Kaptam egy lángost a piacról

Címkék: vélemény piac

2021.12.18. 11:01

Hív, hogy mindjárt jön, ha otthon vagyok. Megyek kapuhoz, kifordulok jobbra. Mert mindig onnan jön. Most azonban mögöttem nevet. A piacról jött.  Világlátott, gyakorlatias és olvasott ember.

Hoztam neked a piacról egy natúr lángost. Reggeliztél már?

Mondom a köszönömhöz: ha reggeliztem volna, akkor most kétszer reggeliznék. Pakoltam tehát a forró lángosra a fokhagymát a nyomóval, de több gerezdet és nekiültem az asztalnál. 

- Na és hogy tetszik a piarc?

- Mutatós a maga módján és valóban több a semminél, de hogy ennyiért miért nem tudtak egy fedett helyiséget csinálni?  Ott is lehetett volna külcsín plusz jött volna hozzá több belbecs.

- Csarnokot?

- Igen, de most nekem ne a győri kézilabda csarnokra gondolj, hanem egy kis pofás vásárcsarnokocskára, organikus homlokzattal Nem arra gondolok, hogy úgy nézzen ki mint egy ufó a landolás után, elég egy szélesebb-hosszabb kapualj-koncepció.  Ezen átfúj a szél, átver az eső. 

- A régin meg aztán tényleg nem volt hova húzódni az eső elől. 

- Nem értesz?  Tudom, hogy több a semminél. Tudom, hogy milyen volt a régi.  Több annál, mint ami itt volt, de ha egyszer pályáznak és nyernek, miért nem mernek jobbat álmodni? Ha költünk rá így is sokat, miért maradunk a félmegoldásnál? Vagy itt ez a koncepció, hogy legyen valami mutatóba, aztán majd meglátjuk? Miért nem számolunk az időjárás változékony voltával, miért nem tisztelünk meg egy tradicionális, hagyományos heti vásárt és látogatóit azzal, hogy valóban fedett helyet kapnak? Emberek munkája, akik ebből élnek. A vevők is munkát végeznek többnyire, amikor a beszerzést végzik. Ezt nem lehet átlátni? 

- Ez is sokba került.

- Hallottam. De pont erről beszélek. De mindegy is.  Lapozzunk. Milyen a lángos?

- Király. Köszi.

- De ha már itt tartunk, azt sem értem, hogy miért van lezárva az üres terület a piac mellett, miért kell azt nekem megkerülni a csomagokkal, a málhákkal, ha veszek valamit. Nem mindenki jön kocsival, miért kell velünk egy teljesen üres, semmire sem használt területet körbejáratni és kerülgettetni, ahelyett, hogy ott egy átjárót alakítanának ki?

- Gőzöm sincs. Magyarázat biztos van. Arról a nagy, kétszárnyas kapus, üres területről beszélsz, ahol a korábbi piac volt?

- Igen.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása