Annak a 82 éves néninek, aki nemrégiben esett túl egy agytrombózison és nyáron a fényes utcán nyakláncait tépték ki nyakából, azt szoktam mondani utcai találkozásaink alkalmával, hogy ne várjon túl sokat a biztosítótól.

A biztosító, akik megkövetelte, hogy a nyáron kifosztott néni fizessen pontosan, kettő darab érdek irányítja. Az egyik az, hogy minél kevesebbet fizessenek ki neki kártérítés gyanánt valami körmönfont okkal. Lehetőleg semmit. A másik érdek az, hogy minél később fizessenek, ha már fizetni méltóztatnak - ismertettem vele  jól megalapozott magánvéleményem. 

Szegény hölgytől - nem a rendőrségtől! -, kérték el a nyomozás lezárásáról szóló határozatot.

Az özvegy néninek most erről szól az élete. És azt mondom, roppant dühítő, hogy egy egész életét végigdolgozó asszonynak 82 ESZTENDŐSEN arra kell várnia, hogy a zászlós cég mikor méltóztat neki fizetni.

Legalább annyi lenne bennük, hogy nem csak leveleznek, hanem idejön egy ügyintéző az ügyfélhez és szépen elmagyarázza mi a helyzet, valamint felajánlja folyamatos segítségét "ha nem venném föl visszahívom" alapon. 

Minap arról értesítették, hogyha 8 napon belül nincs a biztosítónál a nyomozás lezárásáról szóló   határozat, akkor ideiglenesen lezárják az ügyet.

A nénit ez nagyon felzaklatta. Pedig ez nem olyan nagy dolog. De az már jelentőségteljes kellene legyen, hogy ez a hölgy 27 éve fizet ezt-azt-amazt ennek a társaságnak. És az is, hogy a min is ment ő keresztül akkor és azóta, amikor a nyakából kitépték nyakláncait a nyílt utcán. 

Igaz, ők jutalékért dolgoznak, de minimum ügyvédet, károsultakért dolgozókat kellene keresnie, letenni minden dokumentumot a kezébe. Mert gyakran látom zaklatottan jönni-menni őt. És attól félek, a várost is felkavaró bűncselekmény utáni kártérítési bürokrácia miatt Ő a megmaradt egészségével fizet. A biztosító gyorsabb ügyintézést biztosíthatna az ügyfél korára és közel 30 éves ügyfél mivoltára  való tekintettel.

I.A.    

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kedves Toncsi!
Nem gondolom, hogy én fogom megváltoztatni a biztosítókról alkotott negatív véleményedet, de szeretném felhívni a figyelmedet több objektív tényre: 1. A biztosítás egy szerződés: díjfizetésért cserében szolgáltatás, ráadásul a szerződési feltételek szerint. Megfizetett díj nélkül nincs szolgáltatás. 2. Az hogy mennyi a kártérítés összege a szerződési feltételekből következik. Ha nem fizet a biztosító semmit, akkor a bejelentett esemény nem felel meg a szerződésben meghatározott feltételeknek. 3. A kártérítés kifizetéséhez szükséges dokumentációt szintén a szerződési feltételek határozzák meg, miként a kifizetés határidejét is. 4. A jelenleg hatályos rendőrségi törvény szerint a biztosítók nem kaphatják meg a rendőrségi határozatokat (hála az adatvédelmi törvénynek és a különböző ombudsmanok tevékenységeinek), azokhoz csak az érintettek juthatnak hozzá. De ők is csak a közigazgatási eljárásban és a szabálysértési eljárásban hozott határozatokat kaphatják meg, a büntetőeljárásban hozott határozatokat már nem (a törvény tehát védi a mocskos trógerokat!!!). 5. Arról ne is álmodj hogy a zászlós cég (de egyik sem!!!) képviselője személyesen keresné fel a károsultat. Nincs képviselő, nincs iroda, nincs kapcsolattartó de már telefon is alig - csak on-line ügyintézés. Ez a legolcsóbb, amitől megint csak a biztosító haszna növekszik. 6. A kárügy ideiglenes lezárása azt jelenti hogy a kárügyet ideiglenesen, de nem véglegesen zárják le. Nem értem hogy ennek mi értelme van, de valószínűleg csak biztosítástechnikai hókusz-pőkuszról van szó. A szükséges dokumentáció együttléte esetén a kifizetésnek akadálya nincs.
Mindenesetre remélem rövid idő alatt rendeződik az ügy, talán mindenki megelégedésére.
Kedves vatuveat: több dologban egyről beszélünk, köszönöm megerősítésed. az ún. biztosítókról alkotott negatív véleményem valóban senki nem tudja megváltoztatni, de úgy látom, a Tiéd sem rózsaszín, ráadásul szakember is vagy. 1. a hölgy gondolom megfizette a szolgáltatást, mert ha nem fizette, miért nem közlik vele, hogy ezzel az ügynek vége, nincs miről beszélni. 2. továbbra is tartom, hogy az ún. biztosító legfőbb törekvése, hogy minél kevesebb kártérítést és azt is minél később fizesse. minden eszközt, legálist, illegálist bevet azért, hogy csökkentse a kártérítést, főleg nagy ügyekben 3. úgy és azt játszanak vele, amit akarnak. 4. a jó öreg meghatalmazás intézményével miért ne élhetnének? 5. Ezért sem tartom őket biztosítónak 6. Igen, az ideiglenes szó valóban ideiglenest és nem véglegest jelent. VÉGEZETÜL Veled együtt jómagam sem értem hogy ennek mi értelme, de valószínűleg csak "biztosítástechnikai" - idézőjel bezárva - keverés.
Magam is remélem, az eset ügyfél részéről tisztességes eredményű, gyors lezárását. Ha nincs a károsult mellett hozzáértő pl. károsultakért jutalékért dolgozó iroda ügyvéddel együtt vagy "csak" egy ügyvéd, akkor jóval többet veszíthet ebben a pókerben, mint amennyit nekik jutalékként kifizet a károsult. Mellesleg több európai országban a károsultaknak joga van ahhoz szerződése alapján, hogy a káreseményben őt képviselőknek kifizetett jutalékot szintén kárként számolja el, hiszen ha nem történik meg a káresemény, akkor neki ezt sem kellett volna kifizetnie. Sajnos számos jogellenes és emberileg sem vállalható ügyről van információm. Átverésekről. Az is megeshet, hogy az ügyfél megtévesztésével olyan dolgokat íratnak vele alá, amivel még nagyobb kárt okoznak neki. Semmiféle bizalmam nincs a biztosítókban, ami nem jelenti azt, hogy ne tisztelném a magyar biztosításban dolgozók java részét. Ők úgy kerültek ebbe a históriába, mint Pilátus a krédóba. Barátsággal, I.A.
süti beállítások módosítása