Vásárlás közben kérdezett meg arról egy régi kedves ismerős, hogy mit lehet tenni, hova lehet fordulni időtlen idők óta közterületen parkoló, rendszám nélküli roncsokkal, autókkal kapcsolatban.

Elmondtam, hogy helyi lakosként az élhetőbb Bicskéért dolgozó önkormányzati vezetésnél, a közterület fenntartónál érdemes kezdeni. De rendszám nélkül vagy egyre inkább szétlopottabb állapotban rendszámmal sem lehetne nyilvános helyen egy jármű - azaz ez rendőrségi ügy is, hiszen a KRESZ ezzel kapcsolatban külön rendelkezik.
Régebben megírtam pár helyen olvasói jelzések alapján, hogy itt-ott azonosíthatatlan, pusztuló járművek teszik "széppé" a települést, javítják a városképet és foglalják a megnövekedett forgalom miatt alapvetően kevés parkolóhelyet. Pl. a Spar parkolót (valójában közterület) említettem tegnap ismerősömnek, ahol egy öregebb VW állt (vagy Opel? sötétékék volt, az biztos), amiről régebben írtam. Azt hittem, hogy semmi nem változott és még mindig ott van. Hazafelé meg is néztem, de már nincs ott.  Érdemes tehát a nyilvánosság elé tárni a problémát, de főképpen a magas hivatalnak kell jelezni.
Írták korábban olvasóink, hogy évek óta a pizzériával szemben áll egy Opel Astra Caravan, most már a Postával szemben egy zöld Ford Focus, az egykori Budapest Bank előtt áll egy olyan kocsi, aminek a hátsó tengelye le van szakadva. És ez csak szűken a városközpont.
A rendőrök kb. egy éve mocorogtak valamit az ügyben, de gyakorlatilag még nem javítottak a helyzeten. Az új közterület felügyelő már remélhetőleg foglalkozik ezzel is, kérdés, hogy mikor, s hogy érdemben milyen eredménye lesz. Rendőr, közterület felügyelet, közútkezelő léphetne - ha végiggondoljuk -, de nem nagyon akar senki, mert munkaidő, pénz, felelősség. Miért nehéz ügy? 
Mert pénzbe kerül a szállítás, a tárolás. És ez felelősséggel is jár, pl. mert megsérül, mert azt állítják a tulajok később, hogy volt benne egy 20 milliós gyémánt - hogy valami abszurd példával éljünk.
Biztosan van köztük olyan jármű is, aminek nyilvántartás szerinti gazdájának adatai ismertek. Az okok, amiért ezek itt maradtak,  szerteágazóak lehetnek, mint egy nagyregény.
Itt romlott el; lopott, itt pihentetik; eladta, nem írták át, de itt fogyott ki a nafta. Hulladék.  Bármi lehet. Egy Mazda mar bontódik a Táborálláson.
Előtte ugyanott volt egy 206-os Peugeot is rövid ideig, az is rendszám nélkül, és már rájártak a fémgyűjtők, már szétbontották, amikor eltűnt.
Rendszám nélküli járműveket a KRESZ egyertelműen leszabályozza. Helyben a közterület használati rendelet is szabályoz. De pl. rendszámmal nehezebb lehet az intézkedés, mert országosan nincs is szabály a várakozás és a közterületen tárolás idejéről. Meddig várakozik, mikortól végez Bicske tárolást? Lehet, hogy még egyik politikai elitet alkotó társulatnak sem állt közvetlen érdekében az országos szabályozás, ezért nincs is. Ha érdekük lenne, már régen hatályos lenne. Hogy a mi érdekünk? Fontos ez? 
A Mazda és a Peugeot nem karambolos volt, de itt Bicskén, kevésbé feltűnő helyen letámasztották. Ha a szabadtéri hulladékégetés, a légszennyezés országosan tiltott, de az önkormányzatokra bízza az állam, helyileg engedik-e, miért ne tehetné meg a törvényalkotó azt, hogy ezt a kérdést különösen nem szabályozza, de lehetőséget ad rá a "helyi államoknak", az önkormányzatoknak?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása