Szűk Tímea, a Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola 7. osztályos tanulója is részt vett a szakmunkástanulók Szakma Sztár Fesztiválján, aminek díját a Parlamentben veheti át június 26-án Orbán Viktor miniszterelnöktől. 2016-ban a Tima Gabi tanárnő osztályába járó Tímea  Göteborgba indul, ahol az Euroskills  versenyen, a szakmunkás tanulók európai versenyén vesz részt.  

szuk_timi.jpg

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara közel 9000 általános iskolás számára pályázatot írt ki.Tímea ezzel nyert: 

"Én is ott voltam a Szakma Sztár Fesztiválon…

Különös izgalommal készültem erre a napra, hiszen egyedüli lányként vehettem részt az osztálybeli fiúkkal együtt ezen az eseményen.

Úgy gondolom, én már tudok felnőtt módjára is gondolkodni, ezért komoly célokkal indultam neki ennek a napnak.

Nagyszabásúnak és érdekesnek tartottam ezt a rendezvényt, mert nagyon sok diákot, illetve résztvevőt meg tudott mozgatni.

Fiatalos, 21. századi hangulat és a szakmák kavalkádja jellemezte a Fesztivált, ami teljesen megfelelt az elnevezésének.

Soha nem gondoltam volna, hogy ennyi szakma létezik Magyarországon. Nekem a porcelánfestők munkája tetszett a legjobban, főképp azért, mert ki is próbálhattam azt. Nem volt könnyű feladat, de szembesülhettem a saját képességeimmel. Javasoltam az osztályfőnökömnek, hogy jövőre a balatoni kirándulásunk alkalmával látogassunk el a Herendi Manufaktúrába is. Ő szívesen vette az ötletemet, ami így remélem meg is valósul A grafikát alkalmazó munkák vonzanak, ezért a látottak hatással lehetnek a jövőmre.

A megszólaló emberek nagyon készségesen, kedvesen magyarázták nekünk szakmájuk fortélyait, így még az osztályombeli fiúk lankadó érdeklődését is felkeltették. Ők is fellelkesedtek és szívesen mesélték élményeiket itthon a többieknek. Azt hiszem sok asztalos megirigyelhetné a hirtelen jött terveiket ezzel a szakmával kapcsolatban. Így nem lesz gondja a lakásokat újonnan építőknek sem, mert a hidegburkoló foglalkozás is elnyerte a tetszésüket. A pálmát a szakácsok és a cukrászok standja vitte el. Komoly lehetőségként a fiúk számára adódik a felcsúti Letenyei Lajos Szakközépiskolában a két szakma oktatása. Kiváló körülmények és az iskola közelsége eddig is népszerűvé tette a továbbtanulók körében.

Jó lenne kicsit közelebbről megismerkedni a női szabók munkájával is. Összehasonlítva a két említett szakmát, különböző képességek, különböző anyagok kellenek hozzájuk, de mindkettő a szépségre törekszik. Engem ezért vonz mind a két foglalkozás.

Édesanyám hosszú évek óta az egészségügy kiváló főnővére hatalmas szakmai elhivatottsággal, és empátiával, így ez a stand számomra már ismerős volt.

A bemutató tanulók merték használni a fantáziájukat, tudásukat, így akár példaképekké is válhatnak, sőt „sztárrá” is.

Pár felejthetetlen pillanatra én is „sztárrá” váltam, mert a tudásommal, s egy kis szerencsével nyertese lehettem a fődíjnak: egy okostelefonnak. Osztálytársaim örültek a sikeremnek, de talán egy kicsit irigykedtek is. Szívesen adtam a kezükbe, hiszen lehet, hogy többen a szakmájukhoz fogják használni azt.

Jövőbeni céljaim között szerepel a sikeres felvételi után a grafikus szakmát választani, amiben egyöntetűen támogat édesanyám és a nagyszüleim is. Sajnos édesapám, már csak az angyalok között figyelheti majd az életutamat.

Ez a Szakmai Fesztivál az interaktivitása és a nyereményem miatt egy szép emlékként maradt meg bennem. Jövőre szívesen részt vennék hasonló rendezvényen, mint ahogy már a megyei szakmai vetélkedőn is képviseltettük magunkat a barátnőimmel. Lelkesedésünk töretlen, várjuk a megmérettetést!

Köszönjük a lehetőséget!

Szűk Tímea Bicskei Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola, 7. f osztály

Osztályfőnök: Tima Gabriella"

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása