Ha esetleg lenne egy murvaszállító ismerőse a bicskei városvezetőknek valahol, akkor talán illene már végre jutányosan szervírozni tőle két plató murvát a Bicskei Tanuszoda megközelítése érdekében.  

Azon az útvonalon, amelyik városunk legnagyobb beruházása felé húzódik a Kisfaludy utca felől - járhatatlan.  Márpedig állítólag azért készült blogunk felszólalása után nem sokkal, hogy a tanulók könnyeben meg tudják közelíteni a tanuszodát. A probléma nem azért van, mert most nagyon csapadékos az időjárás, hanem azért, mert régen letaposták a murvaréteget, ami nem is volt túl vastag. Az útvonal ráadásul nincs is kivilágítva, tehát ezt igen gyorsan meg kellene oldani.

Az uszoda épületélénél, a Kisfaludy felé eső telekhatáron álló kerítésénél  kezdetektől megfigyelhető, hogy vízbeállások képződnek, egészen behúzódva a telekre. Éppen ezért az objektumot védő, betonlap borítású övárok létrehozása szükséges a kerítések mentén, ami a Sárközi-árokba lejtve odavezetné a csapadékot. A fakeretes homokozó rossz helyen van, éppen az árok helyén, tegnap víz alatt volt. Végül is ha nyár lenne, jó kis iszapcsata partikat lehetne csapni benne bevállalós nagycsoportosok számára.  

Bicske legkomolyabb, lényegében Szántó János polgármestersége - a gép forog, az alkotó pihen - idején elkészült, régen várt objektumát gyalogszerrel a központ felől úgy közelíthetjük meg napjainkban, hogy inkább  a fűre tapadt hófoltokon sasszézunk, ha nem akarunk bokáig merülni a dagonyába. A legméretesebb dagonya éppen a legkisebbeknek készült játszótér mellett, az uszodától 15 méterre áll - nem tegnapelőtt óta. Úgy kanyarog nagy íveket  rajta a gyalogos, mintha szerpentinen kapaszkodna felfelé. Képzeljük el a húsz fős gyerekcsoportokat...

Első a család.     

Ez már csak azért fontos, mert velünk együtt gyerekcsoportok is kelnek át itt rendszerint és mind behordjuk ám a szutykot a nagy és rendszeres, tisztességes munkával tisztán tartott Bicskei Tanuszodába. 

Szóval, ha van egy murvabányász kontaktus valahol... hátha... tessék szíves már intézni nekünk valamit...  

Főleg azért gondolom, hogy kabinetkérdés kellene legyen mindez abban a városban, ahol már kabinettitkár is ténykedett (Nem kuncog az olvasó - A szerk.), mert a terület széppé, szalonképessé, Bicske központjához méltóvá Bicskei Családok önzetlen, költségtérítés és tiszteletdíj becsúszása nélküli, saját költségre történt összefogása tette.

Becsülje már meg a város annyira, hogy odafigyel rá. 

Mert ezt a gyalogutat nemcsak uszodába tartók, hanem kertvárosiak is használnák...

Meg aztán, ha a takarító mindent megtesz a tisztaságért, az érintett vezetőknek legyen már annyi vér a pucájában, hogy murvát kérnek az ösvényre.          

 

 

ia

"A közlekedés is kultúránk része.

A spárral párhuzamos Kossuth Lajos utca gyalogos járda szakaszán,az áruház bejárati oldalán rendszerességgel,különböző méretű gépkocsik parkolnak,még abban az esetben is,ha az üzleti parkolóban szabad helyek vannak. Ezzel a gyalogosan közlekedőket kerülgetésre kényszerítve a járda elhagyására.
A parkolóból távozó gépkocsik helyzetét balesetveszélyesen megnehezítve akadályozzák a láthatóságot az úttest felé kihajtásnál.
A Kresz tiltja a járdán való parkolást,vagy ellenkező esetben ha azt ide vonatkozó jelzés feloldja,vagy más rendkívüli szükség helyzet állna fent.
Úgy,ha panaszos észrevételem helytálló,nem érthető a rendőrség miért nem gyakorolja a hatáskörét a szabályt megszegőkkel szemben."

 

Vita kezd kialakulni közjót szolgáló fórumunkon az áramszünetekkel kapcsolatban, amivel szerintünk az a legnagyobb baj, hogy az értesítés nem volt elég gördülékeny és kielégítő. 

Ha kedves olvasóink erre a linkre kattintanak és az Észak-Dunántúlra vonatkozó jobb felső részt letöltik, a felsorolásban több ízben, több időpontban láthatják Bicske áramszüneteinek helyeit.   

Holnap, február másodikán: Szent Imre u. 2-36 és 3-33, Rozgonyi P. u. 4-32 és 1-31, Apponyi A. u. 34-62 és Bányász u. 38-46 és 37-43, Török B- 8-16 óra között. 

Február harmadikán 8-16 óra között: Szent Imre u. 2-36 és 3-33, Rozgonyi P. u. 4-32 és 1-31, Apponyi A. u. 34-62 és Bányász u. 16-46 és 13-43, Török B- u. 24-40 és21- 33 és Erkel F. u. 24-36 és 21-31 

Február ötödikén Szent Imre u. 2-36 és 3-33, Rozgonyi P. u. 4-32 és 1-31, Apponyi A. u. 34-62 és Bányász u. 16-46 és 13-43, Török B- u. 24-40 és21- 33 és Erkel F. u. 24-36 és 21-31 2015.02.05 8 órától 16 óráig

Február hatodikán Szent Imre u. 2-36 és 3-33, Rozgonyi P. u. 4-32 és 1-31, Apponyi A. u. 34-62 és Bányász u. 16-46 és 13-43, Török B- u. 24-40 és21- 33 és Erkel F. u. 24-36 és 21-31 2015.02.06 8 órától 16 óráig

A hónap elején utoljára február 9-én veszik igénybe Bicske kertvárosának türelmét az áramszünetek, de sajnos február végén és március elején is lesznek még, tessék megnézni a mellékelt linken.

Van akik tévesen azt írják, hogy február kilencedikén vége. De márciusban a szolgáltató szerint sajnos lesznek még Bicskén áramszünetek. 

A szolgáltató egyébként erről a munkáról értesítette a várost, aki nem fektetett kellő hangsúlyt beharangozására és nem tudta elérni - azt sem tudjuk, megpróbálta-e - , hogy ne a hidegben, ne télen  legyenek már áramszünetek.     

"Ez nagyon sok embernek rendkívüli kiesés, sokan vállalkozók... s ha nincs áram, nincs mivel dolgozni. 2 nap egy hónapban már 10% kiesés. Ezen kívül a lakások fűtése és az élelmi megoldások is problémásak. Több kisgyermekes anyukának, nyugdíjasnak kell máshova batyuzni ezeken a napokon..." - írja egy olvasónk. 

 

8 órától 16 óráig

 

A rendőrség nagy erőkkel kutat.

 

engelss.jpg

Ma este fél hét után néhány perccel újabb kövek estek le a vágányra és tovább csúszott a támfal földje a Déli és a Kelenföldi pályaudvarok közötti alagútnál.

alagutttt.jpg

 

Az ódon alagút, amin keresztülvonatozva kisgyerekkorunkban tágra nyílt szemekkel tekingettünk jobbra-balra ki az ablakon és vártuk a napfényt - a Gellért-hegy nyugati oldala alatt húzódik. A Dunántúlt kiszolgáló, talán legkedvesebb pályaudvar egész Budapesten  1873-ban kapta a Déli pályaudvar nevet. De nem a fekvéséről, hanem Déli Vasút nevű társaságról. A Déli pályaudvar elődjéről a Buda állomásról 1861. április elsején indult el az első vonat.     

A szakemberek ezután azonnal megtiltották azon az egy vágányon is a közlekedést. Az utasok a Kelenföldi és a Déli pályaudvarok között a BKK 139-es autóbuszt vehetik igénybe a vasúti menetjegyeikkel. A BKK sűríti a 139-es busz járatait, mert a Déli pályaudvaron jelenleg öt szerelvény utasait kell elszállítani. A MÁV-START Zrt. szervezi a vonatpótló autóbuszok beállítását és közlekedtetését a két pályaudvar között. Ma estétől, már csak a kelenföldi pályaudvara érkezhetnek a vonatok és onnan is indulnak a Dunántúlra.

A csapadék okozta fölcsuszamlás és támfalrongálódás miatti késésekért és kényelmetlenségekért utasain megértését kérjük, türelmüket köszönjük - áll a MÁV közleményében.  

 

A Metternich–Sándor-birtok története évszázados titkokat rejt, a híres arisztokraták örökségét ma már csak a puszták őrzik. 

Dippold Pál írása 

    Részletek....

paulinaaaa.jpg

Carlost keresi gazdája

Címkék: kutya írazolvasó

2015.01.31. 19:44

Jártam ma ebben napsütéses időben kerékpárral az Erőmű-tónál. Egyre inkább biztos vagyok benne, hogy az RTL riportjának állítása, miszerint biztonságiakkal őrzött és védett területre csakis az új birtokos cégének dolgozói mehetnek be, erősen megkérdőjelezhető. Beszéltem erről másokkal is, akik szintén  nem tapasztaltak lezárást.  

eromuhali.jpg

Kurucz Viktor felvétele 

 

csónakpára.jpg

Néma Pál felvétele egy tavaly nyári hajnalon 

 

Egyrészt úgy tudni, hogy a terület gondozóinak és szerelemeseinek az új tulajdonos azt mondta, nyugodtan jöhetnek, majd szól, ha már nem. Sem velük, sem a tulajdonossal nem beszéltek, ezért nem tudhatták ezt a tényt. 

Másfelől ha valóban megkérdőjelezhetetlen lenne az RTL hírének az az állítása, hogy a területet lezárták, akkor annak már régen híre lenne Bicskén, hiszen nem vagyunk egy metropolis. Biztos vagyok benne, hogy legalább hárman szóltak volna már miatta hetente 10 és 20 ezer letöltést produkáló szerény blogunknak vagy egyenesen nekem és elmondták vagy leírták  volna a lezárásról akár keresetlen szavaikkal véleményüket.  

Mint egy horgász mondja, aki szintén nem látott semmiféle őrzést: a biztonsági őrnek mondott személy, akinek cipőjét mutatták, bárki lehetett az arra járók közül, hiszen a beszélgetésből, szavaiból mindössze annyit vágtak be: "magánterület. búzakalász hatvanhaté." Ezt mindenki elmondhatta volna.

A Budapest Gate idején, amikor a terület nem a szomszéd falu polgármesterének birtoka lett, hanem távoli országok polgárainak érdekeltségébe kerültek - mindig ketten őrizték, két autóval egy vagyonvédelmi cégtől. Az egyik őr váltásban mindig a főkapunál volt, a másik járőrözött.  

  A mai kanyarom alapján még minden a régi. Ki is fogok járni. Azért mentem ki, mert a bicskei horgászíró - Kurucz Viktor blogján ugyanezt írta, hogy szerinte híre-hamva nincs őrzésnek és senki nem észlelt lezárást.

A kivezető út mentén ugyanúgy eldobált szemét, az omladozó kapunál simán átmegyek, benézek a hosszú, egyenes, bokros útba, ami eszembe jut róla, azt inkább megtartom magamnak... És arra most csak akkor mennék, ha nem lenne sár és fölmehetnénk a hosszú egyenes szakasz végén a Póctető tetejére, a környék legmagasabb pontjára távcsövezni. Lehúzok inkább a tóhoz, a tófelszínben a ragyogó napsütésben jéglapok, a parton horgászok, a parkolóban kocsik. Aztán fordulok csak vissza.

 A terület az Eocén-program bukása óta eddig csak egyszer, a Budapest Gate idején volt lezárva. Reméljük - a városunk vezetőin a szemünk -, hogy el tudják érni, hogy ez a sokunknak kedves bicskei hely tulajdoni viszonyainak megváltozása ellenére is megmaradhasson nekünk. Ne veszítsük el teljesen. 

Észrevettem, hogy terjed még egy téves megállapítás, hogy ez a városé lett volna. Sosem volt a településé. Pedig de jó lett volna. Legalább a tavunk.  

Bicske város legnagyobb létszámú civil szervezete is érdekelt a tó használatának megtartásában és azt sem szabad elfeledni, hogy igen sok nem bicskei, fővárosi tagjuk is van - tehát ez egy önkormányzat által sokat kutatott pont van itt szép csöndben, ami vonzóvá teszi településünket.

Egy Bicskén még sosem járt barátommal kerékpároztunk városunkban és környékén tavaly nyáron. Azt mondta,  ez a legszebb rész. 

Kíváncsian várjuk, mit tudnak intézni a választottak a választóknak.  

A RTL hírével más baj nem volt. De azokban csak annyit közölt, amit már mindenki tudott. Újdonságot az addigi híradásokhoz képest nem hordozott.   

Hozzátesszük: természetesen lehetséges, hogy a beengedés csak a bicskeieknek szólt, de a sajtónak nem.   Ezért aztán érkezésük napjáról tudva őket nem engedték be. Előfordulhat. Kis valószínűséggel.  

De a terület a bicskeiek elől nincs és nem is volt lezárva az őszi tulajdonosváltás óta. Nem csak a cég képviseletében lehet bemenni. 

Reméljük, hogy nyitva marad. Reméljük, elérik a bicskei, érdekeink képviseletére választottak a felcsúti kollégájuknál.... 

 

ia       

hgyszsz.jpg

 

A Hit Gyülekezete 2015. január 30-i bicskei karitatív akciója során a résztvevők több száz kilogramm ruhaneműből válogathattak: ágyneműt, téli öltözetet, cipőt, csizmát. Gyerekjátékokat is sok családba vihettek haza.
A Gyülekezete karítatív munkásai 360 adag meleg-étellel - tarhonyás hússal, savanyúsággal - kínálták szükségben levő honfitársaikat. Minden adomány gazdára talált.  

Köszönjük Bicske Város és a környékbeli települések lakosainak az érkezett anyagi és tárgyi felajánlásokat valamint az önzetlen kétkezi támogatásokat.
Külön köszönjük Bicske Város Önkormányzata, a Polgárőrség és a Bicskei Szó támogatását.

Hit Gyülekezete Bicske

 

hgyoszi.jpg

 

hgysz2.jpg

Krajczár Gyula - akárcsak édesapjáé, csak az övé másképpen  - nagy hívónév Bicskén. Nem sokat tudunk róla, mert személyes bicskei megnyilvánulásai ritkák voltak, ezen a blogon öröm volt számomra közzétenni ideszánt - Lakatos Istvánról szóló írását. (Aki bicskei születésű Kossuth díjas költő, 56 után börtönben volt és Bicskén nyoma sincs az utókor emlékállításának.)

Mivel Krajczár Gyuszi gondolkodását gyermek- és fiatalkora idejéből és írásaiból is sokan ismerik, mivel elismeréssel tekintettek arra a rokonszenves bicskei srácra, aki újságírói pályája csúcsaként, legalábbis eddigi és egyik csúcsaként Pekingből tudósított - igazán jó ötlet volt őt felkérni egy előadásra - nagy utak után hazai pályán.

Szerintem az est nem hivatalos díszvendége 10 éves fia volt. Akit egyébként Pekingben kereszteltek meg a katolikus egyház szertartása szerint Péter névre. Mivel Pekingben született. Ez ám a keleti nyitás. Sajnálom, hogy nem kérdeztem meg, hogy valóban ez van a születési anyakönyvi kivonatában születési helyként? Hiába. A legjobb kérdések néha itthon vagy jobb esetben hazafelé jövet jutnak eszembe. De nekem így is jó. Különben is személyes adat.   

Kínát, a kereskedőnép hazáját ismertük meg és egy olyan ember szemléletét, aki valóban ismeri őket. A bicskei Marco Polo - kis költői túlzással. Akinek szavaiból kiderült, amit már kapizsgáltam magamtól is, hogy semmiképpen nem szabad követnünk a kínaiaknak azt a dehonesztáló és lekicsinylő megítélését, amik a közhelyszerű sztereotípiákban jelentkeznek itthon is.

Termelnek és kereskednek, külpolitikájukban mindent alávetnek kereskedelmi szempontjaiknak.

Kína - gondoltam - kínál, s csak szórakoztattam magam azzal, hogy a kínál jelen idejű igénknek bármi köze lenne a kereskedőnép Kínájához és kínálatához. Kína egyik legfontosabb és legújabb európai hídfőállása Athén kikötője - Pireusz. Mint az előadó fölvázolta, a görög segítséget kérőket együttműködési ajánlkozásuk után arra kérték, hogy először is szíveskedjenek egyeztetni e tervüket az EU és az IMF illetékes vezetővel és ezen kialakult keretek ismeretében térjenek vissza a kérdésre közösen. Onnantól tárgyalásra kész az ügy - teszem hozzá.     

A szudáni példa szerint a kínaiak voltak azok, akik cégeikkel megjelentek Afrika harmadik legnagyobb államában, Egyiptom déli szomszédjában és ott ahol addig egy csepp kőolajat nem bányásztak, ők megkezdték.

Mindent alávetnek állami és kereskedelmi érdekeiknek. Ha egy pirinyó ország küldöttsége érkezik, akkor is ugyanazzal a protokollal fogadják sűrűn teleírt naptárjuk szerint, mintha nagyhatalom érkezne. Amikor szuperhatalomnak nevezik őket, az nem tetszik nekik. Szerényen megállapodnak a "fontos hatalom" kifejezésnél. A nagytestűség nyugalma?

 És ami a legjobban tetszett, hogy a különböző megszokott, népüket érő sértegetéseket nem veszik a szívükre, mert nem áll érdekükben megsértődni. Ahogy az előadó mondta, olyan megjegyzésekre legyintenek, amit itthon egyesek a halálukig nem felednének és pszichológusi háttérmunka árán dolgoznának fel.

 

Saját tulajdonú Dalok könyvéből (SI KING), Európa Könyvkiadó 1959 - 206. vers Weöres Sándor fordítása ötlik fel:

 

Ne vezesd a nagy fogatot,

a port magadra borítod.

Ne gondolj száz bánatra,

csak magadat szomorítod.

 

Ne vezesd a nagy fogatot,

ne bújj a por köpenyébe,

Ne gondolj a száz bánatra,

sosem jutsz ki a fényre.

 

Ne vezesd a nagy fogatot,

a port magadra teríted.

Ne gondolj a száz bánatra,

csak terhedet nehezíted.  

 

 

 

Mintha nem lenne idejük megsértődni. A vallásról kiderült, hogy a buddhizmusnak egy fogyasztóbarát változata fejlődött ki náluk, ami kényelmes. S hogy Konfuciusz, Tao és Buddha tanításinak egyvelegéből van jelen náluk. Vallási ünnepek helyei egyek, ahová mindannyian bejárnak ünnepelni, amikor szükség van rá.

A gazdasági együttműködés velük csak akkor működik - ez a hazai külpolitikának sokszor mintha nem lenne egyértelmű -, ha nekik is érdekükben áll, ha amit ők nyújtanak, mi ellentételezni tudjuk. Mint az előadó kiemelte, egy kis búzát mindig el lehet adni odakinn, mert elfér a raktáraikban, de nem biztos, hogy a pláza-városszerű építményék országából valóknak Budapesten miniszteri szinten az üzletközpontok mibenlétét kellene elmagyarázni, hogy aztán egymásra nézzenek értetlenül és udvariasan, fülig érő mosolyú kézszorítással meghajolva  megköszönjék a tartalmas délutánt.  

A legelején azt tisztáztuk, hogy a "Keleti nyitás" nem az Oroszország felé nyitást jelentette és jelenti, hanem a kínait. Erről azt gondolom, hogy ez akkor helyesen inkább "Távol-keleti nyitás?".  Akár "Keleti nyitás?"címmel  Oroszországról is meghallgatnám Krajczár Gyula külpolitikai szakújságírót.

Akiről magánbeszélgetéseinkből - olykor megengedünk magunknak egy itteni menzát plusz kávé szódával - az irodalmat is jól ismeri és szereti. Szombathelyen végzett tanárként, egyik szakja a filozófia volt. Kiváló, abszolút katedraképes előadó. A gének...  

Sok kérdés volt. Nekem Tibet járt az eszemben - Free Tibet! - és nagyon sajnáltam, hogy nincs jelen a hallgatók között Izing Róbert bicskei újságíró, aki az első magyar készítésű, Tibetről szóló dokumentumfilm egyik alkotója. A mellettem helyet foglaló hallgató az ujgurokról érdeklődött, de amúgy is olyan párbeszéd alakult ki, hogy én akartam az utolsó kérdező lenni - aztán egyszer csak véget ért.      

  Aki pedig lemaradt erről az emlékezetes estéről és érdekli, javaslom olvassa el Krajczár Gyula bicskei könyvtárban is fellelhető művét. A sárkány fészke

Március elején ugyanitt az Iszlám Állam nevű terrorszervezetről tart előadást Dr. Bourgla Ossamah.  

 

Izing Antal 

   

    

 

     

De még bírja....

Címkék: felüljáró

2015.01.30. 23:39

Olvasónk nagyállomási gyalogos-felüljáróról írott levele kapcsán jegyezzük a következőket. 

A kisállomási közúti felüljáró a város tulajdona. Fenntartása és karbantartása Bicske közfeladata (lenne).  

Ennek ellenére hosszú évek óta nem végzik el a jogszabály által kötelezően előírt híd felülvizsgálatokat.

De még bírja....

 

ia

Az írás legfontosabb és legaktuálisabb gondolata szerint a szerző a városvezetésben bízik, akik sikeresen közben tudnak járni az új tulajdonosnál, hogy ez a közkedvelt és Bicske legnagyobb civil szervezete által gondozott "tavunk" a "miénk" maradhasson.   

 

Részletek....

Sajnálom? Igen. Mélységesen. Ilyen és ehhez hasonló régi gondolatok gyötörnek: "...igen, az is itt volt, itt dobtam először tudatosan egy pontra, halat sejtve... ...itt tanultam meg tisztelni az ERŐMŰvész amurokat, amikor pattanásig feszülve tartottam botomat, de megállíthatatlanul a bokrok felé vették az irányt... ...itt sétáltam fel-alá azzal a régi lánnyal is és próbáltam bátorságot gyűjteni, hogy megérinthessem a kezét... igen, ez az a hely." - és tudom, hogy sokan vagyunk, akik így érzünk... ez fáj és valóban nehéz! A gyermekkorom és még annál is több ez a hely... 25 éve az életem része. Olyan, vagy még erősebb érzelmek kötnek hozzá, mint a Balatonhoz, az elfogult horgászok most bólogatnak, mert jól tudják, milyen ez! De kié is ez a tó? Attól függetlenül, hogy sosem volt a miénk? Mégis szerintem az enyém is, ahogy a Tiétek is, vagyis mindenképpen az marad és ezt már nem vehetik el. Még ha ez a birtoklás soha nem is volt az valójában! Ez minden, amit érzek: Szerelmi Bánat.

...és talán remény...

 

Számomra ez az Erőmű-tó dala, mert ez fejez ki mindent és ezt hallom, akárhányszor rá gondolok:

Vissza a városba

 

 

Utószó:

Kedves kétharmad, egyharmad, akárki, bárki és mindenki! Mint látod van véleményem. Ha úgy érzed, ezek után tudatában vagy hovatartozásomnak, hitemnek, előre szólók: tévedsz! De a lényeg, hogy továbbra sem vagyok hajlandó vitázni erről senkivel. Arról beszélgetni ki mennyit lop, harácsol vagy hogyan teszik tönkre az országot és lehetetlenné az életünket képtelennél képtelenebb adókkal, amíg úgy választanak legtöbben, hogy "nekem mindegy, csak ő ne legyen" és erre azt hiszik, hogy választás, addig feleslegesnek érzem és csak azzal beszélgetek erről, akivel szeretnék. 

Gyönyörű halakról, örömteli fogásokról, élményekről vagy módszerekről továbbra is szívesen diskurálok, sőt, örülök neki! Csak annak van itt már helye!

Szia!

Lehet hogy a következő vasútforgalmi korlátozás oka itt alakul ki a Déli alagút sínre omladozása után - a bicskei gyalogos-felüljáró miatt. Ne legyen igazam. Szép járdát már csináltatott a város a felüljáróhoz - csak éppenséggel azt nem csinálták meg sem a város, sem a vasút. A felüljáró napról-napra életveszélyesebb.

Üdv:
bicskei lakos

 

 

T. Szerkesztő Úr!

 

Őszintén sajnálom az EoN szerelőit, akiket láttam pufajkában, sísapkára húzott védőkobakban fagyoskodni az
emelőkosaras szerelőkocsikon!
Sikerült megfejtenem, miért mínuszokban kell az oszlop és kábelcsereprogramot végrehajtani: az a csúcsértelmiségi,
aki ezt a tevékenységet dirigálja, hiányzott az iskolában, amikor fizikából a hőtágulási együtthatót, a tárgyak
hőtágulásának kiszámítását tanították. Ennél fogva képtelen kiszámítani, hogy +30C° hőmérsékleten mekkora
belógást kell hagyni két oszlop között, hogy -20C°-nál a kábel ne pattanjon el.
A mai napon 0 órátol 12 óráig 6 bejelentetlen áramkimaradás volt, nem győzöm a számítógépet és a cirkót
újra indítani. Sajnos állítólag demokráciában élünk, mert emlékeim szerint a Rákosi féle diktatúrában az ilyen
tevékenységet szabotázsnak minősítették, és minimum kistarcsai internálótáborral díjazták!

üdvözlettel
Mogorva Magorka

Vádemelést javasolnak a bicskei rendőrök egy 18 éves nővel szemben, akitől sétáltatás közben megszökött barátja kutyája és Csákváron megharapott egy férfit.
A Bicskei Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya súlyos testi sértés vétség elkövetésének megalapozott gyanúja miatt folytatott büntetőeljárást V. Viktória csákvári lakossal szemben.
A büntetőeljárás során beszerzett adatok alapján a 18 éves nő 2014. július 23-án este nem kellő gondossággal sétáltatta barátja harci kutyáját Csákváron, a Geszner-háznál, ezért az eb elszabadult tőle. Mivel a nő nem tudta megfékezni a felügyeletére bízott nagytestű kutyát - az állat a motoron ott közlekedő férfi mindkét lábát megmarta. A sértett a kutyatámadás következtében olyan súlyos sérülést szenvedett, hogy három hétig kórházban ápolták.
A megvadult ebet hatósági állatorvos vizsgálta meg, a nyomozók pedig gyanúsítottként hallgatták ki a helyi lakost.
A Bicskei Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya a napokban befejezte a nyomozást, és az ügyben keletkezett iratokat vádemelési javaslattal küldte meg az illetékes ügyészség felé - derült ki az FMRFK közleményéből. 

A drámai eset emlékezetes példa és figyelmeztetés: vigyázzunk egymásra, s ha már harci ebet tartunk, kellő gondossággal tartsuk mindannyiunk érdekében. Ne barátnőkre bízzuk a sétát, hanem az vigye, akinek szót fogad. Nem derül ki a hírből, de valószínűsíthető, hogy még szájkosár sem volt ezen a  kutyán, vagy ha volt, rosszul tették fel. Mindez nagy fizikai fájdalmat okozott az éppen arra járónak és teljesen felfordította az életét.    

A Pálffy Károly polgármester vezette testület holnapi ülésén arra készül, hogy egyes vagyongazdálkodási feladatokra vonatkozó döntéseket kivegyen a testület kezéből és egyedül a polgármester hatáskörébe utalja.   

Valószínűleg kisebb értékű például ingatlanvagyoni adásvételekről vagy bérbeadásokról van szó, de akkor sem nevezhető demokratikus törekvésnek. Ezeket a lépéseket elvből kerülni kellene annak az elöljáróságnak, ami a tisztaság látszatára adni kíván.  

Azzal indokolják az egyszemélyes döntések hasznát a város közvagyonával kapcsolatban, hogy így egyszerűbb és kevesebbe kerül.

Nem tudom, mire találták ezt ki, majd kiderül. Kíváncsiak vagyunk rá és arra is, ki mer ellene felszólalni. Feleslegesnek tűnik egyébként, mert a testületben is egy emberként bólint a többséget képező  Fidesz frakció saját főnökeik javaslataira. Ennyire gyorsan pedig ugyan miről kellene dönteni egy személyben Pálffynak? Mi az a vagyoni ügy, amivel ne lehetne megvárni a következő testületi ülést? Ha jól tudom, nem tőzsdézünk Hongkongban.         

Abban természetesen biztosak vagyunk, hogy Pálffy Károly nem önmagától, önállóan jutott el az illetékesség leszűkítéséig. Mondhatni nem tehet róla....  

 

ia

  

Üdvözlettel, nemecsek ernő

Címkék: bicske.hu

2015.01.28. 20:24

Nagyon vicces városunk honlapja az éppen a művelődésért és oktatásért kitüntettek listájának helyesírásával is. 

Benedek Ignácné családneve kis bével, Komlósné Marton Ilona leánykori családneve kis m-el, Bócsiné Mészáros Anna leánykori családneve szintén kis m-el...   

Mennyi nemecsek ernő a bicskei  oktatásban és kultúrában! Történt ugyanis a Pál utcai fiúk című alapműben, amit éppen az egyik kisbetűvel írott nevű pedagógus irodalom óráján is tanulhattam volna, hogy Nemecsek otthagyta a közgyűlést, mert Gerébet akarta kihallgatni a Grund megtartása érdekében. Erre éppen Nemecsek Ernőről, a Gittegylet titkáráról írták le a jegyzőkönyvbe így és ezt: "nemecsek ernő áruló!!!" Pedig nem is volt az. Még hős is lett belőle.     

Csak úgy mondom. Javítsuk, ha lehet. Nem nagy ügy, egy egyszerű elütés, ami ezen a blogon is van bőven. De szegénységi indexe az egész városnak, hogy éppen oktatásért és művelődésért végzett munkájuk tiszteletére kitüntetettjeink neve kisbetűvel szerepel a város hivatalos, adófizetők pénzéből fenntartott honlapján...

Vagy csináljunk olyat, hogy eztán minden kitüntetettet azzal emelünk ki a nevek tengeréből, hogy minden nevük kicsi, mint sms üzenetben? Nem biztos, hogy jó ötlet. 

Ma este még az itt felsoroltak tévesen vannak írva, reméljük, holnap reggel már helyesen, anyakönyv szerint, mint például Nemecsek Ernő.

Végezetül részlet a regényből:

"- Még meg kell tőled kérdeznem valamit. Nem gondolod, hogy a Pál utcaiak sejtik, hogy te hozzánk tartozol?
- Nem hinném - felelt az új hadnagy. - Még ha itt is volt valaki közülük a múltkor, mikor a piros cédulát a fára tűzték, nem láthatott a sötétben.
- Tehát nyugodtan mehetsz be közéjük holnap délután?
- Nyugodtan.
- Nem fognak gyanítani semmit?
- Nem. És ha gyanítanának is valamit, nem merne szólni egyik sem, mert mind fél tőlem. Nincs azok közt egy bátor fiú sem!
Egy éles hang vágott egyszerre közbe:
- Dehogy nincs!” 

 

A város hivatalos honlapja

2015.01.28. 07:45

Megérkezett a tizenkettedik jegyző című anyagunkban idézzük, hogy a város hivatalos honlapja szerint betöltetlenként szerepel a jegyzői állás. Olvasónk írja, hogy a teljes információs káoszt erősítve még így szerepel, amit minden képviselő felelős figyelmébe ajánlunk.   

Kapcsolat

Hivatalos név: Bicskei Polgármesteri Hivatal
Székhelye: 2060 Bicske, Hősök tere 4.
Postai cím: 2060 Bicske, Pf.: 126
Központi telefonszám: 06-22-566-500
Telefax: 06-22-350-993
A honlap URL-je: www.bicske.hu
Központi elektronikus levélcím: pmh.bicske@businesstel.hu
Bicskei Polgármesteri Hivatal

Cím: Bicske Hősök tere 4.
Telefon: 06-22/566-500
Levelezési cím: 2060 Bicske Hősök tere 4.
E-mail: pmh.bicske@businesstel.hu

Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8.00 - 12.00 óráig
Szerda: 8.00 - 12.00 óráig és 13.00 - 18.00 óráig
Péntek: 8.00 - 12.00 óráig

Tessely Zoltán polgármester

Cím: Bicske Hősök tere 4.
Telefon: 06-22/566-500
Levelezési cím: 2060 Bicske Hősök tere 4.
E-mail: bicskepolgarmestere@bicske.hu

Ügyfélfogadási idő:
Szerda: 8.00 - 12:00 óráig a Bicskei Polgármesteri Hivatal I. emeleti irodájában.
A személyes találkozóhoz előzetes bejelentkezés szükséges!

Pálffy Károly alpolgármester

Cím: Bicske Hősök tere 4.
Telefon: 06-22/566-500
Levelezési cím: 2060 Bicske Hősök tere 4.
E-mail: alpolgarmester@bicske.hu; polgtitk@bicske.hu

Ügyfélfogadási idő:
Telefonon történő előzetes időpont egyeztetés alapján. 0620-804-5388

dr. Szabolcs Mária jegyző

Cím: Bicske Hősök tere 4.
Telefon: 06-22/566-500
Levelezési cím: 2060 Bicske Hősök tere 4.
E-mail: jegyzo@bicske.hu; jegyzotitk@bicske.hu

Ügyfélfogadási idő:
Szerda: 8.00 - 12.00 óráig és 13.00 - 18.00 óráig

....................................... aljegyző

Cím: Bicske Hősök tere 4.
Telefon: 06-22/566-500
Levelezési cím: 2060 Bicske Hősök tere 4.
E-mail: bicskealjegyzo@bicske.hu; jegyzotitk@bicske.hu

Ügyfélfogadási idő:
Szerda: 8.00 - 12.00 óráig és 13.00 - 18.00 óráig

Búzakalász 66 Felcsút Kft. vásárolta meg tavaly ősszel az Erőmű-tavat (Póctetői tó) és környezetét. A közkedvelt és szép bicskei pihenőterület tulajdonosa tehát Mészáros Lőrinc, aki egyben Felcsút polgármestere.     

zuppa.jpg

A szerző felvétele 

 

Az ingatlant - mármint a Póctető hektárjait anno mezőgazdasági területből tették belterületté, amiért a Budapest Gate cégei 400 millió forint megfizetését vállalták Bicskének. Ebből információnk szerint 225 millió érkezett meg Bicske város kasszájába. A fennmaradó összeg érdekében felszámolási eljárás indult a korábbi tulajdonos ellen.  

A tó vízfelülete önmagában 10 hektár. A neve azért volt Erőmű-tó - ma is így emlegetjük egymásközt vagy egyszerűen így: "Kimegyünk az Erőműre?" -, mert a nyolcvanas években az Eocén-programban megfelelő kutatások nélkül elképzelt szénbánya és hőerőmű hűtővíz tárolójaként hozták létre Kapolyi László vezetésével, aki 1983-87 között volt ipari miniszter. 

Az iparinak szánt tavat aztán szerencsésen visszahódította a természet. Maradt egy-két korábban ronda műtárgynak gondolt elem, ami ma már inkább ipari műemlék. Ami a fémtartalma miatt különösen érdekes az egyre jobban teljesítő nyomorúságban.   

Sokan voltak ezen a településen, akik abban reménykedtek, hogy a város felismeri: ha adott egy szép, természetes, pihenésre és sportolásra hagyományosan használt terület a város központjától talán négy kilométerre, aminek gazdája még tartozik is a városnak, akkor az első adandó alkalommal mindent meg kell tenni azért - bármilyen segítséggel -, hogy az a városé legyen legalább egy kis része, hogy továbbra is lakóit szolgálhassa. Bár az kétségtelen, hogy a legszebb részként, ékkőként számon tartott tó kiragadása nem lett volna könnyű.    

A sokat emlegetett polgári társadalmakban szinte minden településnek van egy olyan tavas-erdős-ligetes zöldje, ami a sokat emlegetett családok pihenését, regenerálódását, sportolását, a településközösség oktatási és nevelési céljait valamint sokat emlegetett hagyományait és egészségüket szolgálja. Vannak köztünk olyanok velem együtt bőven, akik dinnyeföld korában is megfordultak arra - palántázáskor és szüretkor is. Hogy aztán a saját gyerekeikkel bringázni, távcsövezni, tájat fotózni vagy szánkózni menjenek ki.        

 Hozzátartozik még, hogy Bicske városvezetőinek lokálpatrióta figyelmét nem kerülhette el az a szigorú tény sem, hogy a mai vezetők ellenzéki korában és tiltakozása mellett éppen Bicske városa tette eljárásjogilag alkalmassá a területet például építési engedélyek kiadására, ami jegyzői hatáskör. Azt is mindenki tudja, hogy a városrendezési tervben is szerepel a terület. Megszerzése talán nem lett volna rossz befektetés Bicskének sem, mert aki ott tulajdonos lesz, bármit megépíthet, ami szerepel a tervben, de nem kötelező fejlesztenie.  

Hát erről is lemaradtunk. A bicskei szívek nagy kérdése lesz, mire használja majd az új tulajdonos cége a kedves bicskei vidékünket, amit a miénknek mondunk, de tulajdonjogilag tényleg semmi közünk nem volt hozzá sosem. (Szerelmeinket is magunkénak nevezzük, bár sosem állottak tulajdonunkban. De ez már egy másik történet.)  Reménykedhetünk benne, hogy más sokkal fontosabb irányok foglalják el majd az új tulajt és a terület még nagyon hosszú ideig nyitva marad előttünk minden adottságával.  

 

ia 

 

      

Olvasónk jobbító szándékú napokban írott levelét idő híján nem tudtuk azonnal kommentálni és kiegészíteni saját információkkal, de ma délután itt az ideje.   

Az iskolát alapvetően 30 évre tervezték, három évtized kifutási idővel. Fémszerkezete egy kb. tíz éve készült felmérés szerint jól bírja, a csomagolóelemek, amiket mellette elhaladva látunk - már kevésbé. 

