Új utakon

Címkék: kerékpár utak csabdi

2021.11.23. 18:45

Megnéztem a saját szememmel a Csabdi bányaúti kereszteződéstől Vasztélyra vezető megújult utat kerékpáron. Korábban leírtam róla, hogy végre kerékpáros útvonalhoz méltó formát öltött, de természetesen elsősorban és főképpen az itt élők mindennapi életét szolgálja.

Ám az első cikkben tévesen azt is jegyeztem, hogy 1958-ban épült  a vasztélyi út, amit az álapota miatt könnyen el is hittem. (A Vértes Terv-út hálózata 1950-52 táján készült, de annak majdnem különbek egyes szakaszai  ma is, mint amilyen az a korábbi  vasztélyi út volt, amit itt még kerékpárútnak is ki mertek nevezni.)  Azonban kedves olvasónk tájékoztatása alapján a vasztélyi út az Arcanum oldalain fellelhető korabeli  cikkek szerint nem 1958-tól, hanem 1969/70-től szolgált épített útként. (Az 1958-as téves közlésem egy politikus nyilatkozatára épült. Sajnálom, valóban utána kellett volna néznem. Olvasónk helyesbítését ezúton is köszönöm.) 

258245124_5001659913181763_5402078441863683464_n.jpg

Lényeg azonban, hogy az út remek. Még dolgoznak rajta. Még szembeszélben is jót gurultam a Gerecsével szemben Vasztély felé, majd a vasztélyi temetőnél fordultam vissza. A hátszél miatt is élmény volt az emelkedő. De azért is mehetett könnyebben, mert jobb felületen jobb a haladás. A kormányt sem kapkodtam a már nem létező kátyúk kerülgetése érdekében. Ha 20-szor nem tekertem itt  Vasztély, Tarján, Tata vagy a Duna felé  az utóbbi években, akkor egyszer sem. Ez egy megváltás. Nagyon erős kontraszt. Szélesebb is lett az út. Ha jól értem, 5,5 méter. Csabdin belül is remek ez a felújítás. Ott viszont elmulasztottam az iskoláig felcsapatni a Malom közön, hogy ott forduljak balra, ez eszembe sem jutott, mert a bringaúton mentem kifelé, a laposon a kertek alatt, a könnyebb ellenállás irányába. A Csabdi út és a Szabadság út  új formáját még nem próbáltam, nem láttam. Legközelebb megcélzom az Il Villaggio-t vagy a Költőhelyet. Esetleg mindkettőt. Egyszer élünk. 

              

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása