A Bicskei Szó kéri a kritikus, építő, végiggondolt, emberséges hozzászólásokat, bennük valódi tartalommal, kérdéssel, információval, érvvel stb. A csoportokat és személyeket bántó, megbélyegző tehát színvonaltalan hozzászólásokat saját belátásunk alapján töröljük. Olyanokat írjunk le, amiket saját nevünkkel is vállalnánk a nyilvánosság előtt. - A szerk.
Az ötödik és a hatodik dűlő közötti szakaszról érdekes képek hozzáadásával írta minden idők primer forrása, a Tanya Csenöl: "Valami történik az 5-6-os dűlő között és az általunk susnyásnak nevezett szakaszon. Állítólag út épül."
Köves út lesz értesülésünk szerint. A határidő április 30., ezért is nagy a pörgés. Az egész a zártkerti infrastrukturális fejlesztési pályázat megnyerésével vált lehetővé. A maradék útszakasz egy másik projekt keretében olyan aszfalt burkolatot kap, mint az I. dűlő.
Zártkerti Program a Földművelésügyi Minisztérium a zártkerti besorolású földrészletek mezőgazdasági hasznosítását segítő, infrastrukturális hátterét biztosító fejlesztések támogatását célzó pályázata.
A pályázatok támogatására 2.000.000.000 forint állt rendelkezésre, projektenként maximálisan 10.000.000 forint értékben.
688 támogatási kérelem érkezett be postai úton, ebben az önkormányzatok több mint 6,5 milliárd forint támogatási összeget jelöltek meg. A formai ellenőrzést és hiánypótlást követően végül 495 pályázatot fogadtak be és értékeltek a szakemberek. A Földművelésügyi Minisztérium döntése alapján az idén 198 nyertes önkormányzat tudja megvalósítani fejlesztési terveit.
Idén immár 19. alkalommal rendeztük meg a Bicske Kupa Nyílt Meghívásos Nemzetközi Harcművészeti Versenyt. Az online nevezésnek hála, pontosan lehetett követni a nevezések számát. Az adatbázis alapján végül 27 klub, 198 versenyzője, 6 versenyszámban, 120 divízióban nevezett. Idén is prominens vendégeket köszönthettünk a versenyen. Dr Molnár Krisztián Fejér- Megyei Közgyűlés elnöke volt a Fővédnök. Karacs Attila K-1 Európa liga győztes kempó mester, TEK oktató és Erdei Madár Zsolt a Magyar Boksz Szövetség elnöke, többszörös amatőr, Magyar, Európa és Világbajnok, a WBO Szervezet Profi Világbajnoka voltak a díszvendégek. Mondanom sem kell, mindenki közel akart hozzájuk kerülni, ha másért nem egy fotó erejéig. Ők állták a sarat, s örömmel tettek eleget a felkéréseknek.
A megnyitó beszédek után az emléktárgyak átadása következett, s a verseny a technikai számokkal kezdetét vette. Pörögtek az események s a technikai számok után, a megéhezett sportolókat egytálétel erejéig látták vendégül. Következtek a küzdelmi számok, ahol a gi – földharc számmal indultak. Remek küzdelmek, tiszta, sportszerű események történtek, amikre a felkészült bírói gárda felügyelt. Az állóharc küzdelmekbe a csikare kurabe, összetett szám következett. A csarnok szinte felrobbant a hangorkántól s izzott a levegő. Végül a light contact szám következett, ami szintén sikeresen lezajlott. Az eseményeket 4 fős foto csoport is megörökítette, helybe még egy mobil műtermet is felállítottak. Több tv kamerája is forgatott. A háttérben folyamatosan dolgozó mintegy 40 főnek köszönhetően zökkenőmentesen zajlott a Bicske Kupa. Az estébe nyúló esemény végén megszületett a csapatverseny eredmény is.
Csapatverseny első 6 helyezettje:
DHKSE 77 pont
Concordia Dojo (Kismészáros SE) 64 pont
Kempo Felvidék Szlovákia 55 pont
Biatorbágyi Skorpió Harcművészeti Sportegyesület (BSHSE) 49 pont
Balogh Team SKE 48 pont
Ráckevei Kick-Boksz SE 42 pont
Boldogan kongattuk meg a gongot, hisz 5 év után ismét itthon tudhatjuk szeretett Trófeánkat! Köszönjük a közületeknek, cégeknek és magánszemélyeknek a segítséget, ami nélkül versenyünk nem jöhetett volna létre.
Bicskén az 1-es főútvonal mellett fekvő budai út táborállási, galagonyási kapujában Behajtani tilos! Kivéve célforgalom Kivéve kerékpárral tábla áll néhány napja.
Tudjuk, hogy a területet, az ún. kerékpárút széleit folyamatosan illegális szemétlerakónak használják ismeretlenek.
Biztos információ még nincs, de több mint valószínű, hogy azért kapott efféle védettséget a terület, mert a hatósági ellenőrzés így még megalapozottabb lehet. Egy kissé talán csökkenti a szemétokádók merészségét is.Ismert dolog ez egyébként a gyakorlatban, hasonló ügyek kezelése érdekében.
Természetesen ez így önmagában kevés. Már kérték a Bicskei Szó író olvasói elégszer az intézkedéscsomagot Bicske területének köztisztasága érdekében. Lehet, hogy ez egy pici mozzanat, de jó jelnek tekinthető. Míg élünk, remélünk. A tiltó táblát minden fontolva haladó bicskei helyénvalónak fogja tekinteni. Jelentősége nincs a mindennapokban, viszont jó hasznát vehetik a szemétlerakók elleni fellépésben.
Séta az uszodából, már sötét van. Egy fiatal ismerős végzett gyakorlatokat az erősítő pályán. Megyünk a sötétből az első fényig; (a nemlétező gyalogátkelő helyig; mintegy 10 éve várat magára. Érik. Aszalódik. Illesztődik. Lassan mossa, mint víz a követ. Pontosan azért ennyire végiggondolt és átrágott feladat ez, mert felelős módon egy általános iskola és egy tanuszoda plusz egy forgalomtól kerítetlen játszótér között kell lennie. Ezt jól meg kell ám gondolni. Átkelő e forgalmas bicskei utcán? Ami bicskei utcák között a forgalom tekintetében fix dobogós helyezést nyerne. Végig kell gondolni. Fontolóra kell venni, latolgatni, mérlegelni, számításba venni minden körülményt a zebra felfestéséhez. Ehhez idő kell.)
A fiatal szerint a Bicske Szíve Parkban a remek edzőhely mellé több okból is kellene egy vagy kettő napelemes fényforrás. Ha elkészül, 1. megvilágítja a teljesen sötét fűzfa-sétány belső szakaszát is (mely fasor és fűvesítés jelentős részben lakossági összefogásból valósult meg, de még a játszótér is lakossági kezdeményezés volt.). 2. Fényt ad a pályának is, ahol a fiatalok a mobiljukkal világítanak. 3. A közfény csökkentené a balesetveszélyt is. 4. Növelné a terület közbiztonságát. 5. Csökkentené ismeretlen elkövetők többször is megnyilvánuló "bátorságát" a dolog elleni erőszakra. A rongálásra. Elég megkérdezni olyanokat, akik rendszeresen járnak ide, mi mindent műveltek már itt ismeretlenek. Élő fa kitörése hobbiból. Hulladékgyűjtők, padok rongálása.
Egy olvasónk hívta fel a figyelmet arra, hogy vesztegel a személyvonat Bicske alsó után Herceghalom felé a nyílt pályán. Tűzoltók a síneken, járművel érkeztek a töltés alá. Vér szerencsére nem folyt - ezt előrebocsátjuk.
E poszt megjelenése után érkezett egy hozzászólás: "A Vonatinfo alkalmazás térképén 74 perc késésig tudtam követni a vonat sorsát. 74 percen túl nem ment a késés számlálása,majd el is tűnt a vonat a térképről. Az utasoknak létrán kellett átmászniuk a lerobbant vonatból a mentesítőre." A férjnek a felesége és másfél éves kislánya volt ezen a vonaton.
Több mint három órával ezelőtt megjelent egy közlemény a MÁVINFORM részéről: 14:45-kor Bicske és Herceghalom között egy Oroszlányból a fővárosba tartó motorvonat áramszedője letörött, ezért ezen a szakaszon csak egy vágányon lehetséges a közlekedés. Az utasokat egy másik személyvonatra szállították át.
A Bicskei Önkormányzati Tűzoltóságon megerősítették: műszaki hiba elhárításában nyújtottak segítséget a vasúti közlekedés zavartalanságának biztosítása érdekében. Mint azt egy tűzoltó hozzászólásában írja: az átszállásban segítettek.
Megkönnyebbülve ragadjuk meg az alkalmat, hogy az LGT klasszikus darabját, A síneken című opuszt ajánljuk a bicskei tűzoltóknak:
Sztevanovity Dusán:
A síneken
Isteni jól gurul a világ, s a kerekek a fülembe csattogják: milyen jó nekem. A kilók, a tonnák, a megatonnák csak ontják benne az energiát a síneken.
A nagy kérdés: a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken.
A jól párnázott pullmanokon a jobbak ülnek, mert így akarom, ugye jól hiszem? Sőt, még azt is lefogadom, aki ott ül, nekem nem rokonom, nem is volt ilyen!
A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön belém a síneken
Mind ott vagyunk mind itt vagyunk mind ott vagyunk mind itt vagyunk mind ott vagyunk a síneken
Mind itt vagyunk mind ott vagyunk mind itt vagyunk mind ott vagyunk mind itt vagyunk a síneken
A nagy kérdés a helyzetem, de azt hiszem, hogy sínen vagyunk a síneken
Mondjátok, van-e itt fék? Vagy ez hülyeség, nem kell már? -Nem kell? Számít-e valamit még, ha a síneken ember áll? -Mind itt vagyunk, mind itt vagyunk Mondd meg, ha nagyon elég, én hogy szálljak ki majd? -Miért? Mondd meg, hogy tudod-e még, mire hajt?
Mind ott vagyunk mind itt vagyunk mind ott vagyunk mind itt vagyunk mind ott vagyunk a síneken
Mind itt vagyunk mind ott vagyunk mind itt vagyunk mind ott vagyunk mind itt vagyunk a síneken
A nagy kérdés: a helyzetem, de azt hiszem, hogy sínen vagyunk a síneken.
Mondjátok, van-e itt fék? Vagy ez hülyeség?
Engem sohase kérdeznek, akik hideg fejjel befűtenek a síneken A kilók, a tonnák, a megatonnák a sínre tesznek: nincs tovább! a síneken
S ha valahol hiányzik egy kerék, biztos magam is ott állnék a síneken
2019. április 13-án rendezték meg a Bicske Kupa Nemzetközi Meghívásos Kempo versenyt, amin két versenyzővel képviseltettük kis teamünket, Bozori Imre és Kaszár Nándor léptek pástra.
Imre 68 kg-ban úgynevezett Chikara kurabe versenyszámban versenyzett, amely a küzdelmeket 3 részre bontva méri fel a versenyző felkészültségét: álló küzdelem, dobás technikák és földharc. 3x1 perc küzdelmi idő.
Imre súlycsoportjában összesen 5 versenyző volt. Az első mérkőzésen erős versenyzővel került szembe, a székesfehérvári Profi Kempo Akadémia barna öves kemposával. Az álló küzdelmi részben látszott, hogy nem babra megy a játék. A másik versenyző a szabályok ellenére, mint ha ki akarta volna ütni Imrét, ami végett figyelmeztették is, azonban ez nem volt túl nagy hatással rá. A második menetben a dobás technikai rész nem tartott túl sokáig, mivel Imre az agresszívan támadó ellenfelét egy hatalmas csípő dobással belevágta a tatamiba, aminek hatalmas puffanására az egész csarnok hangos felhördüléssel reagált, az ellenfél telihátra esett, így ez a menet „ippon” értékű dobástechnika végett Imréé lett, majd folytatódott a földharc.
Itt is látszott azonnal a hatalmas tudásbéli különbség, először oldal kontrollba tartott ellenfelét, majd felült a mellkasára és egy fojtással - kopogtatással befejezte a küzdelmet.
Ezt követően tudtuk meg, hogy az ötödik fél feladta a küzdelmet, így maradtak négyen.
A második egyben döntő küzdelemre a DHKSE versenyzőjével szemben került sor, amelyben mind az álló, mind a dobás technikai részben Imre döntő fölénnyel hozta a meneteket, így mivel 3-ból 2 menetet nyert, a küzdelmet beszüntették, Bozori Imre arany érmet szerzett!
Kaszár Nándor élete első versenyén vett részt, amire gőzerővel készült! Nándiról tudni kell, hogy a küzdősportok iránt ugyan mindig is érdeklődött, de csak hobbi szinten foglalkozott leginkább ökölvívással, ami után éveket kihagyott, majd idén januárban csatlakozott kis csapatunkhoz. Nem egész 4 hónap alatt közel 10 kilót fogyott, hatalmas mentális és fizikai fejlődésen ment keresztül, minek következtében döntött úgy, hogy kipróbálja magát egy versenyen.
Erre tökéletesen alkalmas volt a Bicske Kupa, így beneveztünk. Nevezésünkben segített Metzger Antal mester, aki szívesen invitálta Nándit és Imit is csapatába, hogy részt vehessenek a versenyen, mivel a mi edzéseink nem klub szinten mennek. Segítségét ezúton is köszönjük!
Nándi Light Contact versenyszámban indult felnőtt 88 kg súlycsoportban, ez a küzdelem 1x2 perc ütés-rúgás küzdelem. Első körben 1 ellenfélről tudtunk, amiből a végére 3 lett, összevonták a súlycsoportokat.
Nem is a küzdelmek száma, hanem az egész napos várakozás, ami megterheli a versenyzőt. Nándi 19 óra után lépett pástra először egy brazil jiu-jitsu alapokkal rendelkező versenyzővel nézett szembe. Nándi első versenye ellenőre hatalmas elánnal, ellentmondást nem tűrve, az edzői utasításokat betartva simán hozta a küzdelmet így beküzdötte magát a döntőbe.
A döntő küzdelemben az előző harcos klub-társával került szembe. Már látszott az ellenfél előző harcában, hogy erős, határozott és nagy ütésekkel operálva sikerült győznie, így erre építve taktikánkat Nándi ügyesen kerülte el ütéseit és rúgásait, illetve szinte az összeset blokkolta, így hozta a pontokat, azonban az ellenfél folyamatos nagy erejű technikái miatt 3 alkalommal figyelmeztették, majd mivel a figyelmeztetések nem értek célt, leléptették – beszűntették a küzdelmet. Kaszár Nándor aranyérmet szerzett Light Contact küzdelemben.
Nagyon büszke vagyok mindkét barátomra, sporttársamra, hatalmas munka áll minden siker mögött, amit ők is munkájuk mellett végeznek, hiszen mindketten hivatásos rendőrök Bicske településen, mindketten körzeti megbízottak.
Kitartásukat és teljesítményüket példaként lehet állítani minden fiatal sportoló elé, illetve büszke lehet rá a település és a rendőrség, hogy ilyen emberek képviselik.
Köszönetünket szeretnénk nyilvánítani a Bicskei Rendőrkapitányság vezetőjének Dr. Balázs Sándor r. alezredes úrnak, hogy töretlenül biztosítja számunkra edzéseink helyszínét és fejleszti felszereléseinket. Köszönjük a támogatást Klinger József úrnak, aki továbbra is a versenyzők mögött áll és segít bennünket.
Győrben, a Diákolimpia országos döntőjében “A” (profi) kategóriában a bicskei Németh Lili 50 m és 100 m háton is 8. helyezést ért el. Minden elismerésünk.
Mert mibennünk zeng az ének címmel tavaszköszöntőt tartott a Csillagszemű Táncegyüttes a Hagyományok Házában.
Az április 14-én az együttes bicskei, egri, virányosi tagozatai és a gyermelyi általános iskolások léptek fel. Láthattunk többek között mezőségi, hevesi játékokat, lakodalmast, zempléni, széki, sárközi, kalotaszegi táncokat.
A műsort egy fergeteges szatmári össztánc zárta. Csodás délután volt. Köszönet ezért a Csillagszemű pedagógusoknak, Mayer Orsolyának, Panyik Henriettnek és Tímár Gergőnek, s természetesen a gyerekeknek.
A térképet egyszerűbb volt használom, mint a keresőt. Amikor az Index alapján rátaláltam a hírre, a Bicskét és Csabdit jelző pontokra kattintottam először, de láttam, hogy Csákvár, Várgesztes és több közeli község is szerepel az MTA BTK Zenetudományi Intézet archívumában. Mert valójában arra vezet minket a térkép, helység választásunk után.
A Minek az a sok szeretőnek sajnos nincs meg a hangfelvétele 1922-ből. Ahogy Csabdiról sajnos egyiknek sem látom a hamgfelvétét. Talán mert majdnem 100 éve gyűjtötték valódi kincstárosaink. De a kotta mindenhol megvan. az alap. Minden dal adatlapján jelölik, hogy kottához tartozik-e hangfelvétel.
A bicskei bázist érdemes lenne az MTA intézeti kutatóinak együttműködésével elérhetővé tenni online, és kiadvány formájában is. A bicskei gyűjteménynek vagy az arra utaló linknek ott a helye az önkormányzat felületein is.
Egyszer a híres népzenész azt mondta, hogy a hagyományt nem őrizni kell, mert nem rab.
Nem is ápolni kell, mert nem beteg.
Megélni lehet a hagyományt, megismerni, megszeretni, részben saját döntés, elhatározás alapján.
A járőrök Bicskén, a Kisfaludy utcában igazoltattak 2019. április 11-én reggel egy 19 éves óbaroki lakost, akinek a Bicskei Rendőrkapitányság csalás vétség elkövetése miatt a körözését rendelte el. A rendőrök a férfit elfogták, a rendőrkapitányságra előállították, majd gyanúsítottként hallgatták ki, melynek során elismerte a bűncselekmény elkövetését - írja az FM RFK Kommunikációs Szolgálat közleménye.
Egy olvasó levelében azt kérdezte, vajon sittet fogadott-e annak idején a korábbi hulladékkezelő cég Bicskén? Azért kíváncsi erre, mert a Pócalja, a budait út és a bicskei határ más illegális lerakóinak minimum fele ma is építési törmelékkel van tele.
Saját tapasztalat, hogy a háztartási mennyiségű sittet is befogadta a Saub. annak idején. Nem volt könnyű a konténerbe pakolni a telepen a zsákokat az utánfutóról. Természetesen a sitt is kezelhető szelektíven, újrahasznosítva. De előtte érdemes tisztázni a sitt fogalmát tartalmi szempontból. Az önkormányzat felületein ezt rendszeresen napirenden kell tartani, hogy tudjuk. Korábban ez égetett kerámia (tégla, cserép), beton, kő, vályog, fa, vas, esetleg gipsz származék volt a sitt, az építési törmelék. Ma pedig egy felújítás, egy bontás - habosított polisztirolt, üvegszövetet és minden egyéb vegyi anyagot ont magából, ami tehát messze nem azonos kategória a kezelés, hasznosítás tekintetében. Hulladékot (nem kérdés, hogy milyet) ma is csak engedélyek birtokában lehet szállítani, kezelni. Ja, hogy az engedéllyel rendelkező szervezet drága, mert költségei vannak és azt a végfelhasználó nem szívesen fizeti ki?
Kár, hogy mi nem szavazhatunk saját fizetésünk emeléséről... Az lenne ám az igazi rezsicsökkentés.
Ennek 20. oldalán egy képviselő azt kérdezi a velem szemben indított pert vesztő bicskei önkormányzat polgármesterétől (amit egy cikkemben magam is feszegettem már): vajon ki fizette ki nekem, a pernyertesnek, a másodfokú jogerős ítélet alapján járó 105 ezer forintos perköltséget?
Közpénzből fizették? Bicske vagyonából való? Vagy az engem bíróságra citáló nem túl okos polgármesteri döntés következtében Pálffy Károly vállalta a felelősséget és saját zsebből fizetett az elvesztett per után? Ha nem is pontosan így, de lényegében ezt kérdezte februárban, testületi ülésen egy képviselő is Pálffy Károlytól. Ez van a jegyzőkönyv 20. oldalán.
Arra, hogy ki állta a perköltséget először a polgármester nem válaszol. Úgy vélem, próbálja kerülni a válaszadást a kényes kérdésre... A képviselői kérdésre adott kitérő válasz szerintem szánalmas magyarázkodás a közpénz felesleges kidobása a fényes polgármesteri iroda ablakán című történetben. Valamint a bíróság terhelése.
Itt elismétlem azt a tényt, hogy Pálffy Károly oly szaporán szaladt a bíróságra, mintha utasították volna rá, ahelyett, hogy előtte egyeztetni próbált volna velem egy mediációs levélben vagy egy kóbor sms-ben. Erre sem volt képes a nemzeti együttműködésben.
Majd azt a valótlanságot állította a februári testületi ülésen - elmondta a helyi nyilvánosság előtt, állítólagos felelős vezetőként, hogy én nem nyertem és a pernyertes voltom híre részemről a Bicskei Szó olvasóinak a félrevezetése.
Szerinte az önkormányzat nyert. Szerinte én hamisan tüntetem fel a jogerős bírói döntést. Szerinte "Az nem igaz, hogy elvesztették volna a pert." Nem tudom, hogy ezt ki mesélte be neki.
Amennyiben Pálffy Károly nyereségként élte meg, hogy Bicske Város Önkormányzata vezetőjeként utaltathatott bankszámlámra a város vagyonából 105 ezer forintot mint pervesztes - hát akkor lelke rajta.
Bevallom, nagyon szeretném, ha a város által alkalmazott jogtudók egy szíves és részletes szakmai beszélgetésben segítenének értelmezni Pálffy Károlynak a pernyertesség-pervesztesség fogalmát.
Annyit magam is tehetek az ügyért, hogy a forrást is linkelve behozok ide valamit, olvasgasson az elöljáró:
"A PERNYERTESSÉG ÉS A PERVESZTESSÉG • A (...) perköltség tárgyában hozott döntés a pernyertességgel és a pervesztességgel van összefüggésben. (...). A törvény más rendelkezéseivel összhangban a felperest akkor lehet pernyertesnek tekinteni, ha a bíróság a kereseti kérelmének helyt adott, és az alperest a keresetben foglaltaknak megfelelően marasztalta. Az alperes pernyertességéről akkor beszélhetünk, ha a bíróság a felperes keresetét elutasítja."
Két ügy miatt támadtak. Az egyikben egy helyreigazítást egy nem szándékosan kialakult tévedésem miatt becsülettel közzétettem, ami most is elérhető blogomon, pedig az ítélet csak 90 napos időtartamot kért. A lényeg azonban az, hogy az önkormányzati keresettel ellentétben a Törvényszékek bírói tanácsa szerint egyáltalán nem sértettem meg az önkormányzat személyiségi jogait, hírnevét, semmit. Mert ők ezzel támadtak. Extrém magas összeget, 1 millió forintot és annak éves kamatait követelték tőlem kártérítésként, ezt a követelésüket utasították el a bírák és tartották teljesen alaptalannak a Tisztelt Törvényszékek Székesfehérvárott és Győrött meghozott ítéletükben egyaránt.
Ahogy Pálffy Károly polgármester köntörfalaz, mellébeszél, kertel, ködösít és maszatol - ez szerintem is egészen elképesztő szellemi igénytelenség egy közszolgálati jogviszonyt betöltő személy részéről.
Ebben a posztban benne van, hogy pontosan mit is mondott, hogyan is döntött a bíróság. Ez még mindig elérhető itt, a Társaság a Szabadságjogokért honlapján.
Esetleg belinkelhetném az első és másodfokú ítéletet és kiemelném, hogy a másodfokú ítélet is az én javamra döntött és állapított meg perköltséget jogerős ítéletében. Jogi alapismeret: perköltséget a pervesztes fizeti a pernyertesnek. Kivételek lehetnek. De az eljárás esetünkben nem igényelt kivételességet semmiféle mozzanatban. Az elsőfokú ítélet még csak helyreigazítást sem írt elő az egyik témában.
Csak és kizárólag abban az esetben érkezhetett meg hozzám az önkormányzat által utalt összeg, ha a bíróság engem, a beperelt alperest tartott pernyertesnek, az önkormányzatot pedig pervesztesnek. Mert mint mondtam, a vesztes fizet a nyertesnek. Sajnos vagy nem sajnos, de így van. Nem bonyolult.
Pernyertes alpereseként sem a követelt milliós kártérítést, sem a perköltséget nem nekem kellett fizetnem. Az önkormányzat fizetett pervesztes felperesként. Elutasított, velem szemben támasztott magas követelésük miatt lett a perköltség is viszonylag magas, amit meg kellett nekem fizetniük. Ha jól tudom, minél többet követel a felperes, annál többet fizet, ha veszít. Ez azért van így, hogy kétszer is gondolják meg, mennyit követelnek a bírósághoz fordulók. Egyfajta visszatartó erő ez. Fék.
A 105 ezer forint perköltség fele részét mellékesen azonnal továbbítottam a TASZ-nak, mert ügyemben 1 milliót és annak éves kamatát követelte tőlem lakóhelyem önkormányzata; a TASZ teljesen ingyen és sikerrel képviselt engem is, mint minden olyan ügyfelet, akinek ügye ezen igazságért harcoló civil szervezet profiljába tartozó.
(Erről a polgármesteri halandzsáról tudtam már februárban is. De egészen elfoglalt más, még a jegyzőkönyvet sem néztem meg. Aztán el is felejtettem az egészet. Néhány napja egy olvasónk elküldte nekem azzal a jegyzőkönyv linkjét, hogy a 20. oldalát olvassam el és ne hagyjam szó nélkül. Mert hallgatás beleegyezés. Ez a véleményem. 10-én este Az ügy - avagy Normális Eljárás - című szatirikus drámát két részben nézem meg a Katonában. Hozzak jegyeket a perindítónak?!)
Kaptam egy olvasói levelet abban a városban, ahol turisztikáért felelős miniszterelnöki biztos is van. De hulladékudvar nincs. A kerékpárútnak is mondott szakaszok kedvelt lerakók. Tessely Zoltán figyelmébe ajánljuk, hogy az első lépést talán ezen a területen kell megtenni.
"Szia! Ezt már régen mondani szeretem volna neked, hogy a sok ledobált szemétre az lenne a megoldás, hogy a bicskei lakosok ingyen vihessék a hulladékot egy évben x alkalommal a szeméttelepre. Vagy ha szeméttelepre rakának ki több konténert, amibe bárki ingyen be dobhatja a szemetét, akkor szerintem ezt többen részesítenék előnyben mint az árokba hajítást vagy az eltüzelésüket a kertben vagy a kályhában. Véleményed?"
Archív felvétel, korábban szintén egy olvasónk készítette a bejáratott bicskei, illegális lerakóhelyen
Szia. Szerintem a hulladékudvar kialakítása kötelező egy szeméttel ennyire teledobált vidéken, ahol turisztikai fejlesztésről papolnak. Az jó, hogy végre a fejükhöz kaptak és bűncselekmény lesz a hulladéklerakás. De ez önmagában kevés. Te is tudod, a legközelebbi hulladékudvar Tatabányán működik. Nem piskóta egy hulladékudvar kialakítása, mert komoly feltételei vannak. Meg aztán azt üzemeltetni is kell (nem úgy, mint a bicskei szelektív szigeteket), vagyis jelentős költsége van. A bölcsek tanácsának ott a városházán ezt a költséget kell végre összevetni a környezeti károk, a takarítás, esetlegesen a turisztikai-idegenforgalmi károkozás összegével, plusz a vonatkozó pozitív és negatív PR költségekkel. Természetesen a hulladékudvarba sem lehet minden hulladékot leadni, ahogy oda, a mostani telepre se lehet bevinni mindent, amiről Te írsz. Például a veszélyes hulladék gyűjtéséhez, kezeléséhez, szállításához sokkal szigorúbb engedélyek kellenek, ami a ZB-nek nincs meg. Vagyis ezek gyűjtésére marad az a kevés hivatalos gyűjtés, ami most is él. Pedig benne van a nevében, hogy a veszélyes hulladék veszélyes.
Úgy vélem, hogyha van egy saját hulladékos cég a városban, akkor az önkormány adhat neki olyan feladatot, hogy bizony mutassa ki a költségeket. Persze nem úgy, mint az üveggyűjtő pontokat. Mert az is van ám a városban! Három helyen is állítólag. Csak éppen nem tesznek oda konténert, mert az már költség lenne, sőt, ha az emberek még használnák is, akkor, jaj, akkor még többe kerül, őrület.
Úgy vélem, a városi fenntartású cég nincs könnyű helyzetben alapfeladatainak ellátása tekintetében sem. Inkább nem mondom el saját tapasztalatom, majd ha összefutunk.
De a fenntartó, az önkormányzat hozzáállásáról annyit érdemes tudni, hogy egyes információk és vélemények szerint az utolsó szelektív szigetet állítólag úgy szüntették meg Bicskén, hogy a szelektív szabad kapacitás biztosítása a Zöld Bicske Kft. szerződéses kötelezettsége volt (lett volna, ha teljesíti).
A lakosság által nem rendeltetésszerűen a szelektív gyűjtőkonténerek mellé rakott egyéb hulladék kezelése, elszállítása heti két alkalommal a BGSZ kötelezettsége volt. Vélemények szerint a két önkormányzati cég ezt végül nem teljesítette...
Így folyamatos problémát jelentett, végül inkább sikeresen megszüntette az önkormányzat a szelektív gyűjtést Közép-Európa közepén. Azóta országosan is könyékig vagyunk a turisztikai pozíciók osztásában.
A közkedvelt bicskei lerakóhelyen, tiltó táblán mindenütt meg kellene hirdetni remélhetőleg megvalósuló bicskei hulladékudvar elérhetőségét. Biztonsági kamerák szükségesek a bejáratott lerakóhelyeken. Ha a tábla hatására 20 közül 3 viszi a megfelelő helyre, már elértek valamit. Hulladékudvar, átvevőhely márpedig kell Bicskére. Bicske bölcseinek a mi képviseletünkben ki kellene dolgozniuk a Bicskei Hulladékudvar létrehozásának lehetőségét, de mindenekelőtt a saját zöld céggel kellene egyeztetni arról, hogy már meglévő feladatainak maradéktalan ellátása érdekében mire van szüksége. Például ahhoz, hogy a további feladatok ellátása lehetővé váljék.
A csúúúnya multi cég idején volt a bicskeiek részére évente ingyenes lerakási lehetőség a szeméttelepen. Kivitted, bedobtad a konténerbe, (Ez nem mindig volt ennyire egyszerű), de adminisztráltak és kész. A multit kivásárolták, az önkormány cége pedig megszüntette ezt a lehetőséget... De akkor még itt volt a szemétlerakó is, és nem akkora volt a lerakás költsége, mint manapság. Lett helyette mértéktelen mennyiségű elhagyott hulladék.
Április 3-án délelőtt egy anyagi kárral járó közúti közlekedési balesethez kértek rendőri segítséget - tájékoztatta a Bicskei Szót az FM RFK Kommunikációs Szolgálata. Bicskén, a Hősök tere és a József Attila utca kereszteződésében egy Opel típusú kistehergépjármű és egy BMW típusú személygépjármű ütközött össze. A baleset következtében személyi sérülés nem történt.
Ezt egy bicskei autós küldte mms-ben április 3-án 17 órakor. Bicske és Háromrózsa között készültek a képek. Felháborodott volt, mert most történt meg a nagy összeszedés, erre gátlástalanul lerak valaki az út szélére egy konténernyi hulladékot azzal, hogy úgy is elviszik. Szerinte is erős hatósági fellépés, megelőző intézkedések, hulladékudvarok létrehozása szükséges, mert míg a turisztika fejlesztéséről beszélünk, ne legyen ez az útjainkon. Mert olyan ez, mint a körömlakkal pirosra festett körmök, alatta meg a piszok fekete sávja. Szerinte a házaktól történő hulladék bérelszállítást szigorú engedélyekhez, ellenőrzéshez kell kötni. Tudatni kell az emberekkel, hogy ne bízzák akárkire az ő hulladékukat. Mert pl. nem odakerül, ahová ők szerették volna. A turisztikai fejlesztés legelső lépése kellene legyen a rendtétel. A polgárőrök már kerestek benne nyomokat, ahogy az egy megosztásból kiderült.
A Bicske Szívben Parkban történt nádas leégésével kapcsolatban kérdeztük a Fejér Megyei Rendőr-főkapitámyság Kommunikációs Szolgálatát. Csepely Balázs r. szds. (FMRFK, Kommunikációs Szolgálat) összefoglalója.
"A Bicskei Rendőrkapitányság 2019. február 28-án a Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvény 371. § (1) bekezdésébe ütköző és a (2) bekezdés a) pontja szerint minősülő kisebb kárt okozó rongálás vétség gyanúja miatt indított nyomozást ismeretlen tettes ellen.
A büntetőeljárást, a nyomozati cselekményeket követően a nyomozó hatóság 2019. március 19-én a Büntetőeljárásról szóló 2017. évi XC törvény 398. § (1) bekezdés d) pontja alapján megszüntette, mivel az elkövető büntethetőségét, illetve a cselekmény büntetendőségét kizáró ok (gyermekkor) került megállapításra."
Azt írja a kedves olvasó, hogy szerinte igaza van az újságírónak, mert a bicskei levélíró is megtapasztalta, hogyha betartotta a 60-as tábla hatályát, akkor a záróvonalon, az említett kanyarban előzte meg a bmw és a suzuki is egyaránt
Egyes információk szerint a kerékpárút átvezetés lehet ott 60-as korlátozás oka.
Gyalogátkelőhelyet is terveznek.
A jelenlegi szabályozást fel lehet fogni bevezetésként is?
A másik okok lehetnek a gyorshajtásból eredő halálos balesetek. A korlátozás a balesetek okozóinak is "köszönhető".
A videót a vezess.hu-n feltétlenül nézzék meg az érdeklődők.
Mint amikor az egész osztályt büntetik, mert valaki berúgta labdával az ablakot
Az a baj, hogy nem csak bosszantó, hanem még veszélyes is egy olyan túlzó sebességkorlátozás, mint ez az új 60-as az Egyesen. Viszont meg lehet érteni az útkezelőt és a rendőrséget is, hogy nem tudnak jobb megoldást kitalálni arra a problémára, amire ezt találták ki.
Pár hete írtam arról, hogytöbb helyen jelentek meglátszólag értelmetlen 60-as táblák az országutak mellett. Az egyiket annyira nem értettem, hogy utána is kérdeztem, mégis mi a fene lehet az oka. Ez itt az:
Kábé egy kilométeren át kell itt 60-nal menni, egy teljesen jól belátható útszakaszon, ahol napközben a madár se jár, az 1-esen hajtó kocsikon kívül
Az 1-es úton járunk, Magyarország egyes számú, szimbolikus jelentőségű főútján. Itt, a fővárostól 30 kilométerre, egy széles, jól belátható úton egy enyhe ívű kanyart is magába foglaló szakaszon került ki néhány hónapja pár új 60-as tábla, a hétköznapi autós számára teljesen érthetetlen okból. Kezdjük a hivatalos magyarázattal. Aki kérdez: én. Aki válaszol: a Magyar Közút Zrt., az útszakasz hivatalos útkezelője:
“Az 1-es főutat a 29+790 kilométerszelvényében a Galagonyás zártkertekhez vezető út keresztezi. Itt sokan kelnek át gyalog vagy kerékpárral is a főúton. Ezen a szakaszon először veszélyt jelző táblákat és figyelemfelhívó burkolati jeleket helyeztünk el, de rendőrség észrevételei és az illetékes polgármesteri hivatalba küldött, több mint40 aláírással ellátott kezdeményezés után, egyetértve azzal, a sebességkorlátozó táblákat is elhelyeztük.
A másik helyszín a főút 29+214 kilométerszelvénye, ez a Bicskére vezető 8101 jelű út (József Attila utca) keleti csomópontja. A csomópontban a KSH adatai szerint 2015-2018. között egy halálos, kettő súlyos és három könnyű sérüléses baleset történt. A főút 29+700 kilométerszelvényében 2018-ban pedig két halálos baleset is bekövetkezett. Így sajnálatosan a főút 29-30 kilométerszelvények közötti szakaszán2018-ban három halálos és kettő könnyű sérüléses baleset következett be, mely ezáltal baleseti góchely lett.
2018-ban az M1-es autópálya javítási, felújítási munkálataival összefüggésben a vele párhuzamos főút közlekedésbiztonsági felülvizsgálatát is elvégezték szakembereink. A fentebb említett balesetek és a feltárt veszélyhelyzetek miatt több helyen a forgalmi rend megváltoztatására volt szükség, vagyis a már említett további sebességkorlátozást vezettük be.
A keleti csomópont és a Galagonyáshoz vezető útkereszteződés távolsága kevesebb mint 600 méter, ahol a sebességkorlátozások feloldása esetén 90-60-90-60 km/órás váltakozó szabályozás alakult volna ki és a 90-es tempó 400 méter hosszon lehetett volna érvényes. Ez azonban a 60-as szakaszokon az átlagsebesség növekedésével járt volna, amely pedig jelentősen rontaná a kisebb sebesség közlekedésbiztonsági előnyeit. Az intézkedéseinktől, melyekhez rendszeres rendőrségi ellenőrzés társul, javuló baleseti helyzetet várunk 2019-ben.”
Ezt a rövid videót a cikk megjelenése előtti napon, egy keddi kora délutánon készítettem. Jól látszik rajta a “sok gyalogos és kerékpáros”, de az is, hogy ma, amikorra a párhuzamos M1-es autópályán már elkészültek a javítások és nincsenek folytonos dugók, amik miatt sokan erre kerültek, mennyire csekély a forgalom – valamint az is, hogy mennyire belátható az érintett útszakasz:
A halálos balesetek tényével viszont nem lehet vitatkozni. Ez volt a legutolsó:szabálytalan előzés. frontális ütközés. két halott. Viszont amikor elbeszélgettem ezekről VALAKIVEL informálisan, aki hivatalos minőségben ott volt a baleset utáni percekben (nem mondom meg, hogy rendőr, tűzoltó vagy mentős volt, nehogy bárkinek bármi baja legyen abból, hogy válaszol egy újságíró kérdéseire így 2019-ben), megtudtam, hogy a balesetben ugyan valóban szerepe volt a gyorshajtásnak, de nem az akkor érvényes 90-es megengedett tempó volt túl nagy, a problémát a még ennél is jóval nagyobb sebesség okozta egy előzéskor.
Ironikus, hogy az új tábla érzésem szerint még növeli is a balesetveszélyt azzal, hogy aki tényleg lelassít itt 60-ra (nem sokan vannak), azt jó eséllyel előzni kezdi egy sietősebb autós – akár a kanyarban is, tapasztalatom szerint. Ha valamit, a gyakoribb szabálytalan, gyorshajtásos előzést biztosan sikerült elérni ezzel a 60-as táblával.
Azért a tábla és a traffi, mert egyszer valaki itt nagyon felelőtlen volt és megölt pár embert egy extrém gyorshajtással
Összeáll a kép, ugye?
A környékbeli nénik, bácsik, és ami még fontosabb: szavazók, akik átjárnak a kiskertekbe, a szőlőbe a városi házukból, levelet írnak az önkormányzatnak, hogy “száguldoznak ezek a mai fiatalok, félünk”. A rendőrség megállapítja, hogy itt a túl nagy sebesség (igaz, a 90-hez képest is túl nagy tempó!) vezetett halálos balesetekhez.Az útkezelő pedig,akinek nincsenek forrásai olyan úri huncutságokra, mint nyomógombos lámpával védett zebra kiépítése, urambocsá’ szintben eltolt kereszteződés kialakítása (egy felül- vagy aluljáró, Magyarország 1-es számú főútján egy balesetveszélyes gócpontban)mit csinál? Kirak egy 60-as táblát.
És akkor meg is érkeztünk oda, ahol a forráshiány pazarlással párosul: ezt a táblát egy mobil traffipaxszal rendszeresen megfigyeli egy járőrautóval egy rendőr, munkaidőben, ahelyett, hogy valódi baleset-megelőzéssel foglalkozna:
A rendőrség rendszeresen mér is ezen az új 60-as szakaszon
2019, Magyarország, baleset-megelőzés a gyakorlatban. Ennyit tudunk.
Kedves Olvasónk, (a világ legjobb postása), ezt az okmányt küldte el nekünk. Elmondtam, mennyire hálás vagyok érte. Mert érdekes ez önmagában is. Különösen a hivatalos szöveg nyelvezete. De ha még bicskei vonatkozása is lenne.... az már aztán "szenzáció" lenne az én kis helytörténeti rovatocskámban....
Bevallom, arra gondoltam, hogy nincs bicskei szál. Aztán elmondta nekem a dokumentum gondos gazdája, hogy egy bicskei, Thököly utcai házban (házszámot is mondott) lelte 17 esztendővel ezelőtt és nagyon vigyáz rá. Ez sem bizonyíték, legfeljebb valószínűsíti. Ha olvasóink esetleg tudnak valamit vitéz Simon János bicskei kötődéséről, kérjük, beszélgessünk.
Azt is megírta olvasónk, hogy a Magyar Királyi Csendőrség Zsebkönyvében (google) akár nyomozhatok is további adatok után. Körülnézek majd. De nem tudtam megállni, hogy ne tegyem ki azonnal.
Friss kommentek