Az iskolaépületben  az első becsengetés 1982-ben hallatszott nyolcszor két évfolyam és a "2669-es Forgách Antal Úttörőcsapat! Vigyázz!" vezényszóra magamagát vigyázzba vágó gyermekhad és kiváló tanerőink számára.

A mi bé osztályunk abban évben hetedik osztályba lépett az "új iskolában", ahogy mindenki nevezte - korosztályunk napjainkig így emlegeti.

2010-11-ben 10 millió forint körüli ráfordítással szigetelték a suli tetejét. Volt is ám nagy boldogság, agitprop és lájkdömping. Aztán az első nagyobb csapadék hatására sajnos jelentkeztek a befolyások ebben a tanintézményben. Ömlött a víz megint.

A probléma mélyebben van, mint gondolnánk. Kifogástalanul szigeteléssel megjavítani biztosan nem lehet. Azt még nem tudom, hogy mennyi négyzetméter lehet a tető, de ezer négyzetméter fölöttire becsülöm. A lapos tető szigetelt majdnem teljesen lapsíkjában vagy 50 lefolyó lyuk van elhelyezve, azokhoz a szigetelt lapsík körbelejt, hogy vezesse a csapadékot. Minden lyukhoz tartozik egy lefolyó cső, amelyek az iskola falának belsejében vízszintesen és függőben vezetik a vizet  vezetnék a vizet egy gerincvezetékre, ami a Sárközi-árokba torkollik bele.

Ezek voltaképpen olyan rejtett csapadék-vízlefolyók, amik az ereszcsatorna vízszintjéből függőben már falsíkjába rejtve viszik le a vizet és ezek szerencsére többnyire nem vasból, hanem bádogból vannak.    

 

Az a baj, hogy ezek az új sulis lefolyók mind vascsövek. Kilyukadtak, eldugultak, megette őket a rozsda, és úgy néz ki a folytonossági hiánytól szenvedő felületük, mint egy mocsárból 70 év után kiemelt II. világháborús M4 Sherman vagy egy korabeli rohamsisak 70 év vizenyős terhelés után.

Dugulások lassítják-akadályozzák a vízlefolyást. Máshol pedig a kültéri lefolyó bemélyített végére alulról rátolt vascső körül nincs tömítés, ezért különösen dugulás és nagy erejű esőzés-havazás/olvadás következtében a lefolyón pár centit folyik a víz, aztán kifolyik az összetolás mentén és elborítja a födémet. Alulra főleg ott folynak, ahonnan a födém acéllemezeiről a gravitáció szabályai szerint szabadesésbe mennek át. Tologatják alá a hordókat. Azt hallottam, hogy száloptikával és lámpával, tehát kamerával nézték a meg a csövek belsejét.

Nagyon és extra-költséges meló lenne minden csövet, tömítést fal és födémbontással átnézni és cserélni. Arról sincs még meg egy szakértői kollektíva alapos döntése, hogy a 30 éves kifutásra megépített objektumra ennyi pénz szabad-e költeni. S ha költ rá a város és a fenntartó, akkor ezt kell-e megcsinálni vagy pedig tetőt kell építeni? Egyértelműen a tető hangzana jobban, többek is mondták ezt már, kiemelve, hogy vajon elbírja-e a kb. 10 éve jónak ítélt acélszerkezet ezt a súlyt? Mert jól hangzik, hogy könnyűszerkezet, de annak is van ám tömege. Nem tolná-e szét a tartófalakat? Vagy a háromszög két felső oldalát a háromszög alapoldalán össze kellene pántolni, hogy így egyben üljön meg? A betetőzés akkor is érdemibb megoldásnak tűnik, ha (ha valóban az iskola megtartása mellett döntenek), ha többe kerül. S hogy az iskola megtartása mellett döntsenek, figyelmükbe ajánljuk, hogy mások ennél idősebb panelek korszerűsítésére adják fejüket és saját pénzüket. S hogy ez a terület a maga védettségében, a maga terjeszkedési lehetőségével, a Bicskei Tanuszoda közelségével, a centrumban fekvésével éppen jó iskola céljára. Csak hogy komoly mérnöki feladvány az egész, hiszen ismeretes, hogy Bicskén a hajdani FÜTI lapos tetős  épületére, ami ma már könyvtár - csak úgy kerülhettek tető(téri lakások), hogy külső pilléreket, megtámasztásokat hoztak létre az alapok vonalán kívül. Különben nem bírta volna el az eredeti  szocreál csoda. Mert például nem is erre tervezték. Ezért támasztották meg az egészet pillérekkel. 

A rendes tető a maga lejtéseivel jobb vízgyűjtő lenne felületével, ereszeivel, függőben és a gerincben, ami továbbra is vezethetné a Sárközi-árokba, amit alapvetően a Jakab-közi Jakab-forrás táplál. S ha már itt tartunk, végezetül hadd mondjam el, hogy amikor uszodába megyek- uszodából jövök lábbusszal esőben vagy inkább esős idő után - a Pártl üzletház melletti kis hídon haladva jól hallani a pici kis zubogó moraját, ami néha olyan kis markáns, hogy oda is lépek a fémkorláthoz, hogy jobban megnézzem magamnak. Nagyon jó lenne, ha nem drága jó iskolánk tereiben folyna hordóba az égi áldás, hanem ezen a kis vízesésen láthatnánk lejteni köbmétereit a helyére, vagyis a jó öreg Szent László patak felé. 

 

ia               

 

   

Dr. Révész Zoltán - Bicske Tessely-Pállfy korszakának 12. jegyzője - ma kapta meg kinevezését. 

Erről a Tessely Zoltán neve által "fémjelzett" korszakról már párszor leírtuk a véleményünket. A legutóbbi itt van, de ha a jegyző címkére kattintanak, megtalálják az összeset. Biztosak vagyunk benne, hogy Tessely Zoltán ezt miden felelősségre vonás nélkül megúszhatja. Ilyen a világ. Maradjunk annyiban, hogy ideje lesz végre, ha a választott vezetők  komolyan veszik megbízásukat.

Érthetetlen, hogy Pálffy Károly ún. évértékelő "beszédéből" miért maradt ki Bicskének az a fantasztikus teljesítménye, hogy 2008 szeptembere óta átlagosan félévente cserélődtek minálunk a törvényesség felkészült őrei. 

De azért minden jót az új jegyzőnek. A hiba nem a jegyzők készülékében volt. Olyannyira nem, hogy egy olyan távozó is van köztük, aki ma már Budapest aljegyzője.

Jelenleg még így szerepel városunk hivatalos honlapján: 

"Bicske Város Jegyzője: betöltetlen

e-mail: jegyzo@bicske.hu
A jegyző a képviselő-testület által határozatlan időre kinevezett köztisztviselő. Ellátja a jogszabályokban, az Szervezeti Működési Szabályzatban meghatározott feladatait. Egyfelől szakmai hozzáértésével segíti a képviselő-testület, a polgármester munkáját, a bizottságokat, másfelől az állam megbízásából hatósági jogköröket lát el. Vezeti a hivatalt, gyakorolja államigazgatási jogkörét, gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról, biztosítja a hivatal törvényes működését. A hivatal dolgozói felett gyakorolja a munkáltatói jogokat. Koordinálja és ellenőrzi a hivatal belső szervezeti egységeiben folyó munkát."

 

Nos, mintha azt írná le városunk hivatalos portálja, hogy mi hiányzott a maga következetességében és folyamatosságában az elmúlt hat (majdnem hét)  esztendőben. Az biztos, hogy helytörténetünk páratlan teljesítményét mutatták be nekünk. Büszkék lehetnek rá. 

 

 

 

ia  

T. Szerkesztő Úr!

Nem tudom, rajtam kívül hány kertvárosi lakost bosszant módfelett az utóbbi hónapok gyakorlata.
A régebbi időkben erősen szeles időkben gyakori volt az áramszünet, mert a laza szabadvezetékeket összefújta a szél.
Megoldásnak kínálkozott a műanyag távtartó merevítők felhelyezése. Néhány hónapja az E-oN nagyszabású rekonstrukciós
munkákba fogott, elöregedett fa és beton oszlopok cseréjével, új kábelek felhelyezésével. A munkálatok előre bejelentett
egész napos áramszünetek keretében zajlanak.
Amit nem igazán értek: ezeket a munkákat miért az őszi-téli időszakra időzíti a szolgáltató, amikor rövidebbek a nappalok,
és a modern fűtőberendezések jó része is áramot igényel.
Ha valaki azt gondolná, hogy a fent jelzett munkálatok látványos eredményt hoznak- súlyosan téved. A tegnapi napon
/2015 jan. 25 vasárnap / kora délutántól éjfélig 5 azaz ÖT alkalommal volt néhány másodperces áramkimaradás, minek
eredményeként minden alkalommal újra kellett indítani a cirkogejzírt, a számítógépet, a digitális órákat, TV-ket.
Mindezt szélcsendes időben, szitáló havaseső mellett.
Tanulság: merő illúzió azt feltételezni, hogy a külföldi szolgáltató a kitalicskázott profit ellentételezéseként fejlett, megbízható
szolgáltatást, infrastruktúrát valósít meg.
Holnap f.hó 27.-én ismételten egész napos bejelentett áramszünet lesz, hurrá, estére kihűl a lakás!

üdvözlettel:
Mogorva Magorka

Tegnap este háromnegyed hat után néhány perccel a Déli és a Kelenföldi pályaudvar között az egyik vágány melletti támfalról kövek hullottak le és megcsúszott a támfal is. Több vonat várhatóan csak Kelenföldig közlekedik és onnan is indul, a két pályaudvar között a biztonságos vonatközlekedés megteremtéséig, amely előreláthatóan néhány napot is igénybe vehet. Ezen a szakaszon, csak az egyik vágányon közlekedhetnek a vonatok váltakozó irányban és sebességcsökkentéssel. Mindezek időveszteséget, akár félórás késéseket is okozhatnak a vonatforgalomban. A Budapest–Győr, a Budapest-Székesfehérvár-Veszprém-Szombathely, az észak és dél-balatoni, a Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs,a Budapest–Baja a Budapest-Dunaújváros, illetve a csatlakozó vonalakon is. Korábban a kerepesi úti híd átépítése miatt ideiglenesen a déli,illetve a kelenföldi pályaudvarra átirányított vonatok ismét a keleti pályaudvarra közlekednek és onnan is indulnak Kivéve, a Bajára közlekedő Sugovica és Gemenc expressz vonatokat, amik továbbra is a déli pályaudvarra közlekednek. A MÁV-START Zrt. a Déli és a Kelenföldi pályaudvar között a könnyebb eljutás érdekében a személyszállító vonatoknál felármentességet biztosít, a helyzet fennállásának időtartamára.

A kialakult helyzetért, a késésekért és kényelmetlenségért utasaink megértését kérjük, türelmüket köszönjük - írja a MÁV Kommunikációs Igazgatósága.

 

Kődarabok hullottak a sínekre a Déli pályaudvari vasúti alagútnál, emiatt késnek a vonatok. A helyreállítás várhatóan hétfőn is tart majd - írja az MTI.

Kődarabok hullottak a sínekre a Déli pályaudvari vasúti alagútnál, ezért a vonatoknak várakozniuk kell, akár egyórás késésekre is számítani lehet. Több vonat várhatóan csak Kelenföldig közlekedik, onnan indul vissza a Dunántúl felé - közölte a Mávinform vasárnap este. Kavalecz Imre sajtóügyeletes később azt közölte: várhatóan hétfőn is tartanak a helyreállítási munkálatok.

A kődarabok eltávolításán már dolgoznak, de az omlásveszélyt is meg kell szüntetni. A Déli pályaudvar és Kelenföld között a biztonságos vonatközlekedés megteremtéséig csak az egyik vágányon közlekedhetnek a vonatok, váltakozó irányban és sebességkorlátozással - olvasható a közleményben.

A kődarabok az alagút kelenföldi oldalán, a bejáratnál hullottak a sínekre. Az eset félórás, órás késéseket is okoz a vasárnap esti vonatforgalomban. A vasúttársaság operatív irányítói menetrendi korlátozásokat is bevezetnek: egyes vonatok csak Kelenföldig közlekednek, illetve onnan indulnak vissza Székesfehérvár, Dunaújváros, Győr felé.

A balatoni vonalakon, továbbá a Budapest-Székesfehérvár-Veszprém-Szombathely-Zalaegerszeg, a Budapest-Győr, a Budapest-Baja vonalon jelentős késések várhatók az esti vonatoknál. Kavalecz Imre sajtóügyeletes elmondta, hogy az elővárosi vonatok várhatóan hétfőn is csak Kelenföldig közlekednek, és onnan is indulnak vissza.

süti beállítások módosítása
Mobil