 30 napon belül megkezdték volna a munkálatokat. Hab a tortán, hogy a szöveg már az első sorokban megszólja mindazokat, akik (például a részint bányarakodónak használt Nagyállomás közelében is vagy bárhol Bicskén) elvesztették minden reményüket és az eltelt hosszú idő miatt azt mondták, hogy nem lesz ebből semmi. A Bicskei Szó már hetekkel ezelőtt hírt adott arról, hogy az útépítő munkálatok megkezdődtek. Csákvár és a Vál-völgye felől. Egy Bicske külterületén álló, vasútvonalat átívelő híd épül, vagyis a felcsúti körforgalomtól a Nagyállomásig új út vezet majd, ami könnyebben elérhetővé teszi a főutcát és a központot is. Sem a településen belüli, sem az 1-es főútvonalat igénybevevő kerülő nem lesz szükséges, ha Bicskére vagy Bicskéről jövünk-megyünk.
Tessely Zoltán országgyűlési képviselő megígérte, hogy a következő ciklusban megépül a körforgalom a Tatai út-Óbarok átjáróban az 1-es főútvonalon.
Ez is valami, reménykedjünk. Persze, az ígéret nem kerül semmibe. És nem ez az első. Sok hivatali éve lehetett volna már az ex-polgármester-biztos-elnök-képviselő úrnak a megvalósításra a jelenlegi és előző polgármesterrel együtt. Nem tették, nem tette. Nem tartotta elég fontosnak, hogy mindent megmozgasson érte. Most pedig, a kampány kezdetén mintha megpendülne a hangvilla, ismét megígéri, mert egy helyi önkormányzati képviselő petíciója ismét felszínre hozta a körforgalom szükségességét.
A "fiatal demokrata" kifejezte nem tetszését azzal kapcsolatban is, hogy nemcsak bicskeiek írták alá azt a körforgalmat követelő petíciót, amit Molnár Dániel bicskei képviselő indított el.
Az előljáró figyelmébe ajánljuk azt a számára is jól ismert tényt, hogy a magyar közutakon nemcsak bicskeiek közlekednek. Egy nagyobb biztonságot garantáló körforgalom közös érdek. Különösen így van ez a közeli településeken élő, akár nem bicskei aláírók részéről is. Ha pedig arra céloz, hogy momentumosok írták alá pl. Budapestről, akik sosem jártak itt? Mondja, kérem, egy fideszes szavazó egy belső platformon közzétett témában mit nem írna alá? Előtte megnézné saját lakcímkártyáját? Mert ez a fideszeseknél is így lenne a Fidesz által kezdeményezett online petíció esetén mint most. És semmiféle szabályt nem sértene. Lényegtelen irányba indult a választott magyarázkodása, további szóra sem érdemes.
Hangulatkeltőnek nevezi a petíciót az egyenlők között az első. Ez a szerencsétlen kifejezés, mármint a hangulatkeltő - Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltárában örzött jelentések szóhasználatát idézi. Kelteni pedig a haragos hangulatot azért sem kellett, mert nem egy évtized, hanem már évtizedek óta megoldásra váró probléma ez a valójában apró és veszélyes hiányosság.
Minap egy nyilvános fórumbeszélgetés résztvevőjeként leírtam, hogy 2009 körül a körforgalom érdekében írott cikkemet követően informálisan megüzenték nekem a Kossuth téri toronyházból, hogy "nyitott kapukat döngetsz".
Most is ugyanezt a kifejezést használja a képviseletünkben eljáró, (akinek neve mindeközben még Vörösmarty Mihály szülőházának falára is felkéredzkedett - nagyon szerényen - márványtáblára vésve.) Azt mondja most is, hogy nyitott kapukat döngetnek a kezdeményezők. De könyörgök, már évtizedek óta?! Másrészt, kérem a kormánybiztost, vegye figyelembe a szólás valódi jelentését annak használatakor (hiszen a nyelvében él a nemzet).
Aki nyitott kapukat dönget, olyasmit követel, ami már megvalósult, létrejött.
Márpedig itt e tárgyban semmi sem valósult meg, semmi sem jött létre.
A korifeus figyelmébe ajánljuk Felcsút körforgalmát. Halálos áldozatokat követelő baleset után építettek meg. Itt nálunk, itt a sokkal forgalmasabb főúton ezt ne várjuk meg.
A Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Szolgálata a Bihari utca és a Vörösmarty utca kereszteződésénél található vasút feletti átjárón 2021. július 14-én 18 óra 40 perckor történt balesetről adott tájékoztatást.
Személyi sérüléssel végződő közlekedési baleset történt. A rendelkezésre álló adatok alapján egy 32 éves férfi a város belterületén közlekedett személygépkocsijával, azonban a hídhoz érve a balra ívelő útkanyarban áttérve a jobb oldalra, a hídon elhelyezett korlátnak ütközött és a gépjármű az oldalára borult. A rendőrség vizsgálja a baleset bekövetkezésének körülményeit.
"A térkép alsó részén, a sokkal későbbi (és egykori) MHSZ lőtér közelében volt egy kis bicskei tó. Felül, most az autópálya szeli át szintén egy kis tó - feltételezheztően a Szentlászló malom része lehetett, de már nem létezik. Benn a városban a Sefcsik-féle bőrgyár is vízre épült, lassan feltöltjük. (Na nem vízzel.) A Káposztás.... Persze, régi álom volt az uszoda és inkább Bicske Szíve Park, mint sittel feltöltött terület a központban. De miért mindig olyan területekre csapunk le, ami a cspadék és élővizes keringésben nagy szerepet játszanak? Utóbbihoz ért pl. a Lucernás-árokból és a Szélescsapásról érkező cspadékvíz. Időszaki tározóként működtek. A térkép bal oldalán a Fekete-tó, gondolom több ezer éve ott volt. Jelenleg feltöltés alatt. Jól tudom, hogy mi vagyunk a természetvédők meg a biók, és a zöldek?" Az ember mohó és úgy gondolja, meg tudja változtatni a természetet. Igen, tudja, legfeljebb néha nyekereg, hogy a szélsőséges idő károkat okoz. Ezek a mély fekvésű területek természetes tározók voltak, szabályozták, csökkentették a 'szélsőséges' idő károkozásait, vizes élőhelyet biztosítottak. Az ember, a földműves számára haszontalan területet át kell alakítani, mert nem hoz hasznot, elesik a földalapú támogatástól. Mivel ennek részese az önkormányzat is, ne is várjunk változást, kritikát. A Fekete-tó területére 20 éve még záportározót terveztek, most a Tatai út árkaiból kikerülő földdel töltik fel. Mint ahogyan sok-sok töltést vittek a "Lajtha-ház" területére vagyis az egykori Sefcsik-bőrgyárhoz. Ezek később okozhatnak meglepetéseket, de ki törődik most ezzel az árvízvédelmi övárokkal sem rendelkező Bicskén?
Nagyon jó érzés egy országra szóló jó hír apró kis bicskei vonatkozására bukkani.
Először is magyar teniszező legutóbb 73 éve jutott el a negyeddöntőig a világ leghíresebb és legfontosabb teniszversenyén. Fucsovics Márton negyeddöntőbe jutott a wimbledoni teniszbajnokságon. Szerdán a világelső Novak Djokovic lesz Fucsovics Márton ellenfele.
A magyar teniszfenomén két évvel ezelőtt járt Bicskén és Bob névre hallgató kiskutyájával tért haza. A kb. kétéves bicskei képen, amin két kutya mögött egy kiskutya látszik, Bob testvére látható, mint Bicske és vidéke legkeményebb kutyakölyke. Ő ma is Bicskén éli életét.
A KutyaOvi - Prockl Amanda vezette közösség munkája és médiaszereplései által - országos, abszolút pozitív előjelű hírnevet szerzett önmagának és Bicskének.
Itt helyben öröm volt az is, amikor állatvédő tevékenységük mellett olyan karitatív munkáikban vállalhatott némi részt közleményeivel a Bicskei Szó is, amikor nélkülözésben élő bicskei embereken segítettek - ésszel és szívvel.
A közszolgálati munkában élenjáró, itt élőkön is segítő, a település jó hírnevét öregbítő, kiváló közösséget hivatalos elismerést érdemel. Biztos, hogy eljön az ideje.
Visszatérve a teniszvilág csúcsain járó nagyszerű sportolóra: szerdán szurkolhatunk érte élete legnagyobb partijában, amikor a világ legjobbjával szemben lép pályára.
Bob egyéb elfoglaltságai miatt és érthető módon nem tervezi megnézni a közvtítést továbbá az érdeklődése is más. Nem lehetünk mindenben egyformák...
A korábbi vasúti "plakátavató ünnepség" ezúttal elmaradt, enélkül került ki az új poszter a Nagyállomásra. Az EU-s támogatást jelző logó is szerepel a plakáton. Ellentétben a korábbival, amire ez alapinformáció nem került fel.
Ellentmondásban állhat ez azzal a központi sugalmazással (finom kifejezés), miszerint "Soros György és Brüsszel" rosszat akar nekünk, magyaroknak, a kormány pedig jót. (Az új, végletekig leegyszerűsített nemzeti konzultációról azt lehet olvasni, hogy e vonatkozásban épp csak az x-et nem húzzák be helyettünk.)
De a lényeg, hogy az EU hátterű fejlesztés a Tatai útról a vasút felé nézve már egyértelműen látható. Hosszas várakozás után elkezdődött a kivitelezés, lassan egyre látványosabb formát ölt.
Az IKOP vagyis az INTEGRÁLT KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM az anyagi forrás, így egyértelmű a finanszírozás az állami mellett. Az IKOP társfinanszírozója ugyanis az EU.
Szerepel a Bicskei Újságban egy több céget felsoroló, EU mentes műszaki leírás. (Hát de hogy nézne az ki, de nem?!)
Jó néhány kérdés fogalmazódhatott meg az érdeklődő laikusokban a végleges tervekkel kapcsolatban, itt lenne tehát az ideje a minden részletre kiterjedő tájékoztatásnak.
Igazán meleg nyár van. Az ember igyekszik kevés időt tölteni a napon. Természetesen az autójával is próbál árnyékban parkolni. Az utcában, ahol felnőttem és manapság déltől estig dolgom van ott, éppen úgy esik, hogy a túloldal árnyékos. Én szívesen parkolok oda. Ennek azonban nem mindenki örül. A szembeszomszéd megkért, hogy ne parkoljak az ő oldalukra, mert a diófák levelét ő szokta összeszedni és a füvet is ő nyírja a fák alatt. A múltkor pedig, amikor autót váltott, mert nekik három is van, az én parkoló autóm akadályozta a kilátásban. Megígértem, hogy egy kicsit arrébb fogok állni, de mivel közterületről van szó, ezek után is igénybe fogom venni. Arrébb is parkoltam, nehogy gond legyen. De lett. Most meg a másik szomszéd jelezte, hogy bizony neki is útban vagyok. Nekik is három autójuk van, és az egyikkel épp ott szeretne parkolni a bejárója mellett. Mondtam, hogy ez nem gond, igyekszem majd úgy parkolni, hogy ez a hely szabad maradjon. Na, de a párja azért még hozzátette, hogy mégiscsak jobb lenne, ha egyáltalán nem parkolnék ott, mert hogy ők tartják azt a részt rendben, nyírják a füvet és szedik össze a faleveleket.
Kérem szépen! Örülök, hogy ennyi szorgos ember él ebben az utcában. És örülök annak, hogy ennyi szorgos ember ÉLT ebben az utcában valaha (akikkel én, és a családom mindig is jóban voltunk). Akik ezeket a fákat, úgy 30-40 évvel ezelőtt, még facsemeteként megvették, elültették (talán többször is, mert a vandálok sokszor próbálgatják ilyen csemetéken az erejüket), locsolták, gondozták. Azok a nénik és bácsik, akikkel ismertük egymást, sokszor elbeszélgettünk, süteményt cseréltünk, jó szomszédi viszonyt ápoltunk. Akiknek a sírjára néha még virágot viszek édesanyámmal.
Kedves és kedvetlen Szomszédok! Egyet biztosan tudok ígérni; előttünk a járdát (az Önök oldalán nincs) mindig használhatják. Igaz, hogy mi takarítjuk, mi szedjük össze a szemetet mellőle, télen pedig mi jégtelenítjük vagy lapátoljuk róla a havat. Az utcai részre kiültetett virágokban pedig mindig gyönyörködhetnek, és ha bármelyikből tövet szeretnének, anyukám biztosan adni fog belőle.
Takács József, a "Bicskei Egységes Művelődési Központ és Könyvtár" (ismételt gratuláció a már régebbi névadáshoz - a szerk.) új igazgatója rendőrségi szóvivőként is dolgozott Győr-Sopron megyében. Egy rendőrségi hírben rendőr őrnagyként szerepel.
Bicske város önkormányzata néhány éve Takács Józsefet bízta meg azzal, hogy a Bicskei TV-t Komárom-Esztergom megyei lakosként működtesse. Akkoriban úgy fogalmaztunk, hogy nem elegendő a polgármester számára a facebook-on folytatott selfie-marketing. Egy alkalommal Takács József forrásjelölés nélkül olvasta fel a Bicskei Szó munkáját, sőt, egy fotónkat is felhasználta, ami nagy öröm lenne az alkotó számára. De anélkül tette, hogy kimondja vagy ráírja: a Bicskei Szó munkája. Pedig a forrásjelölés alap a "serious" sajtóban
Mintegy két hónapja a Művelődési Központ igazgatója.
Egy videóban, ami a Művház 200 millió forintos pályázati és önkormányzati forrásból végzett újjáépüléséről is szól, az igazgató önmagáról is beszél egyes szám harmadik személyben - önmagát "fiatal szakemberként" meghatározva.
A rendőrtiszti végzettsége mellett nyilván kommunikációs diplomával is bír, mert enélkül valószínűleg nem is lehetett volna sem a rendőrségi kommunikációs szolgálat tagja, sem szóvivője.
Észrevettük, hogy a Komárom-Esztergom megyei Kisbér művelődési intézményét is Takács József nevű igazgató vezeti. Ez egy nem ritka név. Tehát nem biztos, hogy ugyanarról a személyről van szó. De az már valószínűsíti, hogy ebben a megyében él vagy élt a bicskei új vezető. Az pedig biztossá teszi az azonosságot, hogy Kisbéren ugyanazokat a roppant szellemes tartalmakat osztja az "újjászületett" bicskei intézmény Fb-csoportjában nap mint nap, mint amit Kisbéren is. Két legyet üt egy csapásra, mindannyiunk kulturális feltöltekezése érdekében. Az ottani honlapon még Takács József szerepel, de Bicskén még nem látható az ő neve. Persze, ez átmeneti állapotot is jelenthet.
A magyar válogatott nyerte meg a versenyt és jutott fel a második ligába. Ehhez Varga Gréta egy 2. hellyel és 8 ponttal járult hozzá 1500 méteres síkfutásban.
A képen Tóthné Stupián Anikó edző és Varga Gréta magyar bajnok és válogatott csapatával Eb-helyezett. A friss hírről, a magyar bajnokságról itt a videó: https://www.facebook.com/magyaratletika/posts/10159634003273969 Ezen a fotón Varga Gréta nem szerepel, de a cikkben igen: https://www.runnersworld.hu/csapat-eb-atletikai-valogatott-141162?fbclid=IwAR3yDHbB1YAmP7PuZXsIe3dki3bub6S2Bqx8GHOEHKy8zWTIbz0jDpaiyAU A bicskei szálról fogalmam sem volt. Történt, hogy a nagy-nagy futballszezonban megosztottam ezt a régebbinek tűnő Eb nyertes hírt, hogy itt ilyen is van és ez nem nagyon kapott publicitást. Aztán látom ám, hogy Száraz Rita tanárnő kommentjében külön gratulál Varga Grétának, amit egy like-al a bajnok édesapja köszön meg. Csak nem...?! Bicske? Vagy Csabdi? Mert Rita ott tanít. Nagy örömmel fogadom Rita válaszát. Elmondom, hogy hírt írok belőle, el fogom neki küldeni további építés céljából és azért, hogy legyen kedves továbbküldeni Varga Grétának és szüleinek, hogy GRATULÁLUNK a bicskei olvasóink nevében és legyenek szívesek válaszolni pár kérdésre, hogy olvasóink megismerhessék Grétát. Mint megtudtam, a család a Balaton mellett él, Gréta pedig a Veszprémi (Varga utcában!) található Sportolj Velünk Sportegyesületnek a versenyzője. - Büszke vagyok erre a kislányra, régóta figyelem sportkarrierjét - kezdi Rita. - Gréta apukája, Varga Laci. Nálam kb. két évvel idősebb. Az egykori 1-es iskolába járt, majd a Vajda Gimibe. Vagány, barátságos, eszméletlen humorérzékű srác volt mindig is. Varga Laci oldalán olyan gyorsan pörögnek a csodás hírek, a mesés eredmények, hogy követni sem tudom sokszor.Az édesapa, Varga László így mutatja be a családját:⦁ Nagyon örülök a megkeresésnek, köszönöm! Valóban Bicskén születtem, feleségem balatonakarattyai, jelenleg is itt élünk. 96-ban kerültem Balatonkenese Honvéd üdülőbe katonának, itt ismerkedtem meg Julcsival, a feleségemmel és itt ragadtam.Édesapám Varga László (Puli), Édesanyám Takács Éva, mindketten bicskei születésűek. A Diófa utcában laktunk, majd 12 éves koromtól a Vasvári utcában szüleimmel, testvéreimmel. Azóta ők már Tatabányán élnek.Apai nagyszüleim nagyon vallásosak voltak, Nagyapám volt hosszú ideig, haláláig a sekrestyés a katolikus templomban. Anyai Nagypapám pedig vasutas volt.Édesapám testvére, Varga János (Kokó) sajnos már meghalt. Ő volt a bicskei focicsapat szíve-lelke hosszú évekig. (Láthattuk sokszor, amint a sérült játékosokhoz szalad be segédként az ellátás érdekében - a szerk.) ⦁ Hogyan kezdődött Gréta sportkarrierje? A sport szeretete kicsit családi vonás is? ⦁ Gréta 12 évesen kezdett futni, egy iskolai futóversenyen figyelt fel rá Tóthné Stupián Anikó, aki jelenleg is az edzője. Gréti nyilván tehetséges, de hihetetlenül szorgalmas és akaratos is. A kitűzött célért fegyelmezetten és tudatosan edz. Valóban, a sport szeretete családi vonás is. Feleségem és én is indultunk anno iskolai futóversenyeken, apu is és én is fociztam. Apu fiatal korában, kemény jobbhátvéd volt, azt mondják én is jó focista voltam. ⦁ Vajon mit rejt a jövő? Milyen céljai vannak Grétinek? ⦁ Nem könnyű a válasz. Mindenki olimpiai bajnok szeretne lenni, de ami Gréti fő száma a 3000 m akadály, hát abban európainak nincs könnyű dolga. Jelenleg az U20-as EB-re és az U20-AS VB-re készül gőzerővel. Sokszoros korosztályos bajnok és országos csúcstartó. Szombaton lett először szabadtéren Magyar bajnok és vasárnap futott U20as és U23-AS országos csúcsot fő számában. ⦁ Gréta egy igazi CSODA! Nem is ismerem, de tényleg hihetetlen öröm és büszkeség tölt el, ha olvashatok Róla! Még egyszer köszi a sok-sok információt! Vigyázzatok egymásra, továbbra is nagy szeretettel szurkolunk, most már egész Bicske is, ha a cikk megjelenik! Szeretettel ölelünk Benneteket a csodás Bicskéről! – búcsúzott az Édesapától Rita.
⦁ Hálás köszönet mindenkinek a sok drukkért és kedvességért! Igazán jól esik! Gréta is szeretettel üdvözöl minden bicskei szurkolót! – válaszolt Laci.
Azt mondta a néni a szaunában, hogy ő már sok mindent látott összesen 80 életévében, de ilyen szép és szépen gondozott szomorú fűzeket és abból is annyit egy helyen, mint itt - ő még soha.
A Vértes takaros kis falujának lakója. Ehhez a településhez tartozik több mint kedvenc helyem, Vitányvár, és a községen párszor "átcsapattunk" már kerékpáron. Elmondom, hogy ez az egész önkormányzati terület borzalmasan nézett ki, volt itt minden, míg aztán két-három bicskei család nem bírta nézni, nekilátott önkéntes munkával a városközponthoz méltóbbá tételéhez. Jó kis zöld sziget.
Sokan csatlakoztunk hozzájuk, dolgoztunk a parkért. A vizes helyet különösen szerető fűzfák úgy kerültek ide, hogy a bicskei parképítő családok összefogása meghirdette: adományozhat mindenki egy vagy akár több fűzcsemetét, pl. gyermekeik nevében. Végül az önkormányzati vezetés is felismerte, hogy immár be kell szállnia a terület szebbé tételébe. A fák és a park pedig azért tetszhetnek ennyire a vértessomlói néninek, mert a GESZ rendben tartja ezt a hat-hét hektárt. A fűzfa sétányon nagyon szépen igazítják a szomorú fűzek frizuráját. A járda fölött szintre nyírják, a Sárközi-árokra omló részt viszont meghagyják organikus stílusban.
Azt mondta, náluk is voltak hasonló összefogások. Amikor arról beszéltem, hoigy Várgesztes felől lejtmenetben milyen élmény kilométereket gurulni Vértessomló felé, elmondta, hogy szélesebb és jobb let az az út, megkérdezte, milyennek láttam a faluját. Mondtam, hogy tisztának és rendezettnek. S hogy elágazással szemben egy olyan pizzériába ültünk be kávézni, ami cukrászda is. Kérte nevetve, hogy ne magyarázzam el, melyikre gondolok, mert ilyen Somlón csak egy van. Tényleg. De azért azt még elmondtam, hogy Várgesztesre a gyönyörű Vérteskozmáról érkeztünk a Malom-úton, ami egy szurdok. Hogy ő gyalog is járt ott. Vérteskozmára Szárligetről mentünk, oda pedig Bicskéről. És mi volt az úticél? - kérdezte.
Tata.
"Jól van. Maga is a szépet keresi. Mást nem is érdemes. Már ha rám hallgat."
Nagyon tetszett (nekem is) a police.hu híre, a bicskei rendőr főtörzszázlós és rendőrkutyájának összedolgozása a bagolymentésért. Átvettem a hírt. Kicsit gazdagítottam és elküldtem a Magyar Madártani Egyesületnek. Azért tettem, mert szerettem volna megtudni, pontosan milyen fajta bagoly, mit kell róla tudni, hol olvasgathatnék róla. Egy külön posztban akartam volna ismét kitérni erre. Az MME Közönségszolgálata elmondta, hogy ez egy erdei fülesbagoly fióka. De azt is elmondták, mit kell tenni, ha legközelebb bárki magányos fiókát talál. A Bicskén élő igyekezetéről, emberi jóérzéséről, jószándékáról meg vannak győzödve. Amiről én alapból, hiszen régóta ismerem. Ez nem is kérdés. Jól nevelt kutyájának pedig eszébe sem jutott a fióka csontjait ropiként összetörni, hanem csak ugatta, jelzett a gazdának. Egyben jelenlétével kizárta, hogy környékbeli macska lakjon jól a helyszínen natúr bagolyszelettel. De álljon itt egy idézet a lejjebb linkelt cikkből:
"Az adatokból az is következik, hogy a települési fiókamentés alapvetően az emberek saját lelkiismeretének megnyugtatásáról, tenniakarás-igényének kielégítéséről szól, nem kis mértékben azért, mert sokan kicsi emberkéknek tekintik a madarakat, fiókákat – ami nagyon nagy hiba! Illetve nem akarják, nem tudják elfogadni, hogy a fiókák 70-80%-a mindenképpen elpusztul, el kell pusztulnia, ezért van belőlük ilyen sok – ez pedig a természet alap működési rendje, törvénye."
Amikor ezt elolvastam, márist tudtam, hogy tanáraink és szüleink is mondhatták ezt nekem más szavakkal. De már olyan régen volt, hogy elfelejtettem.
Az alábbiakban pedig Magyar Madártani Egyesület Közönségszolgálatának válaszlevelének részlete. (Amikor a balesetveszély, az áramütés veszélyének elkerülése érdekében a kistószegi gólyafészek emelésének elvi és gyakorlati lehetőségéről kérdeztem őket (kezdeményezve azt), akkor is hozzájuk fordultam.
"Náluk (erdei fülesbaglyok) igen gyakori hogy a fészekből kimásznak és a környező ágakon mozognak, de mivel ügyetlenek, ezért igen gyakran a földön végzik. Ott a szülők védelmezik és etetik is őket. Így a legszerencsésebb, ha esetleg vissza tudják vinni őt oda ahol találták. Ám ha több nap eltelt közben, akkor már nem biztos, hogy ott vannak még a szülők és testvérek. Ha mégis visszaviszik, akkor egy sűrű ágú fára, tujára érdemes feltenni leginkább.
Naponta kétszer, ugyanazt az 500 méteres szakaszt teszem meg Bicskén gyalogosan. Korán reggel mindig, majd dél felé és este is. Az ember óhatatlanul látja, hogy mennyire szemetes a járda és környéke. A hétvégén szaporodik a sörös és energiaitalos dobozokkal, hétköznap pedig vegyesen van szájmaszktól a papírzsebkendőig minden. A cigicsikkek (amik nagyon veszélyes környezetszennyezők) mindennaposak… Ha az ott lakók, nem szedik fel maguk előtt a járdáról, bizony sok, hetekig ott is marad. Néha kicsit átalakul vagy a szél odébb görgeti, másik helyet keresve a szemétnek.
Ma viszik a szelektív szemetet. Nagyon jó látni az utcán sorakozó egységes, új szemeteseket. Azt érezteti, hogy az emberek, a maguk részéről igyekeznek megtenni amit lehet a környezetért. Napok óta a fejemben volt, hogy ma reggel viszek magammal papírzsebkendőt és összeszedek pár műanyagflakont az útról, ahol járok. Néhány flakon már ismerős volt. Egyszerűen felvettem és a következő kirakott szelektívgyűjtőbe tettem. Én ma két flakontól és egyéb papír szeméttől fosztottam meg az utcát. Ahogy azonban felnyitottam a szemeteseket, felfigyeltem valamire. Lehetünk mi környezetbarátok, de lehetünk még ennél is jobbak. Környezettudatosak! Hogy mi a különbség? Egy kis móka: összetaposni a szemetünket!
Szóval: gyűjtöm szelektíven összetaposva, -nyomva, -hajtogatva, -kötegelve dobom a szemetesbe, rakom a zsákba (több fér el szállításnál, kevesebb munka, kevesebb üzemanyag….) A kukát úgy teszem ki, hogy a szemeteseknek a kezükre essen, ne kelljen forgatniuk. (Nem megköszönni kell a munkájukat, hanem elősegíteni és tiszteletben tartani) Extra, extra: ha a flakonok kupakját pedig a gyűjtőbe dobod.
Ma negyed kilenckor jártam az iskolánál, a kupakgyűjtőnél. Onnan a Járási Bíróságig a járdán gurultam (eléggé el nem ítélhető módon). A gyalogátkelőn toltam volna át a kerékpárom.
De hátam mögött Iustitia istennő termeit magában foglaló épülettel, ott álltam a zebra szélén és néztem balra, a temetők felé, ahogy olvasónk, a kisiskolás gyermekek szülei kérték. Néhány hete jártam erre, akkor még csak az alsó tagozatos iskolások nem látszottak ki mögüle, most már az átlagmagasságú felnőttek se nagyon. Szinte minden választott vezető autóval jár. De nem tűnik fel a Városházával szembeni helyzet. Mondták olvasóink, mondom magam is: tetszik a szépen megcsinált, hosszú kertecske itt is, máshol is. Csak gondozni kell, rendszeresen alkalmassá tenni a környezet alapvető rendeltetéséhez. Látni és látszani. Tudom, ez a járművek világító berendezéseinek fontosságát aláhúzó profi szlogen, majdbnem 50 éves. De ide is illik.
Nemrégiben olvastam egy felelős vezető állásfoglalását egy régóta tervezett körforgalomról. Szerinte be kell tartani a szabályokat és kész. Szerintem is. De a szabályokat sosem fogja betartani mindenki. Sőt, ezt tanítják is, hogy a vezetőnek erre is fel kell készülnie. Ezt nevezik defenzív vezetésnek. "A defenzíva szó védekezést, a defenzív vezetés tehát védekező vezetést jelent. Kivel vagy mivel szemben? Könnyű kitalálni: a mások hibáival – pontosabban azok lehetséges következményeivel –, illetve a közlekedésben adódható váratlan helyzetekkel szemben." Vagyis: valóságtól elrugaszkodott, logikát nélkülöző gondolat arra építeni, hogy mindenki be fogja tartani a közlekedési szabályokat és majd erre épül a közlekedésbiztonság.
Ráadásul vannak biztonságot nagyságrendileg jobban garantáló megoldások (vö.: körforgalom), akkor tehát stratégiai szempontból azt kell alkalmazni a szabályokat betartó és nem betartó közlekedők érdekében. A legjobb lenne olyan átvezetős körforgó, mint amilyen a Metro közelében van Budaörsnél.
Itt a Hősök terén sokkal egyszerűbb a dolgunk. Oda kell figyelni arra, hogy egy gyalogátkelőnél HÁROM ÁLTALÁNOS ISKOLA KÖZELÉBEN mind a gyalogos, mind a közúton járművel közlekedő jobban, könnyebben láthassák a "fennforgást" - szebben szólva "egymást". Mindez a városközpontban van. De tudom olvasóinkról, hogy Bicske szerte tudnának mutatni még jó néhány helyet, ahol hasonló a helyzet. De pl. írtak olyan sarokról, ahol a közelmúltban baleset történt. Most éppen sövényt telepítenek az út szélére, amit szintén nem akarnak észrevenni az illetékesek.
A Gyermekotthon területén egy néhány hetes macska fej nélküli tetemére bukkantak - értesült a Bicskei Szó. A Fejér megyei Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Szolgálatához fordultunk. Tájékoztatásuk szerint a rendőrségre 2021. június 21-én 13 óra 51 perckor a bicskei gyermekotthon egyik nevelője tett bejelentést arról, hogy a gyermekotthon területén az intézmény egyik növendéke talált egy fej nélküli macskatetemet. Az eset miatt a Bicskei Rendőrkapitányság állatkínzás vétség elkövetésének gyanúja miatt folytat büntetőeljárást ismeretlen tettes ellen.
Amikor 12-én először láttam, már volt egy kevés az alján, de szinte üres volt. Nagyon szép mennyiség összegyűlt alig két hét alatt. Ha a lakosság tudná, hogy milyen célból gyűjtjük, talán egy inspirálóbb okkal több lenne a környezettudatosságra. Ez a kommunikáció hiányzik a kis létestmény mellé. Nagyot tévedtem. Először azt írtam, egy helyen lehet bedobni. Miközben négy helyen. Azt írtam, hogy nincs ajtaja, pedig van, csak nem vettem észre. Akkor még nem is volt lakat. A két legfelső beejtő nyílás nagyobb mint az a két oldalsó, a B és az E betűk magasságában a kerületi síkon. A felső nagyokat használtam a kis szatyornyi kupakomhoz, mert ott minden méret belefér.
Városunkban az elmúlt évek során a panellakások átlagára igen változatosan alakult, volt, hogy ez az ingatlantípus volt az egyik legolcsóbb, de előfordult, hogy a legmagasabb négyzetméteráron vásárolhattuk meg őket.
Az biztos, hogy az átlagárak már 2017-ben is igen magasan voltak, 2021-ben pedig mindhárom ingatlantípust jóval drágábban lehet megtalálni a bicskei ingatlanpiacon. Az elmúlt öt évben egymást felváltva a téglalakások és a panellakások voltak a legdrágábbak, a sort pedig általában a családi házak zárták, viszont a vizsgált időszak elején a panelek és a házak árai igencsak közel azonos árfekvésen mozogtak. Drágulás szemtanúi lehettünk az elmúlt öt évben Az Ingatlannet.hu által vizsgált időszakban, az eladásra kínált családi házak átlagára Bicskén megfontoltan ugyan, de szinte folyamatosan emelkedett. 2017-ben még átlagosan 163 ezer forintos négyzetméter áron találhattunk ilyen típusú ingatlanokat, azonban az évek során ez az összeg több mint 100 ezer forinttal emelkedett, így elérve 2021 májusában a 277 ezer Ft/m 2 -es árfekvést. Ennek a változásnak köszönhetően idén májusban egy eladásra kínált 110 négyzetméteres ingatlant legalább 30 millió forintért hirdettek a tulajdonosok. A téglalakások ára igen hektikusan változott, 2017 májusában még 222 ezer Ft/m 2 -es áron kínálták őket eladásra városunkban, majd a 2018-as évre egy kisebb csökkenés következtében már a többi ingatlantípus árfekvésén voltak. Azonban nem tartott sokáig ez a mérséklődés, hiszen a 2019-es évre már igen nagy áremelkedés szemtanúi lehettünk. Ezt követően szinte folyamatosan emelkedtek tovább az átlagárak, így elérve 2020 májusában az 512 ezer forintot. Idén májusban pedig már az 560 ezer Ft/m 2 t is meghaladták a kínálati átlagárak. Ez az átlagár egy 60 négyzetméteres ingatlan esetében több tízmillió forintos változást jelentett az évek során.
A panellakások a 2017-es évben még körülbelül 150 ezer forintos átlagáron voltak elérhetőek. 2018-ra ennél az ingatlantípusnál leginkább stagnálás volt megfigyelhető, így ekkor 150-160 ezer Ft/m 2 áron voltak jelen a bicskei ingatlanpiacon. A 2018-as évet követően viszont egy folyamatos áremelkedés volt érzékelhető a panelépítésű lakások piacán. 2021 májusában négyzetméterenként már több százezer forinttal drágábban találhattunk ilyen típusú lakásokat Bicskén, ekkor az átlagos árfekvés elérte már a 455 ezer Ft/m 2 -t is.
Felforgatta a lakóingatlan igényeket a tavalyi év
A tavalyi év nagy fordulatokat hozott az ingatlanpiacon, az eddig megfigyelhető tendenciák teljes mértékben átalakultak. A kisebb lakások helyett egyre népszerűbbek lettek a családi házak, a panellakások tekintetében pedig az erkély alapvető szempont lett a választásnál. Sőt jóval nagyobb szerepet kapott a természet közelsége is. Ennek egyik legfőbb oka a járványhelyzet következtében hozott intézkedések voltak, hiszen a bezártság megváltoztatta a fő prioritásokat.
"A főtörzszászlós ezúttal 2021. június 23-án délután családi házuk udvarán Botond nevű szolgálati kutyájának heves ugatására lett figyelmes. A hűséges szolgálati négylábú jelzése ez alkalommal sem bizonyult indokolatlannak, hiszen egy röpképtelen bagolyfiókáról árulkodott, melyet, a körzeti megbízott a családi porta kertjében, egy málnabokor tövében hamarosan meg is talált. A szolgálaton kívüli rendőr a pórul járt és megrémült szárnyas jövevényt befogását követően a kocsijába tette és állatorvoshoz vitte, ahonnan felépülését követően átadásra kerül a természetvédelmi őrszolgálat munkatársainak."
- Átvette már a szelektív kukát és zöld-hulladékos zsákot? - kérdezi az olvasó. - Igen, persze. - Olvasta a zsákra írtakat? - Arra emlékszem, hogy Vertikál Zrt., nem Zöld Bicske. Miért kérdezi? - A helyi rendelet szerint még mindig a Zöld Bicske a közszolgáltató. De jól láthatóan már csak a nevet adja, hogy a testületnek ne kelljen módosítania a helyi rendeletet és ne kelljen esetleg közbeszereztetnie a szolgáltatót (a Vertikál piacot szerzett). - Különös. Én azt feltételeztem, hogy csak nem szívesen ismerik el az önkormányzati cég fájdalmas kudarcát és a látszat érdekében megtartják a nevet. - Az is lehet. De ennél érdekesebb, hogy a zsákra azt írták, hogy az anyaga lebomló adalékot tartalmaz. Vagyis a belegyömöszölt zöld hulladékkal együtt megy a "komposztáló térre" a nejlon, ahol majd azzal együtt lebomlik. A felirat szerint egy része bomlik le, értelmezésem szerint az adalék képes rá. A zsák maga szerintem szétesik és termel a 'komposztba' jókora mennyiségű mikroműanyagot. Nesze neked környezetvédelem. - Hm. Láttam a feliratot, de eszembe nem jutott volna, hogy a zsákban komposztálnak. Úgy gondolom, kiöntik a zsákokból a zöldet a nejlon pedig szelekítven, külön kezelik. Nem is hiszem el, mert jóhiszemű vagyok. Persze, meg sem lepődnék. De ilyen mélységben nem lehetnek. Hol és mitől biztos infó az, hogy a zsákkal együtt komposztálnak? Hol van az leírva vagy hol látható? - Szerintem sehol nem írnak erről. Optimista hozzáállással igaza lehet Önnek, hogy jóhiszemű. Fanyar mosollyal írom ezt: majd minden zsákkal újra fognak a telepen dolgozni, miután jól kiürítik, jól kimossák, hogy jól újrahasznosítsák :) Vagyis újrahasznosítóba megy, mint arra jól előkészített darab. Mert ez így olcsóbb, mert a munkaerő is nagyon sok, jól képzett, hogy ezzel foglalkozzanak. De ezt csak ironikusan mondom. Ön sem gondolhatja komolyan. Egyébként olyan vékonyka zsák, hogy amikor beleraktam a zöldet, szétszakadt, nem kell vele sokat dolgozni. - Na jó, de ez a vékonyság előny is lehet, hiszen a vastagabból még több mikroműanyag hulladék maradna. - Igen, de ettől még lehetne alkalmasabb a funkciójára.
A bicskei komplex beruházás tucatnyi, önállóan is értelmezhető közlekedési fejlesztést tartalmaz, így hatását az egész város közlekedésére kifejti.
Elkezdődött az intermodális csomópont kialakítása a Fejér megyei Bicskén, amely javítja a helyiek életminőségét, még vonzóbbá teszi a települést − hangoztatta az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kedden a beruházás első üteméről tartott sajtótájékoztatón.
Mosóczi László elmondta, hogy a most megkezdett első ütemre nettó 10 milliárd forintot fordítanak, és a tervek szerint 2023 októberére be is tudják fejezni a kivitelezők.
Az államtitkár közölte, hogy első lépésben rendezik a napi 70 teher- és 400 személyvonat (erről megkérdeztük a szerzőt, hogy biztos adat-e- a szerk.) által érintett állomás épülete körüli területet, új buszmegállót, buszfordulót és tárolóhelyeket, taxiállomást építenek, valamint P+R és B+R parkolókat alakítanak ki.
A vasútállomás megközelítésének könnyítése érdekében új összekötő út épül felüljáróval, meghosszabbítják a gyalogos aluljárót, továbbá a közrakodó is kikerül a mostani helyéről, így annak teherforgalma sem terheli a továbbiakban a város belterületét.
Az átépítés a vasúti forgalmat a lehető legkisebb mértékben érinti
Mosóczi László bejelentette azt is, hogy az időközben megkezdődött második ütemben egyebek mellett elkészülnek a vasútállomás épületének kiviteli tervei is.
Nyiszter Tamás, a MÁV beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy az átépítés a vasúti forgalmat a legkisebb mértékben fogja zavarni.
A beruházás fontosságát méltatva közölte: Bicske és Bicske-alsó utasforgalma magas, évente 370 ezer fő, ami korábban több esetben menetrend átalakításokat igényelt. Jelezte, hogy
a jegyvásárlás meggyorsítása érdekében 2022 első negyedévében Bicske állomáson kettő, Bicske-alsón egy automata jegykiadót telepítenek.
A beruházás egyben átfogó városrehabilitáció is.
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese arról beszélt, hogy a beruházás egyben komplex városrehabilitáció is, tucatnyi önállóan is értelmezhető közlekedési fejlesztést tartalmaz, így az egész városra hatással lesz. Hozzátette:
az első ütem mellett megkezdődött a felvételi épület és a közúti aluljáró megtervezése is.
Bálint Istvánné a város polgármestere emlékeztetett arra, hogy hosszú évek egyeztetései, tárgyalásai vezettek idáig. Úgy vélte, az elmúlt időszak legnagyobb beruházásának köszönhetően Bicske soha nem látott fejlődésen mehet keresztül.
Forrás https://magyarepitok.hu/mi-epul/2021/06/az-uj-intermodalis-csomopont-javitja-a-bicskeiek-kozlekedeset?fbclid=IwAR0m9ByLS6y2sJuHZsmecWNGpPSV_bwQ6H3DOjz-9R9sGuRFURwnpN9-bc0
Plakátmagányban ázó éjjelek: 2019. októbrében "adták át" a posztert, 15,5 milliárdos vasúti fejlesztést bejelentve.
Kupakgyűjtő. Hogy ez a tény eljusson az agyamig, többször is körül kellett járnom. Ugyanis nem tudtam róla, véletlenül vettem észre szombat délután. Egy darabig még azt is hittem, hogy ez csak kupakgyűjtőnek látszó tárgy, egy szívforma a megszokott ábrázolás szerint, ami a világ talán legismertebb jelképe. Szeretet, szerelem, egészség - nagyjából ezeket jelenti. Aztán szemben állva, a "rendezői jobbon" észrevettem egy többinél nagyobb átmerőjű lyukat. Ott ahol a szívünkben a tüdőverőér vagy inkább tüdővisszerek vannak a bal pitvar táján :) A felirat E betűje közepének magasságával kb. egyvonalban van, ahhoz közel. A kerület síkján. A másik oldalon, a B betű vonalában is van. Valamint két nagyobb a tetején. Saját kupakgyűjteményem darabjait 9 éve teszem külön a stelázsira és Tatabányára küldöm szatyronként egy legalább ekkora szívű ember segítségével célba juttatva. De itt szintén beférnek ezen a likon. Már hogyne férnének. Már van az alján a kupak! Töltődik a szív. A nyitás is hír lesz. A VIVBER Kft. készítette 2021. május 18-án. Itt egy 2010-es felhívás, amiben az iskola kupakot is gyűjt. Ez az apró és majdnem örök hulladék az egyik legalattomosabb. Képzelhetjük, mennyit "termel" belőle a civilizáció és hová jut. Ki kell vonni a forgalomból és újrahasznosítani.
Minden tiszteletem a piacon dolgozó hölgyeknek, néhány férfinak, tűző napon, árnyék nélkül. Én 14.15 körül jöttem el úgy, hogy 12-kor álltam be a sorba, de az ott dolgozók még akkor is nyomták. Végig álltam/ültem a két órás sort, ami váratlan, de szinte természetes volt. A rendszer számomra érthetetlen volt, ilyet én még nem láttam, nem tapasztaltam. A Zöld Bicske Kft nem rendelkezik veszélyes hulladék gyűjtésére vonatkozó engedéllyel. Három frakcióban gyűjtöttek, gumi, elektronikus és minden más egybe (olaj, festék, spray doboz, stb). Gondolom majd válogatják, miközben több konténer esetében ez a válogatás automatikus lehetett volna. Egy munkatársnő pakolta a teherautóra a 12 literes festékes vödröt. Sportos nő, én is az vagyok, alig pár évvel fiatalabb, de nem neki kellene mozgatni a mázsákat és tonnákat. Elképesztő volt a szerencsétlenkedés, ennek ellenére sok tonnányi hulladék került egy jó vagyis reményeim szerint jobb helyre (remélem nem marad sokáig a szeméttelepen, kezeletlenül). Gyakorolni kell még a szervezést (vagy átengedni arra alkalmasabb embereknek). Nem szabad elengedni ennyi, már környezettudatos ember kezét. Igen, pénzbe kerül, de hát azt mondták, mondják, hogy stabil, mindenre kiterjedő költségvetés van. (Vagy nem?) Molnár Daninak és kedvesének vízosztása 'életmentő' volt. Sem én, sem mások nem órákig tartó aszalódásra készültek.
Végezetül: továbbra sem tudok semmit az egykor a Közgép által az Állatvásár térre épített hulladékválogató sorsáról, sem a bicskei hulladékudvar lehetőségéről.
8 óra 30 perckor indultam itthonról gyalog, két nagy szatyorral a piactérre. Meg is szólított egy idősebb hölgy:
a festéket adjam már neki. Már dehogy adom. Viszem már a helyére. 9 órakor kezdődött. Úgy döntöttem, nem állok be az utolsó autó mögé, ami már konvojban akkor is a Kisfaludyban állt. A becsukott kapuhoz értem, ott várakoztunk és beszélgettünk. Nyitottak, regisztráltam, hamar leadtam. Ment minden olajozottan. Mire visszaértem a Kisfaludyhoz, azt hallottam, hogy egy autós kiabál. A probléma az volt, hogy akkor már elért az egyik kocsisor vége a rendőrségig, másik sor a Kossuth utcáig, de az is lehet, hogy a Kossuth utcában is álltak már. Ide rendőr vagy polgárőr kell, gondoltam, egy autót jobbról, egyet balról beengedni, különben itt fesztivál lesz. 15 percen belül meg is láttam a Fáy-Kisfaludy sarkán a gyalogosan haladó rendőrt, aki rádión jelentve vázolta a helyzetet, miután bejárta a terepet. 10 óra 10 perckor kimentem a Kossuth utcába. A cukrászda előtti parkolóból azt láttam, hogy a kocsioszlop vége elért minimum a Bem utcáig. Sokakkal beszélgettem. A legtöbben simán megőrizték nyugalmukat. Egyikük azt mondta: ezt aztán megint jól megszervezték. Másikuk szerint ezért nem szabad éveket kihagyni. Ezért kellene évente minimum kétszer megszervezni a veszélyes hulladék gyűjtését. Ezért kellene a hulladéktelepen folyamatos átvételt hirdetni, hogy ne a spalétban és a határban kössön ki a veszélyes hulladék. Ezt magam is lerítam már mintegy 200 alkalommal és teljesen egyetértek. Bicske legsűrűbben lakott területén vagyunk, ahol az alapforgalom is nagyobb. Ha valóban zöld a Zöld Bicske, szíves figyelmükbe ajánljuk ezt is: órákig kocsisorok füstöltek járó motorral Bicske központjában és közlekedési problémát okoztak. Vagy nem számítottak emberekre?
Azelőtt a település több pontján, több időpontban szervezték ezt a gyűjtést. A jelenlegi megoldás azért kontraproduktív, mert sokan be sem állnak a sorba, amikor meglátják. Pedig tervezték. Akkora a botrány, hogy van aki letette gumijait a Kisfaludyban a járda mellé és elment. De azért köszönjük a kétkezi munkát. A szervezést kellene jobban átgondolni a cégnél és az önkormányzatnál. Ami jó: sokunk számára fontos a környezetvédelem a megjelentek számából ítélve.
12 órakor még a Kossuth utcában áll a sor egyik vége, a másik a kutyaiskoláig érhetett. Később láttam a Bicskei csevegőn egy 12:20-kor készült képet, a sor vége a Batthyány utcától néhány méterre állott... Két kérdés is érkezik:
"Mi ez az agyrém?" "Miért nem rakják ki az emberek a veszélyest ház elé és szedi össze a cég?" Az a válaszom, hogy a ház elé tenni azért sem jó, mert akkor illetéktelenek gyűjtenék be vagy kotorásznának benne. És amit nem tudnak értékesíteni vagy használni, az kiköthetne a határban.
A veszélyest Bicskén a Saubermacher több időpontban és több helyszínen gyüjtötte. Kertváros, Telep, központ - ha jól emlékszem. Ez máris elosztaná a tömeget, csökkentené a várakozási időt.
14:35-kor érkezői olvasó jelzés szerint most kezdik elküldeni az újonnan érkezőket. Az emberek többsége padlásról, pincéből, fészerből gyűjtötte össze a fuvart. Most vihetik otthonaikba azokkal együtt, akik a sorok láttán be sem álltak a sorba. Fontos eredmény, hogy az évtizedekkel ezelőtt elindult szelektív gyűjtést ekkora bicskei tömeg veszi komolyan. Ez nem így indult. Ezt lépésről lépésre építették fel és alakult ki. Meg kell becsülni. Nem szabad ekkora gubancokkal elvenni a "zemberek" kedvét. Az önkormányzat kedves vezetése lesz szíves nem mosni a kezeit azzal, hogy a cég és a város két különböző dolog. Az önkormányzat vezetésének igenis felelőssége van abban, hogy mi és hogyan történik-történhet a városban. A környezetünkről van szó. Jót s jól! Ebben áll a nagy titok.
Ha 1200 fős település lennénk, talán elég lenne egy helyszín, egy időpont egy évben. De ennél egy nagyon kicsit többen élünk itt.
Autóval arra járva láttuk már, össze is csaptuk a kezünket, hogy ez de szép lett. Most pedig ír az olvasó és fényképez, az ő fotói a helytörténeti látványosságról - a Springinzeisz-házzal szembeni sarkon.
Lehet versenyezni az önkormányzat eladó ingatlanjáért. Nem sok időt hagytak rá, alig 6 napot. Június 7-én hirdették meg a Vörösmarty utcai ingatlant és június 13. az ajánlattételi határidő.
Mi lehet az oka a nagy kapkodásnak? Szabályt nem sértenek, mert előírás nincs arra, hogy mennyi ideig kell pályáztatni. De a vevőnek egy összegben ki kell fizetnie legalább 24 millió forintot. Ezt az összeget nem mindenki tudja pár nap alatt előkeríteni vagyis azok a vételi szándékkal bírók vannak előnyben, akiknek a 24 millió forint 6 napon belül rendelkezésükre áll.
Ez a tüsténkedő gyorsaság három dologra világíthat rá. Az egyik, hogy nagyon kell a pénz az önkormányzatnak. A másik, hogy nagy versenyre nem készül az eladó, mert ismert lehet (legalábbis az a kör), aki(k) vételi ajánlatot tesz(nek). A harmadik lehetőség szerint mindkettő benne lehet a dologban a felsoroltak közül.
Úgy tudni, hogy bérlakásnak vette meg a város az elmúlt öt éven belül, de ma már mégsem jó. Persze, az infláció miatt bizonyára jobb áron adják el, mint vették, de ha 10 év múlva adták volna el, még többért adhatták volna. Valamint lehetett az eladáson kívül más terve is az önkormányzatnak, ha már egyszer megvették. Annak a tervnek a kiváltó oka megszűnt volna? Nocsak. Tegnaptól, e hét keddtől a testület ismét dolgozhat. A veszélyhelyzetben a polgármester döntött egyszemélyben. Ennek a meghirdetése is hétfői. Ez arra enged következtetni, hogy gyorsan dönteni kellett, élve a még egyszemélyes döntés lehetőségével.
Erről az ingatlaneladásról januárban már szavaztak a képviselők. Akkor még 27 millió forintra értékelték. Ennyi volt a minimum ár. (Ma már 24 millió.) Nem érkezett ajánlat februárig. Ekkor jelentkezett a Bicskei TC, hogy a KInizsi utca 49. számú ingatlant elcserélnék a Vörösmarty utcaira. A március 4-i polgármesteri leirat szerint a Kinizsi utcai jobb lesz bérlakásnak mint a Vörösmarty utca 76. A csere szerinte "előrelépés lehet az önkormányzat bérlakásállományának korszerűsítésében".
Friss kommentek